Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16501 til 16520 af 39386
-
aluminum!!
Forumindlæghej jeg har en opgave som lyder sådan: hvilket naturligt råstof bruges til at producere aluminium ? beskriv udvinding og bearbejdning. kan nogen svarer på noget af det? -
Kemiolympiade opgaver
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen herinde som har deltaget i årets første runde i kemiolympiade 2006 ???Jeg har nu siddet og regnet dem efter (de er lige lagt ud på nettet). Jeg vil så høre om der er nogen som har regnet opgave 3 ??Det er første spørgsmål. Jeg får ikke det svar som facitlisten gi... -
termin 2006?
ForumindlægHej..Er der nogen der er kommet i besiddelse af viden omkring eksamenssæt til dansk og samfundsfagsterminsprøver her i marts??Det kunne jo være selvom det er åh så hemmeligt! -
Balmerlinjer??
ForumindlægHej. Hvad er Balmerlinjer og har de noget at gøre med Balmerserien og hydrogens energiniveauer?? Vil I ikke nok forklare mig det??! Smil Marie. -
Phenol?
ForumindlægHvilke synonymer er der for Phenol? -
evaluering af skriftlig stx
Forumindlæghejer der nogen der ved hvornår der kommer evaluering og kommentarer fra de skriftlige eksamener på nettet?der plejer at så hvilke opgaver de fleste elever har valgt og om opgavesættet var godt. Og hvor mange der fik 5 og 8 osv... -
Stofmængdekoncentration?
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave som jeg endnu ikke har forstået hvordan jeg løser: "17,8g calciumsulfat tilsættes vand til 1,0 L. Hvor mange mol calciumsulfat er der i opløsningen? (og) Hvad er stofmængdekoncentrationen c af calciumsulfat?" -
Ækvivalering
ForumindlægHejsa, jeg har fået en opgave der lyder således:Hvor meget 0,010 M natriumhydroxidopløsning ækvivalerer 100mL 0,020 M saltsyre?Jeg er lidt lost.. -
alfa-stråling
Forumindlægfør jeg spørger om noget, så vil jeg bare sige, at jeg har læst massere af hjemmeside, og dette er bare for at jeg sådan set har forstået det.Nu skriver jeg bare "løs" om hvad en alfa-stråling er.En alfa-stråling er den stråling, hvor en bestemt kerne slipper to protoner og to neutroner... -
Forskel?? Er helt blank!
ForumindlægHvad er forskellen på et atom og et molekyle? :S og hvad er forskellen og en kemisk forbindelse... hjælpppp... har prøvet google men uheldig var jeg :( i need help!!! -
Et stof i vandlig opløsning
ForumindlægHåber der er nogle, som kan hjælpe mig med dette: Gør rede for, hvilke af nedenstående påstande der er sande. Et stof i vandig opløsning: 1. kan fjernes ved filtrering 2. bundfældes ved henstand 3. kan ikke ses 4. er jævnt fordelt i vandet 5. kan opløses i større mængde, når stoff... -
alkohol
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål, reagerer phenoler og alkoholer ens? Er der nogen der kan forklarer lidt om det? -
sso-nutid/datid
ForumindlægJeg har lavet en syntese af antabus, når jeg laver min forsøgsbeskrivelse, bør den så være i nutid eller datid?? -
Hjælp!
ForumindlægHej, er der nogen, der vil hjælpe mig med den her opgave: Beregn sølv(I)bromids opløselighed i en 0,084 M natriumbromidopløsning ved 25 grader Jeg har svært ved at skrive reaktionsskemaet op og at finde opløselighedsproduktet for natriumbromid -
Rust?
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: Bunden af et skib skal beklædes med kobberplader. Skibsbyggeren sømmer pladerne fast med jernsøm. Begrund hvorfor det er en dårlig ide – Opskriv relevante reaktionsskemaer. Håber på respons. På forhånd tak! -
Absorbans og koncentration
ForumindlægJeg har en opgave, hvor man følger to reaktionsforløb spektrofotometrisk, idet man måler sammenhørende værdier af absorbans og tid ved en fastholdt bølgelængde. Så har jeg to grafer. En hvor 1/A er afbildet op af y-aksen og t ud af x-aksen. Den anden graf er ln(A) afbildet. Jeg skal så vise, at... -
gennemsnit med ny skala
ForumindlægHejsa... Jeg ville høre om der er en, som kan hjælpe mig med at regne gennemsnit ud.. Jeg går i 2.g, og er derfor under den nye karakterskala. Har fået at vide hvordan man gør med årskarakterer, men er ikke helt sikker på hvordan jeg får eksamenskarakterer med ind i regnestykket... -
Frodo?
ForumindlægHej.! ved godt jeg nok ikke må skrive herinde. Men har du fået mit brev herinde, for det står der ikke. har du ikke fået det eller er intet svar = nej? på forhånd tak vh -
reaktionsligning når kobber irrer
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en reaktionsligning for når kobber irrer.... Jeg har noget Cu + CO2 + SO2 + H2O som bliver til ??? -
Ideer til forsøg - ALKOHOL-SYRER BASER-RADIOAKTIVITET
ForumindlægHej SP :) Er der nogle som har nogle gode ideer til de nævnte emner i overskriften? :) Tak på forhånd!
