Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16221 til 16240 af 23766
-
Spektroskopi
ForumindlægHej jeg sidder med en spektroskopi rapport i NMR og jeg har lidt svært ved at aflæse mine signaler. Udmidbart har jeg aflæst signal 1 til en dueblet, signal 2 til en dueblet og dueblet og det 4 signal til at være en dueblet. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det 3. signal er. Er der ... -
togenspaltning i byg
ForumindlægHej alle, Sidder og skriver biologi rapport og jeg ved godt jeg kommer med et lidt dumt spørgsmål, men det er vel, hvad dette forum er til :) Vi skal vise, at togenspaltning i byg er et eksempel på togenspaltning. Det eneste jeg ved om togenspaltning er at når man fokuserer på to forskellige gen... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med en rapport angående lysets bølgelængde. Vi lavede nogle forsøg inden ferien, og nu har jeg desværre glemt en del! :( Derfor ville jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad en kviksølvslampe er og hvad dens egenskaber er? Er det ligesom en laser (der udsender... -
Teoriafsnit - hjælp !
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport hvor jeg bestemmer et togs acceleration ved start og slut. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive i teoriafsnittet, men har fundet ud af at jeg SKAL! skrive om disse to, men ved ikke hvordan jeg skal svare: - forklar bevægelsesligningen. - hvorfor der laves en polynom... -
Lineær modeller
Forumindlæghej alle Jeg er kommet lidt for sent i gang med en matematik rapport, og kan ikke helt finde brikker i det her. Jeg ved at lineær modeller betyder at en matematisk model er en overførsel af nogle virkelige forhold til en beskrivelse, som kan analyseres med matematik. Men jeg kan ikke forstå at ... -
Blodtyper HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!!
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere en rapport senest i morgen og er ret presset ! :( Og som jeg virkelig håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har blodtypen AB negativt. Beskriv den mulige arvegang for din blodtype (hvad kunne dine forældre teoretisk have af genotyper og fænotyper?... -
hjælp
Forumindlægjeg skal lave en memo vedrørende artiklen unhealthy food ads for young face ban.. og der står at jeg skal redegør hvad rapporten fra FSA forventer at konkludere og heraf konsekvenser,, Jeg er helt blank og ved slet ikke hvad jeg skal skrive er der nogle der har nogle ide om hvad jeg kan skrive...... -
Eftervise
ForumindlægHej allesammen jeg sidder med en rapport hvos jeg skal eftervise Joules lov. Jeg er stødt på formlen m*c* delta (T)= R*I^2* delta (t) Men jeg ved ikke hvor den kommer fra. Tager man udgangspunkt i at den tilførte energi er den samme som den omsatte energi -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHeej : ) Jeg er lidt på røven, da jeg skal til a aflevere en matematik rapport, jeg bare er helt lost i. Jeg ville høre om der var noget der havde lavet opgave 1209 - grafregnerforløb i jens carstensen og jesper frandsens Mat 1? Og om i evt. kunne undvære den ? ;) Jeg håber meget på noget hjælp -
Acetones formel
ForumindlægHej jeg sidder her og er ved at skrive en rapport med et forsøg om acetone. problemet er det at jeg ikke kan finde den kemiske formel for acetone. eller, jeg har fundet en del forskellige, men ved ikke hvilken der er den rigtige C3H6O el. (CH3)2CO el. noget helt 3. tak skal de ha' -
hjælp, haster !!
Forumindlæghej jeg skal skrive en rapport om det her : I skal bestemme densiteten af det anvendte havvand. I skal bestemme tørstofindholdet af det anvendte havvand. Endelig skal I bestemme indholdet af chloridsalte. Bemærk: tørstof består af opløste salte, biologisk materiale samt uopløselige salte. men j... -
lineære model
ForumindlægSkal lave en mat rapport, men kan ik rigtig komme igang da det er et godt stykke tid siden jeg har haft om det. Håber nogen kan hjælpe?? Man skal bestemme tallene a og b og opskrive ligningen for y p(3,6.5)og q (10,35.5) Hvordan gør man lige?? -
Osmose og NaCl
ForumindlægHej :D Jeg er igang med en rapport om osmose, og jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor saltet ikke trænger igennem membranen. NaCl bliver jo opløst til ioner i vand, og der findes bestemte kanaler til ioner f.eks Natriumkanaler. Så hvorfor trænger salten ikke bare ud af dyrecellen i ste... -
Økologi
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har problemer med at besvare disse to spørgsmål til en rapport over biotop undersøgelse i Øresund: 1. Hvilke biotiske og abiotiske faktorer har påvirket miljøet gennem flere år? 2. Vurdér hvordan næringsstof-udvaskning vil påvirke miljøet i Øresund? Det kunne være meget ra... -
Etablering af virksomhed - HJÆLP!
ForumindlægVi er nu i gang med at lave rapport. Viskal etablere en virksomhed - Vi laver en hundepension ved Ringsted. Vi har hele tiden fået at vide at den skal skrives til en bankmand, den skal fylde ca. 30 sider. Men hvad kan den indeholde? Vi har lavet etableringsbudget, arbejdet med målgruppe, marked ... -
kvantitativ bestemmelse af glukose - Formel
ForumindlægHej.. Jeg er igang med en kemi rapport omkring kvantitativ bestemmelse af glukose, og er simpelthen gået i stå. Jeg har målt absorbanserne, men hvordan beregner man glukoseindhold? Hvis jeg f.eks. har en glukosestamopløsningen på 1001,4 mg/L, ionbyttet vand på 1,5 mL, salicylatreagens på 2 mL, og... -
Måling af ethanolindhold i øl eller vin - Efterbehandling
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at skrive en rapport om forsøget "Måling af ethanolindhold i øl eller vin" og bliver i efterbehandlingen bedt om at udregne stofmængden af den tilsatte permanganat. Jeg har ikke rigtigt nogen idé om hvordan jeg skal gøre dette, så ville gerne have lidt hjælp t... -
Vurdering af procentvis afvigelse
ForumindlægJeg kommer altid i tvivl om, hvad jeg skal skrive i en rapport, efter at have beregnet en procentvis afvigelse. Jeg ved, at en afvigelse på 1-5% er acceptabelt, og 6-15% stadig acceptabelt, men så er der mange faktorer som måleusikkerheder og fejlkilder, der spiller ind. Men hvad nu hvis man få... -
Formel koncentration
ForumindlægHej :-) jeg sidder her med min kemi-rapport, hvor jeg skal beregne den formelle koncentration af phoporsyre. Jeg har 25ml af opløsningen opløst i 150 ml cola. Jeg ander bare ikke hvordan jeg skal finde den formelle koncentration ud fra det? jeg har også fået at vide at der en reaktion der hedde... -
Hurtig mat-hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal lave en matematik rapport, og jeg er gået lidt i stå ved dette spørgsmål: Bevis ved hjælp af ensvinklede trekanter formlerne for sin(A), cos(A) og tan(A) hvor A er en af de spidse vinkler i en retvinklet trekant. Omskriv også formlerne og forklar hvordan de kan bruges til at regne s...
