Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 16441 til 16460 af 39570
-
Randzonelovgivning
ForumindlægHej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide? -
Giver denne adgang til HF?
ForumindlægSkal på AVU på vuc i januar. Giver disse fag adgang til HF? Matematik F Dansk F Naturvidenskab G Engelsk F Samfundsfag G ... -
Copy-cat teorien i mediefag ????
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til AT i samfundsfag og mediefag, men jeg er i tvivl om hvad Copy cat teorien i mediefag går ud på. Er der nogen der ved det ? Jeg kan ikke finde en forklaring på nettet. Hilsen Julie. :) -
Metoder
ForumindlægHej alle jeg er igang med en SRO-opgave og skal skrive om samfundsfag og matematik. Jeg skal også skrive et afsnit om metoder. Er der nogen der grundlæggende kan skrive hvad der menes med metoder? Mange hilsner Kaltrina -
EU-samarbejdet!
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket EU i samfundsfag, og jeg skal gøre rede for EU-samarbejdet og hvordan det har udviklet sig gennem tiden. EU-samarbejdet - er det bare alle de traktater, det er bygget op på? og selvfølgelig medlemslandene. På forhånd tuuuusind tak! -
Konflikten i Afghanistan
ForumindlægHej kunne godt bruge lidt hjælp her. Foretag en analyse af hvilke årsager der førte til dansk deltagelse i den USA-ledede krig i Afghanistan, som startede i2001 Hvordan vil i gøre det? hvad skal man gøre? skriver i historie og samfundsfag -
EKSAMENSHJÆLP til problemformulering!!
ForumindlægHej, jeg sidder i en akut-situation. Skal op til samfundsfag i morgen, og jeg trak dansk politik med fokus på klimapolitikken og borgernes indflydelse på demokratiet. Har I nogen idéer til en mulig problemformulering? På forhånd tak! -
Indskrænkelse af velfærdsstat.
ForumindlægHej, jeg står over for følgende spørgsmål i Samfundsfag: Vurder om det er muligt at indskrænke den danske velfærdsstat? jeg vil gerne høre hvilke menninger i har, og en lille begrundelse hvorfor. -
ha(jur)
Forumindlægnogen der vil forklare mig hvad ha(jur) går ud på...helt konkret? også lidt om: - undervisningsformen? foregår det på engelsk eller dansk på CBS? - bøger på dansk eller engelsk? - hvor meget fylder matematikken? - er det meget samfundsfagligt? - hvad kan man arbejde med som færdiguddannet? -
Hjælp til at finde underemne til overemnet globalisering
ForumindlægHej. Jeg skal til at lave en fremlæggelse i Samfundsfag. Hvor jeg skal finde et underemne til Globalisering. Det skal være et godt underemne, så jeg ikke risikere at jeg skriver det samme som en anden fra min klasse. Tak på forhånd. -
11/9 - hård magt?
ForumindlægI forbindelse med fagene Samfundsfag og Engelsk skriver jeg om 11/9, og Bush invasion af Afghanistan og Irak. Hvordan finder jeg ud af, om hård magt virker ud fra kvantitativ metode? -
Fedme: mad og mennesker? Hvilke fag
ForumindlægHej studieportalen Hvilke fag er mest optimale at belyse emnet fedme Jeg har valgt samfundsfag A Men hvad skal jeg vælge Idræt B eller Biologi B -
Kreativ produkt til inflation
ForumindlægHej jeg skal snart op i mundlig samfundsfag, hvor jeg skal fremlægge om inflation. Til fremlæggelsen skal man lave et kreativt produkt, er der nogen der har forslag til hvad det kunne være. Produktet skal være færdigt senest den 23/05. -
Psykologisk metode
ForumindlægNår man analyserer en case i psykologi, som inddrages som belæg/eksempler på nogle påstande, hvilken metode bruger man så? Og bruges psykologi i sådan et tilfælde som et humanistisk fag eller et samfundsfagligt fag? -
Økonomi
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder lige med en samfundsfags opgave om økonomi. Er der nogen der har et eller flere bud på hvordan den økonomiske udvikling i andre lande kan påvirke dansk økonomi?? Tak på forhånd :) -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej. Mig og tre andre skal lave eksamensprojekt i Samfundsfag til på Mandag. Vi har valgt emnet EU, men har lidt svært ved at finde nogle relevante artikler om EU som vi kan bruge? -
Underspørgsmål til synopsis
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med 3 super gode underspørgsmål omkring emnet "fedme" til min AT-synopsis ( et redegørende, analyserende og diskuterende). De skal dække fagene samfundsfag og biologi -
Hovedspørgsmål
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en synosis i samfundsfag omkring facebook, hvor temaet er socialogi. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at forslå et hovedspørgsmål omkring det? :) -
" Økonomiske kredsløb og konkurrenceevne "
ForumindlægHej? Nogen kan måske hjælpe med dette spørgsmål i Samfundsfag c ? 1. Diskuter hvilke metoder regeringen kan tage i brug for, at forbedre de konkurrencemæssig forhold for Dagrofa -
Samf - Økonomi
ForumindlægHej, jeg har lavet en opgave angående økonomi i samfundsfag ( gym), tænkte på om der var nogen som kunne læse den igennem, give mig feedback på hvad jeg kunne gøre bedre :)x
