Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16441 til 16460 af 28854
  • Vurderingssamtaler

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen?
  • Orbit A HTX PDF

    Forumindlæg
    Er der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt!
  • Plagiat.

    Forumindlæg
    Jeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT!
  • QRS komplekset hjertet

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med :) det er i anatomi, så biologi var lige det emne der dækkede bedst. mit spørgsmål er: 5. Hvorfor har QRS-komplekset den største amplitude? jeg har ikke kunne finde noget om det :/
  • Hjælp jeg skal skrive en rapport om kønsforskelle

    Forumindlæg
    Jeg skal nå at skrive en rapport om kønsforskelle i biologi, men ingen kan hjælpe mig rigtig... vil i være rare og svare hurtigt mangler virkelige en god karakter og vil ikke bruge penge på det for så kan mine forældre se det..
  • Mangler noter til dette år

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected] Tak for hjælpen
  • Mangler noter til dette år

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected], eller kontakte mig her :D Tak for hjælpen
  • Dioxin i fødevarer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive AT i biologi og kemi, om dioxin i fødevarer. Jeg skal forklarer hvordan det påvirker mennesket og levende organisemer. Der står en masse om hvad dioxin gør ved kroppen mm. men ikke hvordan der sker, nogle der kan hjælpe mig lidt med det? :) mange tak :D
  • Diabetes og konsekvenser for samfundet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal lave AT omkring diabetes type 2 og de økonomiske konsekvenser for samfundet. Er der nogle der har ideer og evt. metoder til emnet?? Skriver i biologi c og samf A.
  • Melorme respiration

    Forumindlæg
    - Melorme er koldblodede, de lever indendøre, de spiser en føde med et højt fiberindhold, de drikker ikke andet vand end, hvad der er i maden, og de er larver (dvs. ikke-voksne). Hvordan kan de dele af melormenes biologi påvirke N/I?
  • Hvad skal kroppen bruge for at overleve?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave i biologi om mad og sundhed. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med at forklare hvad kroppen behøver for at overleve. Fx: Protein. Tak på forhånd. :) P.s kom gerne med begrundelser for hvorfor man skal bruge det for at overleve.
  • Sæddræbende creme

    Forumindlæg
    Hej alle, håber i kan hjælpe. Vi har netop i biologi lavet et forsøg med sæddrebend creme og så at sædcellerne søgte hen mod cremen, hvorefter de døde. Ved i hvorfor de søger mod cremen ? på forhånd tak, John
  • Skov

    Forumindlæg
    Jeg sidder med mit eksamenspørgsmål i Biologi på B omkring Skoven. Nogle der har nogle noter omkring hvilken betydning nedbrydere har for skoven, og hvordan man kan sikre størst mulig udnyttelse af nedbrydernes aktivitet i jord?
  • HTX eller STX i biotek

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lidt nervøs over eksamen i BioTek. Jeg går i 2g på HTX Jeg ville bare vide, om den er sværere end en STX eksamen, altså htx eksamen Grunden til a jeg er nervous er at jeg er mega god til Biologi, men dårlig til Kemi
  • NV eksamen efter ferien

    Forumindlæg
    Hej alle. Sagten er, at jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Jeg har lavet forsøg i alle fag i NV, hvor jeg tager fat i et rødbede forsøg fra biologi og kemi, hvor vi altså lagde rødbeder i ethanol, og så hvordan rødbeden gik ind og påvirkede cellemembranen. Jeg har styr på mit forsøg ...
  • Erosion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med en biologi rapport, og skal svare på dette spørgsmål. - Forklar begrebet erosion og hvilken betydning den har for landskabet. er der en der kan komme med en kort og god forklaring, hvad jeg eventuelt kan skrive? Det ville hjælpe mig rigtig meget.
  • Prøve

    Forumindlæg
    Hej. Da jeg skal til terminsprøve i skriftlig biologi A (stx), vil jeg gerne øve mig på gamle eksamensæt. Jeg har dog ikke kunne finde det på nettet, og ville derfor hører om der er nogen der muligvis har en god hjemmeside med alle tidligere eksamensæt? Tusind tak på forhånd
  • Hormonregulering - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal op til biologi eksamen mundtlig på A-niveau. Sidder nu og er kommet i problemer ved et spørgsmål der lyder: Gør rede for de generelle mekanismer bag hormonregulering. Er der nogen der kan hjælpe????
  • respirationsprocessens betydning for økosystemet

    Forumindlæg
    Hej alle -jeg skal op i biologi mundtlig imorgen, og skal redegøre for kulstofkredsløbet og respirationsprocessen samt dens betydning for økosystemet. Har forstået hvad både respirationsprocessen (citronsyrecyklussen og glykolysen) og kulstofkredsløbet er, men jeg manlger af kæde de tre ting s...
  • Økosystemet i en løvskov?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en biologi-opgave, hvor jeg skal gøre rede for hvordan økosystemet "løvskov" fungerer, men jeg forstår ikke helt hvordan løvskovens økosystem er anderledes end økøsystemet i fx en bøgeskov - håber I kan hjælpe med begge dele!