Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16181 til 16200 af 24890
  • eksamen

    Forumindlæg
    jeg sidder og er i gang med min forbedredelse til historie eksamen, og kommer i tvivl om hvorvidt man må benytte sig af kilder man har gennemgået i undervisningen? Eller skal alt materiale der bruges ift. kilder være noget nyt jeg finder?
  • DEN KOLDE KRIG

    Forumindlæg
    Vi er en gruppe på 3, som skal op i mundtligt historie i morgen. Vi har om den kolde krig, men vi mangler en konkret beskrivelse af afslutningen på krigen. Vi har søgt på nettet, men der er intet decideret svar på - hvordan den sluttede? - Håber i vil hjælpe:)
  • enkelt lille sætning

    Forumindlæg
    Hej.. har et enkelt spørgsmål mere..! Hvordan siger man: Dette møde har en stor symbolværdi i historien.. Mit bud er: Ce rendez-vous a une grande valeur symbole de l’histoire Men synes desværre ikke det lyder særlig fransk ): Håber der er nogen der gider hjælpe
  • Tysk mini stil

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. Jeg har selv rettet den temmelig mange gange for stavefejl, grammatik og tegnesætninger.
  • Logaritmer & artikel

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her og skal skrive en opgave om logaritmer. Ikke så meget om, hvordan de fungere rent matematisk, men mere, hvad de bliver brugt til og dens historie i samfundet. Så jeg ville være meget glad, hvis nogen ligger inde med noget materiale omkring dette emne. Da det er meget sparsomt ...
  • nogen som har læst "shirley james, charles (1948)" ?

    Forumindlæg
    forstår ikke helt teksten? og skal lave et summary, karakterisere laurie og hans forældre, kommentere temaet af historien, og skrive et kort essay hvor jeg diskutere vigtigheden eller faren ved childhood imagenation? åh :(
  • AT-synopsis problemstilling

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove
  • Glansbilleder

    Forumindlæg
    hej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel?
  • Nordirland samfund+engelsk. probl. form?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive om nordirland i overemnet krig og medier, men jeg har lidt problemer med at få udarbejdet problemstillinger og problemformulering. Det er i samfundsfag og engelsk, jeg skriver. Nogle forslag? Jeg burde måske have valgt historie istedet for samfundsfag, men det er desværre for sent...
  • DIO, valg af emne

    Forumindlæg
    Jeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen
  • DIO-haster

    Forumindlæg
    Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja
  • DIO-haster

    Forumindlæg
    Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja
  • Opgave om antibiotika - er BLANK!

    Forumindlæg
    Hey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år....
  • HJÆLP Essay historisk filmfortælling

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave et essay om den historiske filfortælling udfra en artikel der handler om at historiske film, ofte bliver klicher, og at det giver et forvrænget billede af historien? har nogle tips til hvad jeg kan komme ind på, hvordan jeg skal starte??
  • Er dette grammatisk korrekt?

    Forumindlæg
    Man kan sige at Milovans og farfaren Jovans historie minder lidt om hinanden, idet begges liv bliver afgjort af deres spørgsmål: "skal vi blive, eller skal vi flygte?"
  • fortælleteknik

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der har læst Det dobbelte land af Birgithe Kosovic ? Hvis ja, vil i fortælle mig hvilken fortæller vi har at gøre med? Fordi historien er baseret på en masse flashbacks. Vi hører rigtig meget om hovedpersonens fortid igennem ham og flashbacks.
  • Eksamensprojekt - HF

    Forumindlæg
    Jeg skal til at vælge fag og emner i det tværfaglige eksamensprojekt (EP). Jeg har afsluttet Samfundsfag på B niveau og er i gang med Historie B. Jeg vil gerne have disse to fag, men må man gerne vælge to fag på samme niveau?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en OSO opgave. Hvor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske, Håber i vil hjælpe mig med at skrive en forord, om hvorfor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske. Om der er en historie bag det. tak på forhånd.
  • Forslag til underemne i AT-Industrialiseringen

    Forumindlæg
    Hej alle er der nogen som har nogle gode forslag til underemner omkring industrialiseringen. Gerne inden for Fysik, Historie som jeg begge har haft på a eller fysik/samfundsfag(b). håber nogen lige kan komme med et eller andet ekstre interssant emne.
  • Så og andre ting

    Forumindlæg
    Hvad er ordet "så"?, altså ligesom der er verber, adjektiver osv osv.. hvad er "så" for noget. Det var en ting. Hedder det noget specielt hvis forfatteren i en historie ikke svarer på de forskellige spørgsmål, men overlader det til læseren at tænke på svar til spørgsmålene.