Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16221 til 16240 af 23785
-
Hjælp til spørgsmål om mol dominant
ForumindlægHej Jeg sidder og analysere Autobahn. akkordreække følgen i første takt er F-Bb-Cm Cm er jo dominanten til F men hvad kalder man den når det er en mol? Håber der er en der kan svare hurtigt :D Mvh. Stefan -
Dig - problemformulering
ForumindlægJeg er i gang med at lave en problem formulering af et digt.. til andre opgaver kan jeg sagtens lave en problemformulering :S men hvordan griber man det an når det kommer til et digt? Jeg har analyseret og fortolket digtet, jeg mangler bare at lave synopsen -
Martin Luther King - metode
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT imorgen og er i tvivl om i hvor høj grad, jeg skal komme ind på min metoder og hvordan jeg skal uddybe det. Jeg har skrevet om Martin Luther King i fagene samfundsfag og engelsk, hvor jeg indtil videre har skrevet følgende: Engelsk: Jeg har i faget engelsk benyttet... -
Reklamer, hjælp!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har aldrig nogensinde haft noget om hvordan man analysere en reklame, og det har jeg tilfældigvis trukket til min forestående dansk eksamen i 9. klasse. Så, jeg beder om meget hjælp fra alle der har gode ideer om at skrive. Jeg vil være ovenud taknemmelig. På forhånd tusind... -
Biologi-Dansk AT synopsis
ForumindlægHej folkens derude.. Er der nogen eller nogle derude, som kan give mig en hånd til min AT-synopsis.. vores emne er rejser, og jeg har vagt at skrive om kokain i bio og set en film om kokain, som jeg vil analysere i dansk. hjælp? -
Kortfilm - Synopsis !
ForumindlægNogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak. -
Kortfilm - Synopsis !
ForumindlægNogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak. -
Noveller hvor temaet er "dysfunktionel familie"?
Forumindlæghey :) Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde en tekst/novelle, hvor temaet er "dysfunktionel familie" og analyser den. Nogen der kender en god novelle hvor temaet indgår? (dolken af tove ditlevsen er en novelle med temaet dys-familie) Hilsen KF -
Kongens Datter - Viggo Stuckenberg
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!! -
Sara af Jan Sonnergaard HASTER
Forumindlæghejsa. Jeg sidder og skal skrive en analyse at novellen Sara skrevet af Jan Sonnergaard. Jeg skal selvfølgelig komme ind på genre og redegøre for det. men jeg er simpelthen ikke den bedste til Genre. Så er der nogen som kan hjælpe mig? -
Eksam i Drømmens faner (michael strunge)
ForumindlægHej... Er der evt nogen der ligger inde med noget analyse eller gode notater jeg kan bruge til min muntlige dansk eksamen, jeg har valgt Michael Strunge "drømmens faner"???? -
To spørgsmål ang. begreber
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er. -
Budskab i "Chicken" af Hanne-Vibeke Holst?
ForumindlægJeg skal til mundtlig afgangsprøve og jeg har trukket overemnet "Identitet / at være anderledes". Der skal jeg jo selvfølgelig snakke om budskabet, men problemet er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal sige. Er der nogle, som har skrevet analyse til/læst Chicken, som ved det? ... -
Økologi
ForumindlægAnalyser den økologiske betydning af udledning af næringssalte til sø el. vandløb. Det skal jeg gøre ud fra denne figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/184.pdf Jeg håber meget på at i kan hjælpe mig lidt på vej da jeg virkelig er på bar bund ... -
Synopse i dansk
ForumindlægHej sp Jeg er ved at lave en synopse i dansk, og jeg skal analysere Anders Matthesens standup show - Anden (syv ting) Jeg er i tvivl om hvad min oplæsningstekst skal være. Har i nogle ideer? Tusind tak på forhånd (: -
Starte med metoderne?
ForumindlægNår jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere? -
Kilder om Darwin og forholdet til kirken
ForumindlægHeeej Jeg sidder lige nu og arbejder med min AT fremlæggelse og har virkelig brug for en ekstra kilder til at analysere. Jeg skal i min opgave finde ud af hvordan kirken så på darwin og hvordan darwin så kirken??? Jeg har virkelig brug for hjælp.. På Forhånd Tak -
Er Queer-theory en metode i Dansk?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen mandag. Men kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har i forbindelse med analysen af en dansk tekst arbejdet med noget der hedder Queer-theory. Er der nogle der ved om dette er teori eller en litterær metode? :) På forhånd tak! :D -
Det røde gardin, titel anyone?
ForumindlægJeg skal analysere Det Røde Gardin af Amalie Skram til min eksamen, men har lige et problem. Jeg vil gerne have noget med, hvor jeg fortæller om titlens betydning. Det værste er dog, at jeg ikke ved hvad titlens betydning er..? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Hilsen. -
Alder for at indgå ægteskab i romantikken
ForumindlægJeg skal bruge en analyse af en novelle til mit dansk/historie projekt. Pigen er 14 år, men senere i novellen bliver hun gift. Jeg vil derfor gerne vide, om man også skulle være 18 for at blive gift dengang?
