Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16281 til 16300 af 48964
  • indledning/begrænsning - SSO

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en indledning, struktur og begræsning.. Hvad skal jeg gøre? Har i evt. et link eller lign.?
  • fodnoter?

    Forumindlæg
    ..Hvor mange fodnoter har i gennem jeres SSO? Kan ikke finde ud af om jeg gør det rigtigt. For jeg har læst mig frem til al min viden på emnet, så kan egentlig finde fodnoter til alt, hvor jeg har læst det! Så vil lige høre hvad der er "normalt"?
  • SSO? Dansk/Samt.hist

    Forumindlæg
    skal til at lave større skriftlig opgave. Fagene er dansk eller samtidshistorie, eller en blanding af de to. er helt på bar bund med hensyn til emne? nogen idé? :)
  • Can't lose or win nicely?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en opgave med overskriften The Clown, hvor jeg har tænkt mig at give den budskabet Can't lose or win nicely. Ved godt at nicely skal være adverbium i dette tilfælde, men giver det nogen betydning overhovedet og kan man godt sige det?
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har besluttet mig for at skrive studieretningsopgave i biologi/hisorie. Har i nogle gode forslag? Mvh.
  • Mat A, Kemi A og Fysik B

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke...
  • Magt..

    Forumindlæg
    Ville lige spoerg om der er nogen som kender til magtforholdene efter Reformationen i Danmark.. ?? Har proevet at lede efter opgaver som besvare det, men uden held. Jeg ved at kongen fik magten, men hvad foerte det til. Og hvad gjorde kongen med magten ??????
  • energi

    Forumindlæg
    Hvad er elektrostatisk energi mellem ioner?
  • RETTE 2G OPGAVE?

    Forumindlæg
    Nogen der kan nå at rette min 2g opgave inden klokken 11? På forhånd tak (: (Jeg sender en link til jer ligeså snart i skriver)
  • SRP, hovedfag og bifag

    Forumindlæg
    Kan man godt have tre hovedfag i SRP'en? Hvis ja, indgår fagene så hver med 33%?
  • Studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Det kan godt være, at mange vil spørge om dette, men jeg ville værdsætte hvis en person gade læse min historiedel igennem i mit studieretningsprojekt i december, da jeg har problemer med at formulere mig skriftligt. Emnet er kryptologi og dettes brug i 2. verdenskrig! Hvis nogen ville det kan de...
  • Fortolkning - hvad er det

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at lave en analyse og fortolkning af ulven og fårene, men hvad sådan helt nøjagtig består fortolkningen af- hvad skal jeg have med og så videre. det er en fabel - noget vigtig til analysen er også velkomment
  • Hjælp til dansk stil.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har virkelig brug for hjælp til dansk stil, hvis der er nogle gode tips må i godt skrive. Min stil skal handle om, at jeg skal forstille mig om hvórdan det er at være et egeblad. Please hjælp mig med at skrive min stil :D
  • Hjælp til diskussion i SRP

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder kun og mangler en diskussion i min SRP. Problemformulering: "Der ønskes en diskussion af u-bådenes betydning i kampen om herredømmet i Atlanterhavet." Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal diskutere dette. Det ville være fedt, hvis i kunne hjælpe eller ko...
  • Interferenser Johannes V. J.

    Forumindlæg
    Hey.. Er der nogen der har læst "Interferenser" af Johannes V. Jensen? Vh Lykke
  • Macbeth..

    Forumindlæg
    hej. Er ved at skrive en eng. essay om Macbeth. I opgaveformuleringen står der: Write an essay in which you comment on the following aspects of Macbeth. 1) The Setting Hmm.. her er jeg lidt i tvivl om hvad der menes med "the setting"? Opsætningen? Men af hvad? :S
  • Foran alteret

    Forumindlæg
    hvordan kan man se, at novellen Foran alteret af Hermang Bang er impressionistisk? Har du andet godt om novellen, kom endelig med det:)
  • Engelsk.afl. (fylder ikke meget)

    Forumindlæg
    En der lige tid til at læse min engelsk stil? Den skal først afleveres på tirsdag.
  • Funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en matematik aflevering i morgen aften og er desværre stødt på nogle udfordringer. Et af de spørgsmål jeg har svært ved er; Antallet af kaniner som lever på en bestemt øde ø er givet ved funktionen ??(??) = 1002 + 100 0,9−2??, ?? ≥ 0, hvor ??(??) er antallet af kaniner ...
  • Analyse og fortolkning af "2.tv" af Hanne Richardt Beck??

    Forumindlæg
    Har lidt problemer med at finde ud af hvad de skildrede miljøers betydning kan være ?? + at jeg skal reflektere over tekstens plot,, hvad er et plot ?? og hvordan kan jeg have en rolle i forhold til dette plot?? Håber der er nogle derude der bare rigtig gerne vil hjælpe en fortvivlet tøs S: :) ...