Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16181 til 16200 af 24088
  • Dansk/historie-opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt romanen Hærværk af Tom Kristensen. Min problemformulering sætter fokus på Jastraus og Steffensens forhold.. Nogen, der har læst den, og kan komme med noget, der er uundværligt? Både mht. deres forhold, men også selve analyse og fortolkningsdelen? Tak på forhånd. ;)
  • Baudelaire af Sartre

    Forumindlæg
    kunne ikke finde nogen kategori filosofi, så håber jeg har smidt den det rigtige sted .. Må blankt erkende jeg ikke var der da den tekst blev gennemgået i de 4 menneskesyn og jeg har gogglet på teksten men intet fundet :-/ Nogen der kunne hjælpe mig med en analyse af Sartres tekst Baudelaire?
  • hvad er vigtigst-historieeksamen

    Forumindlæg
    Hvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser...
  • Er i seje

    Forumindlæg
    Hvad kan dú sige om dennne her metafor, hvis du skulle analysere den her sætning. og gennem glasstumpernes nye stilling så han en ny Usha, en meget flot metafor, for at se en velkent person i et nyt lys, hvad betyder det?
  • Videnskabelige artikler.

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan analyserer man en videnskabelig artikel på engelsk? Altså hvis man trækker en til mundtlig eksamen? Vi har fx. fået opgivet http://education.guardian.co.uk/higher/news/story/0,,1641668,00.html Hvad vil man gøre her? Håber på hurtigt svar!
  • Litterær artikel

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive en litterær artikel, hvor jeg skal lave en analyse af bl.a. (teksten er en novelle) - sproget - fortællerforhold - komposition - personkarakteristik - miljøkarakteristik - fortællertid/fortalt tid Jeg har nogenlunde syr på person- og miljøkarakteristik, men er...
  • hjælp

    Forumindlæg
    nogen der har noget om dette ?? :) Redegøre for relevant socialpsygogisk teroi, der kan benyttes i en analyse vedr. hvordn man kan beskrives udstationers soldaters adfærd. Diskutere hvorfor soldater udviklere en så fjendtligt adfærd og hvordan det kan forhindres. Håber nogle kan hjæ...
  • Søger god bog

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive opgave i Engelsk -psýkologi Jeg vil gerne analysere en engelsk bog. Jeg mangler bare en bog, som kan kombineres med psykologi. Er der nogle der kender en god bog, som kan bruges til dette? På forhånd tak Nikki
  • Hjælp til Kildeanalyae af Robert Molesworth tekst om DK i 1692

    Forumindlæg
    Jeg ska snart til eksamen og er ret stresset,så vil høre om der er nogle der har en god analyse af Robert Molesworths tekst om Danmark og danskerne - En engelsk gestandt besøger Danmark i 1692? Håber der er nogle med gode noter ;)
  • Bestemmelse af fadersskab

    Forumindlæg
    Hej SP, liige et spørgsmål mere) Skal svare på i hvilke tilfælde blodtyper IKKE kan bruges til at bestemme faderskaber ( Altså via DNA-analyse) og hvilke metoder man så kan bruge til at fastslå faderskabet... er lidt lost, og kan ikke finde noget om det på nettet... En lille hjælp?:)
  • SRP hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med SRP og tænker lidt, hvordan skriver man en god analyse af fx en roman? Det jo ikke fordi jeg ikke ved hvordan man normal laver en anslyse, men har tænkt på i måske kunne komme med ideer og eksempler på en god romananalyse?
  • Disponering!

    Forumindlæg
    Sad lige og tænkte... Da jeg skal op til mdt. dansk eksamen i morgen (FSA, ville jeg lige høre hvordan i plejer at disponere jers "Fremlæggelse". Man kan jo ikke nå en hel analyse på¨bare 40 min! Eller hvad?
  • Eventyr (24 timer)

    Forumindlæg
    Jeg har været oppe og trække et eventyr i dag. Ville høre om der nogen der kender til en side som viser en analyse model til et eventyr.. evt på tysk? Og forresten.. nogen der har gode noter til eventyret weg mit der grenze.. ?
  • SRP valg

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart igang med srp og jeg har valgt at tag Mediefag, og engelsk. Jeg ville bare hører omder er nogle der har et forslag til hvad man kunne vælge, til at analyser, og lave sit projekt omkring. MvT
  • Ewalds "Høyen"

    Forumindlæg
    Er der nogen der har noter/analyser af Ewalds "Høyen" fra "Levnet og meeninger"? Det er det sidste jeg mangler til eksamen i morgen..... Ellers må jeg selv prøve at få noget kolgt ud af teksten - og det kan være farligt!
  • Videnskabsteori - konstruktivisme

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lidt forstand på videnskabsteori? jeg er blevet stillet den opgave at jeg skal forklare hvad videnskabsteori er, herunder konstruktivismen hvor jeg skal analysere og vurdere emnet. Jeg forstår ingenting af det! På forhånd tak!
  • OLD - hjælp.

    Forumindlæg
    Jeg har Platons Eutyphron opgivet som pensum. Jeg har dog svært ved at analysere den, så jeg tænkte, om nogen måske lå inde med nogle noter til denne tekst? - De er ikke at finde herinde nemlig. TAK!
  • Eksplicit eller implicit?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D
  • Forvirring!!

    Forumindlæg
    Jeg er som mange andre igang med at læse til engelsk eksamen og har fået opgivet digtet "My Sad Self". For at sige det rent ud, så er jeg temmelig forvirret over det, og kunne VIRKELIG godt bruge en hjælpende hånd med analyse og fortolkning af den. KH sof20
  • Hvad er en Mohrtitrering?

    Forumindlæg
    Siger emnenavnet ikke næsten det hele? Jeg har læst i min lærerbog, at en Mohrtitrering kan bruges til at analysere indholdet af chloridioner i en prøve. Er dét det eneste man kan bruge Mohrtitreringen til? Kun chloridioner? /LT