Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16261 til 16280 af 23683
  • Lus af Lotte Kirkeby perspektivering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal finde en tekst som jeg kan perspektivere til i min analyse af lus. Problemet er at jeg ikke er en særlig belæst person og kender ikke så mange teskter, så er helt blank. Hvis nogle havde et forslag kunne det være fedt :D Tak på forhånd
  • The Descent of Man

    Forumindlæg
    Hej med jer!! Jeg sidder og skal analyser denne tekst i forbindelse med Charles Darwin, er der mon nogen af jer som evt. sidder med en oversættelse eller noget af teksten, jeg synes godt nok, at den ikke er helt nemt at gå til.. Tak på forhhånd
  • Noter til Grundtvig

    Forumindlæg
    Hey. Er der en der harn nogle noter til Grundtvigs salme "Den signede dag med fryd vi ser" , så modtages de med kyshånd. Jeg synes den er svær at analysere og da det er en del af pensum er det nok meget smart bare at forstå lidt. :)
  • Orla Lehmanns tale ved casino mødet

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har brugt for lidt hjælp, hvad var hensigten med at Orla Lehmann holdte en tale ved casino mødet? og hvorfor kom den til at betyde så meget for starten på demokrati i DK? Og hvordan skal jeg lave en analyse af den tale? På forhånd tak!
  • hjælp:Et eksempel på et culturelt behov ifl. SOR Modelen

    Forumindlæg
    Hej er i gang med et projekt om solceller. Jeg er igang med at bruge SOR -modellen til at analysere forbrugerens stimulans. jeg har brug for et godt eksempel på en kulturel stimulans en forbruger kan have når der er tale om solceller.
  • Hermeneutiske spiral?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Lige et tvivlsspørgsmål: Hvis jeg har skrevet i psykologi og biologi, kan jeg så godt sige at jeg har anvendt den hermeneutiske spiral til at fortolke og analysere bøger/avisartikler mm., selvom det ikke er historie jeg skriver i ????
  • Hvad hedder jeg-fortæller på tysk?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med, at analysere en svær tysk tekst. Men jeg ved ikke, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk. Er der nogen af jer der ved, hvordan man siger jeg-fortæller på tysk? Tak på forhånd : - )
  • Rødhætte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at lave en analyse af "Rødhætte" til min mundtlig dansk afgangsprøve. Er det nogen der kan hjælpe med, hvad moralen i "Rødhætte" er? Og hvad man kan perspektivere til? Håber i kan hjælpe mig og på forhånd tak! :-) Vh Anna, 9. klasse
  • Billedanalyse af “Udslidt”

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere “udslidt” og da er jeg stødt ind i et spørgesmål mht. maleriets budskab - betydning. Hvilket jeg er lidt i tvivlom. Nogen der kender til selve budskabet? På forhånd mange tak. Vh
  • billedsprog eller metafor?

    Forumindlæg
    jeg er ved at analysere en tale og kom lige lidt i tvivl om noget. "Hvad Amerika er smager nu af noget ubetydeligt i forhold til, hvad vi har smagt i snesevis af år". er dette en metafor, billedsprog eller?? håber nogen kan hjælpe?
  • Perspektivering af Rynkekneppesygen

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal i min analyse og fortolkning af et uddrag af romanen ''Rynkekneppesygen'' perspektivere til en anden tekst. Jeg er komplet blank på tekster der minder om denne. Alle forslag er velkomne. Vedhæftet er uddraget, hvis nogen skulle have lyst.
  • "Hår" af Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal analysere novellen "hår", men jeg forstår ikke helt norvellen. Jeg har opfattet det sådan at Frands og Mette er kærester eller en form for forhold, men Frands er usikker i forholdet. Men jeg vill gerne høre andres fortolkninger af norvellen.
  • Engelsk A - studentereksamen

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kort kan forklare mig hvordan eksamen på STX i mundtlig engelsk foregår? Har I nogle gode links til analysemetoder ol., da jeg kan forestille mig, at man skal analysere en tekst? Hvis det så også er tilfældet, skal man så perspektivere til andre tekster og i så fald, hvilke?...
  • Teksten Leute af Gina Ruck-Pauquet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde der havde læst teksten "Leute" af Gina Ruck-Pauquet, da jeg har en smule svært ved at fortolke eller analysere teksten med henblik på et overordnet emne. Håber der er nogle der kan hjælpe!
  • Danske noveller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket fordybelsesområdet "Noveller fra din egen levetid", og ville høre om I kunne forslå en novelle, som handler om social arv (Analyse). Det kan være noget i stil med "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. På forhånd tak :)
  • Symbolik på glas

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg sidder lige med en novelle jeg skal analyse (dansk eksamen) jeg mangler dog lidt hjælp. Nogle der kan hjælpe mig med hvad ting i glas kan betyde altså dens symbol? :)
  • hjælpemidler til dansk mundtlig eksamen??

    Forumindlæg
    Heej alle derude ! Jeg har et meget vigtigt spørgsmål om den mundlige dansk-eksamen ! hvad må man have med ?? når jeg tænker på at man skal sidde og forberede sig i 40 minutter ! Må man kun have de forskellige analyse modeller eller også egne noter ?? er meget i tvivl...
  • Titel forståelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analyser teksten: Der Froschkönig oder der eiserne Henrich også bedre kendt som Frøkongen eller jernhenrik af Brøderne Grimm Problemet er at jeg ikke fortstår hvad titlen skal betyde i forhold til teksten. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? :)
  • Tv-reklame - reklamespørgsmål.

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om der var nogle der kunne forklare begreber REKLAMESPOT, da jeg ikke selv er indforstået med det. Jeg skal svare på '' hvad gøre reklamespottet specielt eller anderledes?'' Jeg skal analysere en reklame (sydbank tv-reklame) Så reklamespot anyone?
  • Tendens (valgbrev/partiprogram)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave kildekritisk analyse af "Paris' Valgbrev, 1789" i forbindelse med Den franske revolution. Jeg kom til at tænke på, om et partiprogram kan have tendens? I så fald, hvordan/hvordan det kommer til udtryk?