Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16421 til 16440 af 28854
  • Kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser op til biologi eksamen, og undre mig lidt over nogle ting, håber I kan hjælpe. -Hvorfor er brugen af nitrat og fosfat gavnligt på land? -hvad er konsekvensen af brug af nitrat og fosfat på nærtliggende marker på vandmiljøet? På forhånd tak :)
  • Egenskaber .. nedarves?

    Forumindlæg
    Heey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau
  • EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?

    Forumindlæg
    Hej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau
  • synapse - adenosin og koffein

    Forumindlæg
    hej alle sammen. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi om koffein som rusmiddel, og jeg har et hurtigt spørgsmål: kan det passe at adenosin i sig selv er en hæmmende synapse, men når man drikker kaffe(som er adenosinantagonist) vil synapsen blive stimulerende? eller er jeg helt galt på den? -...
  • DNA

    Forumindlæg
    Hjæælp! Jeg har et spørgsmål til min biologi eksamen som jeg bare ikke kan finde ud af .. Hvorfor vil en person have ca. halvdelen sine "elektroforese bånd" tilfælles med sin mor og ca. halvdelen tilfælles med sin far? På forhånd tak :-)
  • hvordan energi omsættes i et økosystem?

    Forumindlæg
    Jeg sidder i den situation, at jeg skal til sygeeksamen i biologi og jeg simpelthen ikke kan svare på det her spørgsmål: Beskriv hvordan energi omsættes i et økosystem? Håber virkelig der er en eller flere der kan hjælpe mig :-) tak for forhånd.
  • genetisk arv

    Forumindlæg
    skal svare på et spørgsmål i en biologi rapport.. Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv nogle egenskaber hos mennesket som ikke er genetisk arveligt.. nogen der ved noget om det? måske jeg bare gået lidt kold i denne rapport lige nu gab
  • Hvilken organeller har noget at gøre med ernæring

    Forumindlæg
    Vi er to knap så biologi elskede piger, og vi sidder og søger nettet tørt for svar. Nogle af jer der ved hvilken organeller der har noget med ernæringen at gøre PS. Vi har om celler
  • Teori

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er igang med at lave en biologi opgave/rapport, så jeg vil spørge jeg om hvordan man kan skrive om teori og praktisk. Jeg skriver en opgave om livets byggeklods, altså om celler, DNA osv.
  • Dissektion af hjerter

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super!
  • AT fremlæggelse.

    Forumindlæg
    Jeg skal i morgen op og "fremlægge" min AT synopsis for mine 2 lærer. (Religion og biologi). Skal jeg bare gennegå min synopsis fra ende til anden, eller hvordan? Håber I vil hjælpe, da jeg er lidt på bar bund.
  • Hvorfor deler celler sig?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen! Jeg har et spørgsmål for i biologi, der lyder på, hvorfor celler deler sig. Jeg troede egentlig, at det var forholdsvis nemt at besvare, men kunne så alligevel ikke rigtigt finde svar. Hm. Så kan i hjælpe mig? : Hvorfor deler celler sig? Mvh Julie
  • Designerbabyer

    Forumindlæg
    Hej Vi skal i AT skriver i samfundsfag og biologi om designerbabyer og selviscenesættelse gennem sine børn. Vi ønsker derfor at se de dokumentarer om dette som DR2 sendte den 5. febuar. Problemet er bare, at vi ikke kan finde den. Nogen der har den eller kan hjælpe?
  • Antigener og antostoffer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig?
  • Morfin

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive EP om morfin i kemi B og biologi C, men jeg mangler en problemformulering med et kort overspørgsmål på 1 linje, og 3 underspørgsmål, synes godt nok det er svært at gennemskue. Har i nogle bud?
  • Morfin fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hvad kan komme ind på under en 15 minutter synopsisfremlæggelse projekt om morfin i kemi B og biologi c? der skal være et overspørgsmål på cirka 1-2 linje, og 3 underspørgsmål på også cirka 1-2 linjer
  • Nervesystemet

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg er i gange at svare om Biologi spørgsmålet. Min spørgsmål er: Hvad betyder pæ-synaptisk neuron og postsynaptisk neuron? Hvad arbejder transmitterstof og endeknop ? Hvad er Blod.hjerne barrieren? På forhånd tak
  • Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b...
  • 2 gens nedarving

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg kan godt løse 2 gens nedarvings skemaer, men jeg er lidt i tivil om hvordan de skal stilles eller skives op, hvis der er nogen biologi-mennesker der kan forklarer det ved fx at opstille dette i et 2 gens nedarvings skema: SeEe * SsEe
  • Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd!