Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16401 til 16420 af 24890
  • Problemformulering og problemstillinger

    Forumindlæg
    Hej derude, Sidder med en kammerat og skal lave en AT synopsis i fagene Historie og Samfundsfag. Vi har emnet Danmark og EU, og har brug for lidt indskud til en mulig problemformulering og problemstillinger? Vi ville være meget taknemmelige for lidt hjælp! På forhånd tak!
  • besvarelser af spørgsmålene til det forsømte forår

    Forumindlæg
    Har meget svært ved at svare på spørgsmålene til det forsømte forår 'besvarelser til historien må ikke være i punktform, MEN udformet som en sammenhængende tekst, der udgør en enhed. Håber nogle kan hjælpe
  • Kanslergadeforliget- rigsdagen

    Forumindlæg
    Jeg har om kanslergadeforliget i historie. Det jeg skal finde er hvad rigsdagen er. Der er bare det at ud fra hvad jeg har søgt kan jeg ikke finde noget. Hvis de vil hjælpe vil det glæde mig :) 1. Hvad er rigsdagen? 2. Hvad gjorde man i rigsdagen? Altså hvad var/er hændelsen? Hvis i...
  • rettelse af opgave

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive lidt om berlinmuren, og jeg vil høre om der er nogen der vil rette det hvis noget er forkert, da jeg ikke har meget forstand på historie. Jeg har et par spørgsmål som jeg simpelhent ikke kan svare på, så jeg tænkte om der var nogen var ville hjælpe mig, eller bare komme med et &...
  • HJÆLP LEKTIE TIL IMORGEN!! :((

    Forumindlæg
    HJÆLP LEKTIE TIL IMORGEN!! :(( Hej! Har lige et spørgsmål, har du læst Digtet ''Præludium'' :)) Jeg skal skrive digtet om til en lille historie eller en dagbog! Er gået i stå, forstår ikke helt digtet.. :(( Det skal være på en ½ side. ! :) Tak<3!
  • Hosekræmmeren

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil høre, om der er nogle, der kan svare på disse spørgsmål vedr. om novellen "Hosekræmmeren" af St. St. Blicher. - Guds opfattelse i novellen? - Hvilke Gudsopfattelse har fortælleren, Cecilia og hosekræmmeren, og hvordan påvirker det historien?
  • Hans eller sit?

    Forumindlæg
    Hej hedder det hans eller sit i denne sætning? I afsnittet viser han også, at han gerne vil have læserne til at læse historien efter SIT/Hans system, og ikke læsernes eget system.
  • Histore Aflevering

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til en historie aflevering som skal aflevers på Mandag men jeg gik i stå ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder således: Hvad var Danmarks rolle i slaveriets ophævelse? Har virkelig svært ved det og vil gerne få det at vide hurtigt Tak :-)
  • Boykotte de Olympiske Lege

    Forumindlæg
    Hej I historie er jeg i gang med at læse bogen "Da Danmark var besat". Det står noget med at "boykotte". Jeg har ikke helt fået fat i hvad boykotte er. Og når jeg søger det på goggle, kommer der en masse frem som jeg ikke helt forstår.. :)
  • Vestberlin under murens tid

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg sidder og forbereder mig i AT hvor jeg har Tysk og Historie som mine fag, og jeg mangler en førstehånds kilde der beskriver forholdene i Vestberlin under murens tid. Det kunne være en persons erindringer fra Vestberlin, hvis hun selv havde boet der.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg laver en historie opgave men kan desværre ikke finde svarerne på de følgende spørgsmål Hvorfra og fra hvem stammede ideerne om, at arbejderne skulle organisere sig? Forklar hvad det vil sige at "organisere sig"? På forhånd
  • Kejseren nye klæder

    Forumindlæg
    Hej jeg har et spørgsmål om teksten' kejseren nye klæder', er der nogen som er søde at hjælpe mig hurtigst muligt:? spørgsmålet lyder: Undersøg, hvem der fortæller historien. kan du finde spor. dvs. sproglige træk, af fortælleren ?
  • Fedme i AT

    Forumindlæg
    Hey alle sammen. Jeg skal skrive en synopsis i AT om fedme. Har dansk og historie som fag, og ville høre om der muligvis er andre som os har lavet en synopsis som kan vejlede mig? (: Har allerede en problemformulering, skal bare have den godkendt efter ferien. Tak (:
  • Tekst mangel - tur i natten

    Forumindlæg
    Nogen der har historien, TUR I NATTEN af leif panduro? jeg skal lave dansk stil og kan ikke få fat i den nogen steder, da alle fra min klasse er på ferie, eller de ikke har en ekstra... håber i vil hjælpe :)
  • Hjælp til emnet

    Forumindlæg
    Hej folkens... jeg har tænkt mig at skrive om mahamat ghandi i faget historie og samfundsfag med henblik på Indiens uafhængighed fra England , og hvordan hans filosofi og idér var, og måden han ført politik på. Men jeg er meget i tvivel synes i det er et godt emne?
  • Adverbier - placering

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg har skrevet en sætning, men jeg er blevet i tvivl om hvor adverbiet skal placeres. Håber I kan hjælpe :-) "Historien indeholder også flashback" "The story also contains flashbacks" ?
  • 1 verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en større opgave, hvor jeg har b.la. har fået historie og emnet 1. verdenskrig, hvilket jeg ikke kender særlig meget til. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en troværdig dokumentar omkring det?
  • Hjææælp til at finde kilder!!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til, at finde kilder i historie om hvorfor (motiver) Columbus ville finde vejen til Indien jeg tænkte på, at kigge på nogle malerier/billeder om rigedommene i Asien. men ved ikke hvor jeg skal finde dem
  • Perspektivering til 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Jeg er igang med 24 timers forberedelse til historie. Jeg har trukke 2. verdens krig det 20 århundredes ideologier. Kilderne handler om Amerikas deltagelse i 2.verdenskrig, og hvordan de blev mere og mere indvolderet i denne. Har du en god ide til en mulig perspektivering til dette emne?
  • den amr. borgerkrig +Reconstruction

    Forumindlæg
    hej - sluttede den amrikanske borgerkrig fordi Linco lavede en lov, der gjorde at alle sorte var frie? - Hvordan var tiden efter krigen? - hvad er "Reconstruction" fra 1865-77 (ved godt det er genopbyggelse, men hvad gik det ud på?) - andet om d. amrikanske borgerkrig? ...