Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16421 til 16440 af 46442
-
mundtlig samfundsfag - hvordan?
ForumindlægSkal som så mange andre op mdt. samfundsfag på A-niv her om et par dage.. men jeg aner ikke hvordan en samf-eksamination foregår, så hvis der er nogen der lige ville hjælpe med en udredelse der :) -
Blomsterprædiken og ildprædiken
ForumindlægHej Alle. Skal op i mdt. Religion på fredag, men jeg forstår simpelthen ikke de to tekster, håber nogle kan hjælpe mig? -
Oversigt
ForumindlægHej Er der nogle som ved hvor man kan finde en oversigt over alle perioderne. Gerne en med stik eller beskrivelse af de enkelte perioder? -
Narcissos
ForumindlægHvem var Narcissos og Ekko. Hvad går Ikarosmyten ud på ? -
abgehauen ?? hjæælp haster
Forumindlæghvad betyder abgehauen ?? -
Nye reform
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig hvordan engelsk i den nye reform foregår... og hvordan matematik foregår i den nye reform... I engelsk må man tage det hele med hjem og øve sig eller -
Påvirkning og betydning
ForumindlægNogen der kan give mig en forklaring på blodets og blodkredsløbets påvirkning og betydning for helbredet? -
kemi årsprøve
ForumindlægReaktionshastighed er afhængig af hvilke stoffer, der reagerer sammen. Kan det være rigtigt at hvis et stof er meget elektronegativt kan det gøre at reaktionshastigheden bliver lavere fordi reaktanten ikke er villig til at afgive elektroner? Er det rigtigt eller har elektronegavitet ikke noget at... -
Perspektivering, hvordan?
ForumindlægHej, Jeg tænkte på, hvis man nu var oppe i en tekst f.eks fra Romantikken, hvad kunne man så selv begynde med at fortælle, kan man ikke spørge sig selv om nogle spørgsmål? Altså jeg vil gerne vide hvordan man kan få udleveret den bedst mulige perspektivering af en tekst. -
Muligt at skifte C-valgfag?
ForumindlægJeg har desværre fået en lærer i et valgfag på C-niveau, som jeg ikke bryder mig om (havde ham sidste år i 2g). Derfor kunne ejg godt tænke mig at skifte til et andet valgfag, men er det for sent nu? Vi begynder jo i skole i næste uge. -
gsk-karakterer
ForumindlægHej, jeg ville bare høre om man får "standpunkts-/årskarakterer" eller kun eksamenskarakterer på GSK (gymnasiel suppleringskursus). Vil gætte på at der gælder samme regler som HF, da det er gennem Gentofte HF. I så fald, får man årskarakterer på HF :)? På forhånd tak :) -
Fysik på A eller kemi på A(fordele og ulemper)
ForumindlægHej jeg er i den situation at jeg snart skal vælge, hvilket fag jeg vil have på A-niveau og jeg har virkelig svært ved at vælge mellem kemi og fysik. Håber nogle kan forklare, hvilke fordele og ulemper der er ved et af fagene og hvilken forskel der er fra B-niveau. Jeg kan lide begge fag, så jeg ... -
Hypoteser om partivalg
ForumindlægHvilke hypoteser kan man stille ud fra denne tabel? Skal nemlig finde 3. -
Antistoffer
Forumindlæghej ville i ikke nok hjælpe mig med et spørgsmål om antistoffer? det lyder sådan Hvilken bindinstype spaltes af ensymet? -
længde på essay
Forumindlægjeg er igang med at skrive et essay i dansk. hvor lang vil i sige, at stilen skal være? -
Dansk synopsis HJÆLP
ForumindlægHvad er forskellen helt præcis på "Disposition for fremlæggelsen" og "præsentation af analyse- og fortolkningspunkter"? For mit vedkommende ser det ud til at ens analyse- og fortolkningspunkter er alt det man skal tale om, hvilket så også burde betyde at de skulle stå under en... -
Mundtlig mat på B-niveau (noter)
ForumindlægHej, Jeg søger en person, der har været oppe i mundtlig matematik på B-niveau inden for de seneste par år. Hilsen Anders -
"Keine Ahnung" af Karen Duve
ForumindlægHey. Er der nogen der har læst teksten Keine Ahnung af Karen Duve. Har virkelig brug for noget hjælp. Line. -
Eksamensopgavesæt Maj 2005
ForumindlægHej Jeg søger en som har regnet opgave 1 i Kemi højt niveau maj 2005. Jeg er meget i tvivl om mine resultater er rigtige så kunne godt tænke med at se hvad andre har fået.. På forhånd tak -
Dansk D skriftlig fremstilling.
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen, som har været på til skriftlig fremstilling i dansk D, som f.eks kunne sende deres stil som de skrev til prøven? Så jeg kunne få et eller andet indblik i måden? Jeg ved, at det er noget med, at man komme komme til entenl at skrive en klumme, debatindlæg eller anmeld...
