Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16481 til 16500 af 27496
  • Kovalent binding

    Forumindlæg
    Hvis jeg forstår det ret så er Kovalent binding svære at adskille?
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd
  • Hvordan forholder du dig til fagene?

    Forumindlæg
    Hvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre?
  • salte

    Forumindlæg
    er der nogle der ved hvorfor nogle forsøg man kan lave med salte,?
  • Syrer/baser i hverdagen?

    Forumindlæg
  • KU VS CBS

    Forumindlæg
    Jeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller...
  • Mohr titrering tilsætning af 20-30 ml vand

    Forumindlæg
    Kan nogle fortælle mig hvorfor det er nødvendigt at tilsætte 20 - 30 ml ionbyttet vand når man nu har tilsat 5 ml hav-vand ? Kan man ikke nøjes med de 5 ml og så tilsætte nogle få dråber K2CrO4 og tilsidst titrere vha AgNO3 ? Hvorfor er det ikke så vigtigt at vide nøjagtigt hvor meget ionbyttet v...
  • HJÆLP...TAK

    Forumindlæg
    Hey Jeg har lige et lille opgave, som jeg tumler med. (CH3CO) 2O + H2O → CH3COOH 1. Hjælp med at afstemme den. 2. En kort definition på hvorfor denne reaktion sker. Håber at i kan hjælpe, helst idag, skal nemlig aflevere den imorgen. mange tak
  • Alle optaget

    Forumindlæg
    hvad vil det sige, hvis der fx. står i politikken at alle er blevet påtaget på medicin og teknologi, og jeg som har haft det som 1. prioritet ikke er kommet ind? nogen der kan forklare dette?
  • Matricer i matematik

    Forumindlæg
    Heej (: er der nogen som kan hjælpe mig med hvad en Matrice er i matematik? Hvordan et reaktionsskema oversættes til matriceregning? Det er til en matematik aflevering. Går i 2g nemlig.. Håber at der er nogen som kan hjælpe? (:
  • Hunds regel

    Forumindlæg
    Evt. nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det jeg har markeret med ( ) : Hund’s (first) rule: “in a set of orbitals with equal energy (degenerate orbitals), electrons may not be spin-paired in an orbital until each orbital in the set contains one electron; (electrons singl...
  • forklaring af ligning (haster :( )

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V
  • Hormoner

    Forumindlæg
    Hvordan kan man forklare hvorfor hormonerne LH, FSH og TSH specifikt aktiverer hver sin receptor? - er det fordi deres β-kæde i kvartærnærstrukturen er forskellige for de tr,e og de derfor binder sig til hver deres specifikke receptor, som evt. passer til deres β-kæde?
  • Dihydron ækvivalens

    Forumindlæg
    H_3PO_3 er en dihydron syre og har ækvivalens ved 22,6 mL hvad er pH så i halvækvivlens punktet 11,3mL.. ved godt at det normalt er pKs men gælder det også for dihydrone syrer ??
  • Sort hue?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har...
  • Perpsekivering af ressistense bakterier

    Forumindlæg
    Hvad kunne problemet med ressistente bakterier perspektiveres til?
  • fysik raport - hydrogen

    Forumindlæg
    heej :) Jeg har brug for en masse hælp til min fysik raport om hydrogen. hvad er hydrogen ? og hvad bruges det til ? håber i kan svare og hvad indeholder en raport ? på forhånd taak :)
  • syrer og basse

    Forumindlæg
    Heej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ?
  • alken

    Forumindlæg
    hej, Jeg skal tegne denne alken: 3,4-diclohr-4-metyl-cis-pen-2-en. Jeg har vedlagt et billede er der nogle, der kan svare på om jeg har tegnet det rigtigt? :)
  • pH og [H3O+]

    Forumindlæg
    Hej, nogen der vil være sød og hjælpe med følgende opgave? "nogle steder tilsætter myndighederne fluorid, F-, i drikkevand for at mindske angreb af karies i tænder. styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 * 10-4 M. Beregn [H3O+] og pH i en 0,0034 M NaF opløsning." Jeg har fundet...