Søgning på: SRP historie. Resultater: 16501 til 16520 af 22627
-
Imperialismen i Australien?
ForumindlægVi er en gruppe fra en 1.g klasse, som skal lave AT-projekt om Imperialismen i Australien (fagene er engelsk/historie), men vi er meget på bar bund. Er der nogle, som kan henvise til gode værker omkring dette emne, og nogle som muligvis kan beskrive, hvad det overhovedet drejer sig om? Hvordan ku... -
Problem Formulering?
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne høre nogle forslag til en rigtig god problem formulering om emnet; Borgerrettigheds bevægelserne i USA i midt 1900-tallet. Jeg har tænkt mig at skrive om bla. Malcolm X & martin Luther King. mine to fag er Engelsk A og Historie B. Nogle forslag!? er virkelig i tvivl.. -
blokdannelse efter 2. Verdens krig
ForumindlægHey, skal op i historie b niveau og er ved at læse op på de emner vi har haft, har dog svært ved et specifikt emne, som jeg håber i kan hjælpe mig med? Det drejer sig om stormagternes færd/fordeling og blokdannelserne generelt som jeg ikke synes at få noget konkret svar på fra bøgerne - nogen der... -
PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne høre nogle forslag til en rigtig god problem formulering om emnet; Borgerrettigheds bevægelserne i USA i midt 1900-tallet. Jeg har tænkt mig at skrive om bla. Malcolm X & martin Luther King. mine to fag er Engelsk A og Historie B. Nogle forslag!? er virkelig i tvivl.. -
Telefonen - Samf.-his. (AT)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at skrive om telefonen i AT, hvor jeg bruger fagene samfundsfag (c-niveau) og historie (a-niveau). Men jeg er stødt på en del problemer, nu hvor jeg skal til at indskrænke mit emne og danne en problemformulering - for jeg har svært ved at finde materiale til den samfundsvid... -
Motor og Transport - AT
ForumindlægHey allesammen Jeg står og valgt det spændende emne Motor og Transport i 3.g AT eksamen med fagene Historie (A) og Fysik (C)... Det er så her jeg vil spørge jer om I kunne Forestille jer en Problemformulering eller problemstilling udfra dette hovedspørgsmål: - Hvordan påvirkede forbrændingsmoto... -
1849-1901 hjæælp
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til historie eksame og kan ikke fatte hvad der sker i perioden 1849-1901. hvem har magten? Er det første gang vi får en statsminister i 1901 ? nogen der kan forstælle mig kort og godt hvad der præcis sker efter 1849? håber nogen kan hjælpe KH Anna -
Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?
ForumindlægHej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli... -
Den kolde krig (konklikt omk. tyskland + østeuropa)
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og læser til eksamen i historie. Mit spørgsmål omhandler den kolde krig. Er er nogen der kan fortælle mig hvilken konflikt der var omkring Tyskland og Østeuropa (interessesfærer) under den kolde krig? Håber i ved mere om den kolde krig end jeg gør.. -
Osmannerne vs. mongolerne
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i historie i morgen. Tror jeg har okay styr på den kronologiske verdenshistorie, men jeg mangler lidt overblik over hvordan magtforholdene mellem osmannerne og mongolerne vekslede i den periode, hvor europa havde sin middelalder... Håber at der måske er nogle der ved li... -
Dr. Livingstone!
ForumindlægHej Folk :) Jeg står i den dejlige situation, at jeg skal lave en synopsis om mit AT halløj. Jeg har om Dr. Livingstone, men.. Jeg er fulstændig lost med at komme igang. Og med det mener jeg, at jeg overhovedet ikke aner, hvad jeg kan skrive i problemformuleriong og problemstilling. Fagene er ... -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
eksamen: Fransk revolution - opbygning?
ForumindlægJeg skal imorgen til eksamen i historie(24 timers) og har idag trukket emnet "Borgerlige revolutioner -den franske revolution" det udleverede materiale indeholder ingen kilder, men derimod læsestof omkring republikken og det jakobinske diktatur 1792-94. mit spørgsmål er altså hvordan ... -
AT - New yorks metro HJÆLP!!
ForumindlægHey! Jeg har valgt historie og naturgeografi og er blevet presset ud i noget med New Yorks metro og infrastruktur. Og er HELT på bar bund. Så hvis nogen ligger inde med noget viden så er alt hjælp er kærkommen: links, råd, idéer, idéer til problemstillinger. Håber i kan hjælpe lidt :) -
Nordvestpassagen
ForumindlægFra 1903-06 lykkedes det Roald Amundsen at udføre en gennemsejling af Nordvestpassagen. Men har det haft en stor historisk betydning? Hvad har det gjort for historien, at han udførte denne gennemsejling? Jeg har læst, at Nordvestpassagen ikke har den store betydning, eftersom gennemse... -
8 TIMER TIL EKSAMEN! ENCLOSURE OG DE FATTIGE?
ForumindlægHej jeg sidder her og har 8 timer til min allersidste eksamen i gymnasiet, historie, det er gået godt indtil nu, hvor jeg sidder med en tekst af F. M Eden der hedder: "Enclosure og de fattige" Jeg forstår den slet slet ikke!! jeg har prøvet ALT.. kan ik finde noget om den nogensted... -
Study Drugs
ForumindlægEr der nogle af jer der har erfaring med study drugs under eksamener og opgaveskring? Jeg er en dansk journaliststuderende, der er i gang med en historie om unge der benytter sig af "Study Drugs". Der er kildebeskyttelse således, at I kun fremgår med fornavn eller dæknavn. Hvis nogle h... -
Haster , help please
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie i morgen.Jeg trak mit emne, der handler om Danmark i vikingtiden. Jeg skal lave perspektiveringer til nutiden, dvs. har mit emne haft betydning for nutiden, kan vi lære af det og har vi måske et særligt syn på den del af fortiden? Jeg ved det ikke hvad skal jeg sige:( -
Problemstilling til Slaget ved Dybbøl 1864
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en problemstilling omkring min AT-opgave (3.g) i morgen. FAG: Fysik og Historie Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg vil skrive om bagladegeværets betyding for krigen i Dybbøl 1864, og derved inddrage fysikdelen omkr... -
sprog
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om, der er nogen af jer, som ved hvordan sprog er opstået, jeg mener, hvordan der har udviklet sig i gennem årene, så som jeg har undersøgt, findes der optil 3000-6000 sprog i verden. Jeg har også hørt hvordan sprog har udviklet sig, men desværre kan jeg ikke ...
