Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16181 til 16200 af 23683
  • litteratur der omhandler skattesvindelsagen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skulle skrive en SRP om den store udbytteskatsag, hvor Danmarks statskasse blev tømt for flere milliarder. Jeg leder efter noget litteratur som kan analyseres fx digte, sange, læserbreve, bøger. Nogle bud????
  • Starter "Hvor er Dorothy?" med "in media res"?

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal snart til afgangsprøven i dansk, og jeg har valgt at analysere novellen "Hvor er Dorothy" af Peter Mouritzen, og jeg tror nok at den starter i in media res, men jeg skal bare være helt sikker inden jeg skal op til prøven... er der nogen der ved det??
  • Kuglestød (statisk)

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en bevægelses analyse af en kuglestød. Herunder skal jeg kommer ind på om hvilke muskler der arbejder (koncentrisk, excentrisk, og statisk) Mit problem er så at jeg er lidt i tvivl om der sker noget statisk arbejde? Mvh Jonas.
  • Hel - og ledsætning, "ikke-reglen"

    Forumindlæg
    Jeg har egentlig haft rimelig tjek på det, men nu er jeg gået helt kold! Er det ikke sådan, at hvis nu at man kan indsætte "ikke" i en sætning (mellem to kommaer fx) er det en ledsætning? Og når man skal analysere den, hvilken er det så man starter med, er det ikke hovedsætningen? ...
  • Symboler i Astrid Saalbachs "Hos fru x"

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået en stil hvor jeg skal analysere og fortolke Astrids Saalbachs "Hos Fru X" og jeg skal have focus på symboler, men jeg har et lille problem med at finde nogle symboler, så hvis der er nogen der kunne hjælpe mig ville det være super :)
  • Ude af sit gode skind af Svend Åge Madsen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket identitet og har derfor valgt at analyser og arbejde med teksen ude af sit gode skind af Svend Åge Madsen. - Jeg mangler en tekst at kunne perspektivere til, har i nogle ideer?
  • GI MIG DANMARK TILBAGE, MÅLOMRÅDE + KILDEOMRÅDE HJÆLP HASTER!

    Forumindlæg
    Hey jeg skal analysere sangen gi mig danmark tilbage af Natasja, hvor jeg b.la skal finde målområde + kildeområdet i teksten. Målområde er jo Danmark, men jeg kan ikke rigtigt finde kildeområde? Hvis der er nogen der kunne hjælpe! På forhånd tak :)
  • Synopse

    Forumindlæg
    Hej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :)
  • Haster plzzzz

    Forumindlæg
    Nogen der har læst bogen (Pigen der vidste for meget) og har måske en analyse af den eller kan fortælle mig lidt af det. Jeg skal skrive en bog rapport om det og har nogle spørgsmål til det her. 1) hvad er budskabet med bogen? 2) komposition? 3)teamet/temaerne i bogen? 4) samlign med andre tekste...
  • HJÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver på min SRP og er gået helt i stå. Min analyse skal indeholde herodots opfattelse af årsagerne til preserkrigene, og jeg kan bare ikke skrive noget ned, ved ikke hvor jeg skal starte og slutte. Har brug for konkret hjælp. Håber på svar
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Hej alle derude :-) Er der nogen der eventuelt har en analyse af " Den Dansende Dreng" eller måske et link til opgaven? Har nemlig selv prøvet at søge, men finder kun nogle små ting.. :( Det skal bruges til dansk mundtlig eksamen :)
  • Kommunikationens fire niveauer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave som hedder "i analysen skal du både bruge kommunikationsens fire niveauer og transaktionsanalysen....." den sidste har jeg styr på, men jeg kan ikke forstå de fire niveauer hvordan det bruges, er der nogen som har et eksempel på hvordan den bruges?
  • Diesel reklame: "Global warming ready"

    Forumindlæg
    Vi skal analysere diesels reklame, men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad glasset symboliserer. Der sidder en sorthåret dame, og hælder vand ned i en mand mund. Hvad kan det symbolisere i sammenhæng med emnet? på forhånd tak
  • Rødby-Puttgarden, hvornår foregår den?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med en Roman Analyse og er igang med at skrive om tid. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget sted i bogen, der fortæller om hvornår den foregår? Håber der er en der kan hjælpe. På forhånd tak ;)
  • hjælp til 24-timers eksamen

    Forumindlæg
    Hej, er der en i Århus som har læst/læser samfundsfag som kan hjælpe med at analysere samf tekster + statistik på b-niveau d.19 juni? selvf. mod betaling men til en studievenlig pris. Krav: Du skal have godt styr på det faglige! Mvh. Thea Kontak: [email protected]
  • Hvem har skrevet digtet "Ude"?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af digtet "Ude", men ved hverken hvem der har skrevet det eller hvor jeg eventuelt kan læse det, eftersom jeg ikke har det på skrift. Nogen der kender forfatteren eller et link, der fører til en online udgave af digtet? Tak for forhånd!
  • Lyset af Johannes Møllehave HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at lave analyse af et digt kaldet "lyset" af Johannes Møllehave. Jeg vil gerne vide hvornår det er skrevet, men jeg kan ikke finde informationer om, hvornår det er skrevet. Er der nogle der ved hvornår det er skrevet? :)
  • Nyhedstrekanten - gælder den også for opinionsgenren?

    Forumindlæg
    Hej Da jeg skal analysere nogle artikler, bl.a. skrevet af lederen, så er jeg meget i tvivl om artikler af opinionsgenren også er opbygget af nyhedstrekanten eller kan være det. Og hvis de så overhovedet ikke er, hvad er de så opbygget af? Håber virkelig nogle kan svare på det.
  • hvad er materielle levn?

    Forumindlæg
    Hej ;) Jeg er igang med Historisk analyse og jeg er nået til det punkt hvor jeg skal finde materielle levn i den tale/tekst jeg har læst. Jeg har lige et spørgsmål, hvad er materielle levn egentlig ? Håber jeg kan få hjælp og på forhånd tak :)
  • hvad er materielle levn?

    Forumindlæg
    Hej ;) Jeg er igang med Historisk analyse og jeg er nået til det punkt hvor jeg skal finde materielle levn i den tale/tekst jeg har læst. Jeg har lige et spørgsmål, hvad er materielle levn egentlig ? Håber jeg kan få hjælp og på forhånd tak :)