Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16461 til 16480 af 23877
  • Eksamens emne "Normalitet"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-)
  • forklaring på at finde domæne ?

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne have hjælp til at forklare hvordan man finder domænet i en funktions analyse, jeg vil konkret gerne vide hvordan man finder ud af om x går imod - uendelig eller x går imod uendelig.
  • Jern(III)nitrat) + salicylsyre=lilla?

    Forumindlæg
    Hej er igang med en kemi raport om acetylsalicylsyre hvor jeg har lavet en colormetrisk analyse og kan ikke lige huske hvorfor Jern(III)nitrat) og salisylsyre danner et kompleks? og gir en lilla farve.hvorfor bliver farven lilla? :)
  • Noter på synopsis?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen, men jeg har dog en kortfilm. Dvs når jeg skal skrive noter til analysen har jeg ikke mulighed for at gøre det, ligesom hvis jeg havde en novelle. Hvorhenne skal mine noter så stå? Bare på min synopsis? Mange tak på forhånd.
  • Talesprog?

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har fået en opgave om at analysere teksten rama sama... er der nogen der kan fortælle mig om der er talesprog med i den eller eventuelt hvad det er? har glemt det... I kan finde teksten her: https://docplayer.dk/106785098-Rama-sama-anders-bodelsen.html
  • sex af kim fupz aakrson

    Forumindlæg
    Hej, jeg søger rigtig meget hjælp til en analyse af novellen, da jeg er på bar bund. Mine analysepunkter er: Genretræk, komposistion, sprog, personkarakteristik og miljø samt tema og budskab (min fortolkning). jeg har valgt at perspektivere til jomfruen, dødsynderne og reality tv.
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-)
  • Dansk Spørgsmål - Hjælp!!

    Forumindlæg
    Vi skal svare på nogen spørgsmål og jeg kan virkelige ikke finde ud af en af dem som er; Formidle en analyse af bogen, hvor du inddrager dine eksempler på fortællersynsvinkel. (skriv hvorfor Fortatteren har valgt at bruge en utroværdig fortæller og hvilken betydning det får for din forståelse...
  • Budhisme tekst fortolkning (meget kort afsnit)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en tekst jeg skal analysere i Religion, dog er der et enkelt afsnit jeg fatter nada af. Så er der ikke en venlig sjæl der gider at tage et blik på det og hjælpe mig igang, måske sige hvad afsnittet handler om osv. (Det er vedhæftet og det er et meeeget kort afsnit)
  • MORDERNE I RUE MORGUE

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder og skal skrive en litterær artikel om "Moderne i Rue Morgue", men jeg har en kæmpe "writers blok" og kan slet ikke komme videre. Er der en, der sidder med en rigtig god analyse, noter eller andet form for inspiration som de kunne dele lidt ud af? det vill...
  • Ond i sulet- TEMA?

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp! ved ikke om nogen af jer har læst ond i sulet, men den skal ejg aflevere synopse til onsdag og sad og lavede analysen men blev i tvivl om temaet? hjælp hjælp hjælp! på forhånd tak ! :)
  • Novelle genre

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal lave en analyse af Anders Bodelsens novelle "Alt er tilladt", men jeg ved ikke hvilken genre den tilhører inden for noveller. + Er den nogle som kan nævne nogle undergenre inden for noveller ?? På forhånd tak :)
  • "Tennis" af Kim Fupz Aakeson! hjælp

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal analysere og fortolke Kim Fupz novelle "Tennis". Nogle der ved hvad man kan relatere/ perspektivere den til? altså fx. andre af hans noveller, eller af andre forfattere med skrivestil osv.
  • Synopse hastesag??

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har et meget vigtigt og haste spørgsmål.. Hvordan stiller man en synopse op og det ville være rart hvis det gik lidt hurtigt. den skal afleveres imorgen På forhånd mange tak for hjælpen... Forresten er der nogen der har læst Partisan af gerd rindel (1983) det er den jeg skal ana...
  • NOVELLE DER HANDLER OM KÆRLIGHED?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! kender i en god novelle, som hander om kærlighed og er god at analysere som hører til under emnet " livets værdier" - som jeg skal bruge til eksamen, nemlig til at skrive en synopse af. Tak på forhånd!:)
  • Aftryk, Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    Er der nogle, der har lavet en analyse af Naja Marie Aidts novelle "Aftryk" fra novellesamlingen tilgang, eller bare har arbejdet med den før? Jeg skal skrive opgave om den, så hvis der er nogle, som har nogle guldkorn, ville jeg meget gerne høre om dem.
  • Nyaars-morgen af N.F.S. Grundtvig - billedsprog

    Forumindlæg
    Hej, Der er en der har analyseret Nyaars-morgen? Jeg sidder og bøvler lidt med billedsproget i teksten, jeg synes det er svært at forstå. Jeg ville være taknemmelig vis der er én der kan hjælpe mig på vej.. Med venlig hilsen, Julie
  • The Descent of Man

    Forumindlæg
    Hej med jer!! Jeg sidder og skal analyser denne tekst i forbindelse med Charles Darwin, er der mon nogen af jer som evt. sidder med en oversættelse eller noget af teksten, jeg synes godt nok, at den ikke er helt nemt at gå til.. Tak på forhhånd
  • HVORDAN LAVER MAN EN DISKUSSION??? HASTER

    Forumindlæg
    hej hvordan laver man en diskussion? Hvordan starter man en? Jeg skal diskutere/vurdere: Kan Erasmus Montanus ses som et reelt udtryk for oplysningstidens tankegang og litterære tendenser? Jeg har også analyseret en historisk kilde (trykkefrihedsforordningen 14. sep 1770) det haster! på forh...
  • Noter til Grundtvig

    Forumindlæg
    Hey. Er der en der harn nogle noter til Grundtvigs salme "Den signede dag med fryd vi ser" , så modtages de med kyshånd. Jeg synes den er svær at analysere og da det er en del af pensum er det nok meget smart bare at forstå lidt. :)