Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16481 til 16500 af 24088
  • Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak
  • Historisk Materialisme.: )

    Forumindlæg
    Jeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø..
  • Er det her korrekt?

    Forumindlæg
    Er det her ikke en korrekt analyse af partiernes ideologier? Enhedslisten: kommunisme/socialisme Socialistisk Folkeparti: socialisme Det Radikale Venstre: socialisme/liberalisme Socialdemokratiet, Ny Alliance og Venstre: liberalisme Det Konservative Folkeparti: konservatisme/liberali...
  • Græsk teater - kyklopen

    Forumindlæg
    Hej! Vi har om græsk teater i oldtidskundskab, og arbejder med stykket kyklopen som er et satyrspil. Jeg skal anaylsere 1. korsang, så ville høre om der er nogen som har arbejdet med samme tekst? eller bare kan hjælpe med med at analysere 1. korsang? ville være en stor hjælp.
  • mangler kilder til begrænsning af våben

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere forskellige parters brug af usa's historie i nutidig debatter omkring begrænsning af våben. Jeg kan ikke finde ud af, hvilke kilder jeg kan bruge.. Er der nogen der evt. kan hjælpe?
  • Dio om Palæstina konflikten

    Forumindlæg
    Denne opgave omhandler palæstina konflikten jeg har redegjort for den historiske baggrud og derefter analyseret den via romanen mademe terror og sidste har jeg diskuteret hvordan man mellem alle de aftaler der er blevet lavet finder frem til en løsning på konflikten
  • Hjælp til Stata

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med mit kandidatspeciale og har brug for hjælp til de statistiske analyser i Stata. Det handler om håndtering af missings, sammenligninger, effektstørrelser og regression. Timeløn aftales inden møde. Mødested Aarhus/Midtjylland. Skriv hvis du kan hjælpe!
  • Den fattige piges sang ved vuggen

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal lave en analyse af "Den fattige piges sang ved vuggen". Jeg har lidt problemer med den, er der nogen, der har arbejdet med den før, og som kan sende lidt inspiration til at komme igang?
  • Nøgletal hjææælp

    Forumindlæg
    Nogen herinde, som er god til nøgletal. Jeg har til opgave at lave en analyse ud fra nogle nøgletal, dog kan jeg ikke rigtig se sammenhængen? Nogen som vil forsøge at hjælpe? Billedet er vedhæftet.
  • analysering af tjediegradsfunktionen

    Forumindlæg
    hej. jeg skal løse denne opgave, men har meget svært ved det, er der nogen der vil hjælpe mig? niveauet er c på hhx. på forhånd tak! (: opgaven lyder som nedenstående: Du skal analysere tjediegradsfunktionen: f(x) = x3 - x2 - 4x + 4
  • Politisk emne?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om et meget medie omtalt politisk emne, og give en analyse af hvordan medierne har dækket det pågældende emne. Og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om? eller hvordan jeg skal komme igang.. - Sascha
  • Tema / budskab i "Johns ekstraarbejde"

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået til lektie at analysere og fortolke novellen "johns ekstraarbejde" 1962 af Christian Kampmann . nu er jeg så gået i stå i budskab og tema, er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Musik: Hva gør vi nu lille du?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ligger inde med en analyse af sangen Gasolin' - hva gør vi nu lille du? kunne være super fedt, min gruppe har bailet mig de 2 af dem kommer aldrig og så jeg er alene til mit musikprojekt.
  • Mælk - Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker.
  • Logistik - lager- og distributionsstyring

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak..
  • DET HASTER!:d

    Forumindlæg
    heey alle sammen :D Er der nogel som vil sende mig nogle digte, som er analyseret? Da jeg skal til prøve på mandag og jeg er nemlig ikke så good til Dansk:D? Håber i kan hjælp , :D? hvis i kan hjælp så send til [email protected]
  • Unser Eduard

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak...
  • Nogen der vil læse min opgave?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Vilel høre om der ikke var en venlig sjæl, der måske havde lyst til at læse min analyse og fortolkning af Stefan Andres' "Tørdokken" igennem? på forhånd tusind tak :-)
  • Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte
  • Hjælp -

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skriver om "Lord of the flies" i SRP engelsk og dans. Jeg vil lave en analyse og fortolkning, men mit ene problem er jeg skal have noget mere dansk fagligt ind under .. nogen der har en idé? - er helt på bar bund :(