Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 16341 til 16360 af 23677
  • Kulurmøde dansk mundlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket "kulturmøde" til min mundlige dansk eksamen. Er der nogle der har nogle hjælpemidler, jeg har kun fundet novellen Omskæringen, er der nogen der har en analyse af teksten. (Til at støtte op ad min egen opgave) På forhånd tak.
  • Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej, Sidder og skal lave dansk stil, og er blevet lidt forvirret over noget. Jeg ved, at når man laver redegørelse skal man ikke anvende citater og når man laver analyse så skal man anvende citater. Men hvad så, når man laver perspektivering? Skal man bruge citater eller ej? På forhånd tak.
  • Ondskab - Novelle

    Forumindlæg
    Hej Jeg har været så heldig/uheldig at trække Ondskab - Novelle. Jeg har kigget rundt og synes ikke at jeg har fundet en passende tekst. Har i nogle som er gode, men nemme at analysere? På forehånd tak.
  • Eksamen - hvilken tekster

    Forumindlæg
    Vil der altid være en episk tekst, som man kan vælge imellem til den skriftlige eksamen (HF)? Jeg har kigget på de forrige eksamensopgaver og det lader til, at der altid er en novelle under kategorien den analyserende artikel, vil der altid være det?
  • Perspektivering til Børn af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen i dansk og har valgt at analysere digtet "børn" af Tove Ditlevsen. Nu skal jeg finde et tekst som jeg kan perspektivere til, men jeg kan ikke finde nogle. Nogle som kan hjælpe?
  • Søger et samfundsgeni ;-)

    Forumindlæg
    Nogle samfundsgenier som ville hjælpe mig med at forkorte en samfundstekst? Synes godt nok jeg har gjordt mig blind på den og skal have mindre analyse, mere samfundsrelevant.. :-D Tænkte at jeg ville sende det på din mail Sætter stor pris på dig. :-)
  • Jørn 10 år senere

    Forumindlæg
    Hej er der nogle af jer der kan hjælpe mig med en analyse af del 2 i dokumentaren "er du mors lille dreng Jøren - 10 år senere? Der skal være psykologiske begreber der kan beskrive hvad der er galt og hvilke teoretiker man kan sammenligne filmens indhold med?
  • Hitlers/nazismens ideologi

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og skal skrive SSO og har fået spørgsmålet: Du skal analyse hvorfor og hvordan den tyske befolkning blev nazificeret. og jeg tror jeg skal komme ind på noget med Hitlers/nazismens ideologi, nogen der ved noget om det?
  • Skrivestil

    Forumindlæg
    Hvad er det for en skrivestil? "In addition, your essay must include an analysis of the style of writing in lines 17-29." Hvordan analysere man skrivestilen? (Det årsprøve i Engelsk A)
  • Grunden til mange spalter i en klumme

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere en klumme, hvor der er mange spalter af en eller anden grund. Jeg har kigget på andre tekster af den samme forfatter, hvor der igen er mange spalter. Hvad kan være årsagen til det? I teksten er der ca. 20 spalter med 4-5 linjer i hver spalte.
  • Hjælp til TV reklame

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger hjælp til at analysere denne tv-reklame fra Pandora. Er der nogle bestemte virkemidler, skulte symboler eller andre ting, som man bør lægge mærrke til i reklamen? På forhånd tak :-) http://www.ispot.tv/ad/75yU/pandora-celebrate-her-song-by-joshua-radin#moreData
  • Engelsk mundtlig

    Forumindlæg
    Jeg er meget i tvivl. Hvad skal man komme ind på i sin mundtlige engelsk eksamen? Selvfølgelig skal man lave analyse og besvare den problemformulering, man er blevet givet. Men hvad med f.eks. inddragelse af emnet som helhed? Skal man bare tage "skabelonen" for et analytical essay, og s...
  • Hjææælp! Haster !!

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil lige være helt sikker på det! Når der bliver sagt, at man skal undersøge fortællerstemmen i en novelle, betyder det så, at vi skal med andre ord undersøge fortællerteknikken? Hvad med skildringen af personer og miljø? Jeg er lidt usikker på, hvad jeg skal fokusere på ud fra de to op...
  • HÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    HEJ, JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP TIL DENNE OPGAVE, JEG SKAL SKRIVE EN BILLEDANALYSE,OG JEG VIL GERNE VÆLGE ET GODT OG KNDT BILLEDE, MEN HELLER IKKE SÅ SVÆR, JEG HÅBER BARE AT I KAN GIVE MIG INSPIRATION OG HVIS I HAR ET BILLEDE VILLE JEG VÆRE MEGET GLAD, HVIS I KUNNE ANALYSERE DET LIDT, TAK.
  • Ernie Breaks af Genevieve Scott

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive en analyse om "Ernie Breaks", er der nogle herinde som har arbejdet med essayet? Jeg sidder er lidt i tvivl omkring symbolerne og hovedtemaerne :) i må meget gerne hjælpe!
  • Dynamik - ulighed og lighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har til opgave at analyse en tekst om ulighed og lighed. Her argumenter Eva Kjer for at uligheden skaber dynamik i samfundet. Jeg vil gerne spørge om hjælp til en fortolkning af hvorfor/hvad hun mener med ordet dynamik?
  • HJÆLP til byudviklingen i Manchester og Liverpool

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en sammenlignende analyse af de to byers forvandling fra industriby til moderne storby i 1800, 1900 tallet. Nogle der kan hjælpe mig med nogle kilder der kan bruges til at besvare dette, eller nogle gode noter eller generelt bare viden omkring det.
  • Litterære artikel

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lavet en analyse og fortolkning af Jan Sonnergaards novelle "kimono mit hus". Den er på cirka 3 sider og jeg ville spørge om der er nogle herinde som gerne ville kigge den igennem evt rette fejl og komme med kommentar til den.
  • Dansk kronik

    Forumindlæg
    Hej alle lektiehjælpere Sidder med en artikel, som jeg skal analysere. Vil bare høre om, der ikke tilfældigvis var en, der vil rette den. Er ikke god til at finde fejl, men har fundet ud af, at hvis det er en anden, så finder personen fejl. Håber der er en rigtig sød en, der vil rette for mig. ...
  • Prøveoplæg-synopis

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe mig med det her, så ville det være rigtig dejligt:-) Jeg skal skrive om billedfortællinger og jeg har valgt at analyser "Værelse uden nøgle", nogen der kan hjælpe med at finde en bog jeg kan perspektivere til.