Søgning på: historie begreber. Resultater: 16301 til 16320 af 22480
-
Antal studentereksamener?
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange studentereksamener man skal op i, i 3.g. Jeg har 5 A fag, Spansk, Engelsk, Samfundsfag, Dansk og Historie. Jeg har allerede været oppe i 2 mundtlige fag, ét i 1g og ét i 2.g. Mit spørgsmål går på hvor mange mundtlige og skriftlige jeg så mangler, og... -
Provisorietiden - J.A Hansen
ForumindlægHej. Jeg skal til min Dansk - Historie opgave lave følgende En analyse og fortolkning, samt være kildekristisk (historiemæssigt) på den følgende artikel... J.A Hansens syn på den provisoriske finanslov 1877. http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/ja-hansens-syn-p... -
eng klasse 4b
Forumindlæglille historie om en en dame i riddertiden som møder nogle mænd.. hvor pigens far udlevere en harbe til en ung mand , bagefter har kongen en perlekæde på og han holder et æble, der sidder en ung mand med et diadem på hovedet og spiller et instrument. den skal slutte med at de levede lykkeligt -
vigtige begivenheder i USA
Forumindlæghvad er de vigtigste punkter i USAs historie siden 1900-tallet og frem til nu?? Vietnamkrigen Den kolde krig Ronald Reagan John F Kennedy Bill Clinton George W Bush Obama Irak-Krigen Afghanistan-krigen er der andet I kan komme på? På forhånd tak -
Hjælp til internet kilder
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder og er i gang med at skrive min dansk/historie og jeg kan bare ikke finde nogle kilder, som beskriver hvordan befolknings levevilkår osv. var før og efter afskaffelsen af enevælden ?? Jeg har været på biblo, men bøgerne er udlånte og de er stadig ikke blevet levere... -
AT - ungdomsoprøret .. perspektiv til nutiden?
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til AT eksamen som jeg skal op i på torsdag.. Den overornede sag er "Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie og emnet "Ungdomsoprøret i England i 1960'erne". Det er så her jeg har brug for hjælp. Hvis man skal persp... -
Metode ved artikler og billede?
ForumindlægHej.. Jeg arbejder i fagene engelsk og historie.. Hvilke metoder benytter jeg mig af, hvis jeg kigger på artikler, der kan understrege en ny vinkling af sagen? Jeg har dertil også tænkt mig, at sammenligne moden i 1950'erne med 1960'erne - hvilket metode vil jeg benytte mig af hertil? H... -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
AT årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nogen... -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
Alexander den Store og udbredelse af hellenismen
ForumindlægHey derude :) Er igang med at skrive eksamensopgave i historie om Alexander den Store og udbredelse af hellenismen. Er der nogen som kan hjælpe mig med at komme videre? Jeg mangler svar på, hvilken betydningen hellenismen har haft/har på den måde vi tænkper på idag? Håber nogen af je... -
AT eksamen, Internet overvågning.
ForumindlægHej folkens. Til AT eksamen tænker jeg at skrive om internet overvågning, jeg overvejer at tage samf og dansk, men ved bare ikke hvor godt det kan dække. Evt tænker jeg at tage samf og historie men er i tvivl. Hvis der er nogle der har ideer eller andet så hører jeg gerne :) SB -
GHG eller ØG
ForumindlægHej jeg er en pige der meget snart senest skal have søgt in på et gymnasium. Men jeg er meget i tvivl og ved ikke om jeg skal vælge ØG eller GHG. Har tænkt at jeg gerne vil have samf mat som linje. Men jeg tænker mere på det sociale og ikke det faglige da jeg ved at begge er steder med et højt fa... -
Los tres trajes
ForumindlægHej. Nogen der kan være behjælpelige med historien "Los tres trajes"? Sidder med denne tekst til min 24 timers forberedelse. Gode vinkler, tema, emne, perspektivering og sådan? Hovedtræk hvad den handler om, er lidt bange for jeg har misforst... -
Imperialisme 1870-1914, europæer erobre verden
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i en historie opgave om imperialisme og der to spørgsmål jeg har svært ved at svare, jeg håber i kan hjælpe. 1. Giv eksempler på imperialismens følger for Europa- og for lande, der blev kolonier. 2. Har imperialismens tidsalder stadig konsekvenser i dag? Håber jeg kan får h... -
Spionsatellitter
ForumindlægHey! Jeg har valgt at have om overvågningssatellitter under den kolde krig i fysik og historie. Jeg leder lige nu efter nogle historiske kilder omkring spionsatelitter og den form for overvågning på det tidspunkt. Jeg har fundet noget om Corona og Zenit, men jeg vil gerne have det sat ind i et me... -
AT - Tuberkulose
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på mandag, og sidder og prøver at forberede mig. Overemnet er "Kampen imod det gode liv" og jeg har fagene matematik og historie. Delen jeg selv skal snakke om har jeg styr på, det jeg frygter er de spørgsmål censor kan finde på at stille mig når jeg er ... -
Engelsk - Forslag til budskab
ForumindlægGodaften, jeg skal en moderne detektiv historie om vor egen tid, med et evt. budskab... Er lidt på bar bund lige nu, så hvis jeg kunne få noget input ville det være rigtig lækkert!! Altså, forslag til et budskab der kunne være relevant for vor egen tid (skriver noget med politiet, et mord osv.) -
Jeg har snydt.
ForumindlægHej alle sammen... Jeg har gjort noget RIGTIGT dumt, og jeg "kom til" at snyde i min dansk-historie opgave. Jeg ærger mig sådan over at jeg gjorde det, og fortryder det utroligt meget! Hvad kan konsekvenserne være? Da vi ikke skal aflevere elektronisk, og jeg har skrevet hele opgaven ... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien
