Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16341 til 16360 af 111527
  • pH

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3
  • Hvad tror I?

    Forumindlæg
    Hvis en eksamensopgave indeholder 27 opgaver og alle opgaver tæller lige, hvilket karakter får man så hvis man har ca. 4-5 fejl?
  • opløseligheden

    Forumindlæg
    Opløselighedsproduktet for kobber(I)bromid er K?sp(CuBr) = 1,0·10?-9. a) Beregn opløseligheden (i mg/L) af CuBr i rent vand. nogen der kan hjælpe? :)
  • behøver man?

    Forumindlæg
    hej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen...
  • Fedtstof

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har søgt efter fedtstoffers kogepunkt, men kan ikke finde noget om det. Er der mon en som kender fedtstoffers kogepunkt, eller et sted hvor jeg kan finde ud af det.
  • kemisk analyse af salte????

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksame snart..og skal lave en kemisk analyse af salte, hvordan gør man det ??
  • DNA

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvilken funktion DNA har i levende celler?
  • Hvad er mikrobiel respiration?

    Forumindlæg
    Som titlen nok siger, så er mit spørgsmål hvad mikrobiel respiration er? Begrebet træder fx i kraft i denne sætning: Den kraftige mikrobielle respiration vil hurtigt dræne spildevandet for ilt.
  • Metaller i opløsning A

    Forumindlæg
    Hæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s...
  • bølgelængder.

    Forumindlæg
    Hej. Nogle som kan fortælle hvad bølgelængder er? jeg forstår det ikke helt.
  • hurtigt, en der vil hjælpe!:)

    Forumindlæg
    Hej! En venlig sjæl, der vil hjælpe med med dette bilag, og forklar det, så jeg kan forstå det, da jeg er ret forvirret omkring det
  • hvad betyder sætningen?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive rappport, mens jeg undersøgte om stoffet "geraniol", trippede jeg lige forbi denne sætning. hvad betyder det når stoffet "Geraniol" er en ligekædet terpenoid?
  • Cement

    Forumindlæg
    Bliver cement fremstillet af kalk og sand eller kalk og ler? Foregår så ved 1.500 C
  • Illegalt Heroin

    Forumindlæg
    Hey folkens :-) forstår ikke helt hvordan jeg skal lave denne her opgave, any help? "Du gider ikke være ansat på mejeri mere. Nu vil du til at score de store penge, så du vil til at fremstille heroin illegalt. Du starter med morfin og eddikesyre og lader de to OH-grupper i morfinmoleky...
  • Jeg har tilsat 10mL 0.1 M Fe(NO3)3 og derefter 10 mL 0.1M KSCN

    Forumindlæg
    Jeg skal opskrive ligevægtsloven og fortælle hvilken vej den forskydes og begrundelse på hvorfor
  • dubletregel

    Forumindlæg
    hvad er en dubletregel?
  • Akut! Hjælp til spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej jeg vil spørger om der er nogle der kan fortælle mig om hæmmende og antagonister er? for oppe i mit hoved er det samme?
  • Dansk A sommerkursus karakter

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ...
  • Farmaceutuddannelsen

    Forumindlæg
    Nogle som ved, hvad adgangskvotienten til farmaceutuddannelsen er i år?
  • Skriftlige karakterer...

    Forumindlæg
    De skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre?