Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16281 til 16300 af 23683
-
valg af novelle - Sorg
ForumindlægHej, jeg skal lave et oplæg om en selvvagt novelle, men jeg har svært ved at finde en der er interesant og fin nok at analysere. De eneste 2 krav der er at den skal være mellem 5-10 ns, og omhandle sorg. nongle forslag? :)) -
Dansk mundtlig eksamen imorgen!!!!!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig? Er virkelig på skideren, skal op i dansk mundtlig imorgen, og kan bare ikke finde ud af det. Jeg skal analysere en novelle af Kim fupz Aakaeson " løven" - Håber der er nogle der kan hjælpe mig.. -
Kanslergadeforliet
ForumindlægHej jeg skal finde en kilde og besvare spørgsmålet ved at analysere kilden, og sådan besvare den. Jeg kan virkelig ikke finde ud af det nogle der please kan hjælpe. Hvilken betydning får Kanslergadeforliget for Velfærdstaten? -
Et dukkehjem
ForumindlægHej med jer ;) Sidder lige med en mundtlig dansk årsprøve til imorgen, jeg har analyseret og fortolket "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen, men har en del problemer med at finde en perspektivtekst. Perspektivteksten skal være fra det moderne gennembrud. Nogen der har nogle gode ideer? På fo... -
Chicken Dansk FSA
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har om Chicken i DANSK FSA, og skal analysere den og perspektivere den. Jeg har læst på DR at den er udgivet i 1987, og et andet sted 1993. Nogle der ved hvornår den er udgivet. Hvad for en novelle er det hvis det er sidst i 80erne? Det er jo ikke en 90er novelle så?? På for... -
Socialrealisme?
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og er ved at analysere ''det forsømte foraar'' af Hans Scherfig. Den er skrevet i perioden socialrealismen. Men hvordan kan det ses at den er skrevet i socialrealismen? På forhånd tak -
Darwin/engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg i AT har søgt at undersøge om Darwins tipoldebarn i et af hendes digte formår at beskrive Charles Darwins metode vha. analyse af digtet, hvilken metode er så anvendt; den biografiske, nykritiske, sociologiske eller ideologikritiske? -
Arkitekturanalyse noter?
ForumindlægJeg søger noter om emnet "arkitektur" fra oldtidskunstskab, specielt vil jeg gerne vide, hvad man under "analyser og fortolk" skal gøre, hvis jeg kommer op i arkitektur, i netop oldtidskunstskabseksamen. -
hjæælp
Forumindlægjeg skal til historie og har lavet følgende problem formulering ? er der nogen som kan rette den hvis der er behov for det osv og evt hvad jeg mere skal komme ind på Hvad er velfærdsstat og hvordan har den udviklet sig? redegør for det danske velfærdsstaten analysere hvad der er fordel og ule... -
Ond i sulet og berettermodellen
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at analysere Neja Aidts novelle "Ond i sulet," og jeg har lidt problemer med at sætte den ind i berettermodellen. Er der nogen der kender til novellen, som kan hjælpe mig lidt? ;) -
Homers iliade - Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, hvor noget af det jeg kan komme op i er Homers iliade. Jeg ville derfor høre, om der er nogen som har en analyse/fortolkning af sangene 1, 15, 16, 21 og 22? Håber der er nogen som kan hjælpe :)! -
Hvilken tid - Cecil Bødker
ForumindlægHejsa. Skal til prøveeksamen på torsdag, og der skal jeg have lavet en analyse af Vædderen. Jeg er okay i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken litteratur tid Cecil Bødker skriver i. Er der nogen der kan hjælpe, for jeg synes ikke jeg kan finde ud af det... -
Historie 24-timer? spørgsmål..
Forumindlæghej, hvordan foregår 24-timers historie eksamen? Jeg ved at man trækker en tekst på omkring 8 normal sider, og så et par kilder? Men hvad skal man gøre med dem? Skal man redegøre, analysere og fortolke de 8 normalsider? og lave kildekritik til de sidste par kilder? Eller hvordan? -
Eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op i old imorgen, og er ret nervøs, er forvirret hvordan det foregår? Skal man læse teksten og så analysere det? Min lærer sagde husk at vi ikke skulle referere det, men det kan jeg ikke lade være med. Er ret lost. :( -
Naadsensbrød
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave en analyse af Naadensbrød, hvor jeg skal forklare motiv og tema, og for at nå frem til temaet skal jeg stille relevante spørgsmål. Hvad menes der helt konkret med det. håber i kan hjælpe. Tak på forhånd :-) -
Ispigen og andre fortællinger. bent haller
ForumindlægHej venner har en analyse for til imorgen om 'Det er slet ikke en rigtig historie' og er næsten færdig mangler bare lige referatet og hvis i lige er søde at hjælpe mig kan i så ikke skrive det i kommentaren hvis i også har lavet det for det er virkelig vigtigt. :] - Helst godt og præcist.... -
Tekstilindustriens forurening
ForumindlægJeg står i den situation at jeg skal skrive en analyse omkring tekstilindustriens forurening, jeg skriver derfor for at høre om nogle af jer herinde ligger inde med en opgave som jeg kan få noget inspiration fra -
Reklameanalyse
ForumindlægHej jeg laver en reklameanalyse og den reklame jeg analyserer sejler sig for neden. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad betydning spejlningen har. Min lærer siger at det har en betydning men ikke hvilken betydning. Kan ik hjælpe?? -
Flashback og beretning
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og laver en analyse af Vandreren af Pontoppidan. I store dele af novellen bliver der tænkt tilbage på før Stavnsbåndets ophævelse, men det som jeg er i tvivl om, er om det er flashback eller beretning. Er der nogle, som måske kunne fortælle den præcise forskel mellem... -
Oversættelse af 2 sætninger?! :D n_n
ForumindlægHejsa! Vil I ikke hjælpe mig med at analysere og oversætte 2 sætninger: 1) I de sidste 10 år er Tyskland blevet er mere populært turistland. 2) Sidste år overnattede turister 20,3 millioner gange i Tyskland. Mange tusind tak på forhånd! :)
