Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 16501 til 16520 af 24062
-
Hjælp til spørgsmål om mol dominant
ForumindlægHej Jeg sidder og analysere Autobahn. akkordreække følgen i første takt er F-Bb-Cm Cm er jo dominanten til F men hvad kalder man den når det er en mol? Håber der er en der kan svare hurtigt :D Mvh. Stefan -
Dig - problemformulering
ForumindlægJeg er i gang med at lave en problem formulering af et digt.. til andre opgaver kan jeg sagtens lave en problemformulering :S men hvordan griber man det an når det kommer til et digt? Jeg har analyseret og fortolket digtet, jeg mangler bare at lave synopsen -
Reklamer, hjælp!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har aldrig nogensinde haft noget om hvordan man analysere en reklame, og det har jeg tilfældigvis trukket til min forestående dansk eksamen i 9. klasse. Så, jeg beder om meget hjælp fra alle der har gode ideer om at skrive. Jeg vil være ovenud taknemmelig. På forhånd tusind... -
Biologi-Dansk AT synopsis
ForumindlægHej folkens derude.. Er der nogen eller nogle derude, som kan give mig en hånd til min AT-synopsis.. vores emne er rejser, og jeg har vagt at skrive om kokain i bio og set en film om kokain, som jeg vil analysere i dansk. hjælp? -
Novelle: Experiment af Sibylle Berg?
ForumindlægLigger nogle af jer inde med analyse/noter til novellen Experiment af Sibylle Berg? Skal skrive om den i AT i forhold til identitetsdannelse.. Så håber nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn jeg lige kan få :) -
Temaet i ''De røde sko'' af H.C. Andersen
ForumindlægHej, Jeg sidder lige og er næsten færdig med at analysere ''de røde sko'' af H.C. Andersen. Jeg har det dog meget svært ved at finde temaet i det eventyr. Findes der måske nogen, som kunne hjælpe mig? -
SDS-PAGE - Haster!!!
ForumindlægNogen der kan finde ud af hvordan man laver en analyse af SDS-Page, jeg har vedhæftet, hvad der skal findes, men jeg ved sgu ikke lige hvordan man måler de ting, da jeg aldrig nogensinde har lavet sådan en opgave før. Tak på forhånd hvis I kan hjælpe. -
Kortfilm - Synopsis !
ForumindlægNogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak. -
Kortfilm - Synopsis !
ForumindlægNogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak. -
Noveller hvor temaet er "dysfunktionel familie"?
Forumindlæghey :) Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde en tekst/novelle, hvor temaet er "dysfunktionel familie" og analyser den. Nogen der kender en god novelle hvor temaet indgår? (dolken af tove ditlevsen er en novelle med temaet dys-familie) Hilsen KF -
Sara af Jan Sonnergaard HASTER
Forumindlæghejsa. Jeg sidder og skal skrive en analyse at novellen Sara skrevet af Jan Sonnergaard. Jeg skal selvfølgelig komme ind på genre og redegøre for det. men jeg er simpelthen ikke den bedste til Genre. Så er der nogen som kan hjælpe mig? -
Kongens Datter - Viggo Stuckenberg
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!! -
To spørgsmål ang. begreber
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er. -
Kilder om Darwin og forholdet til kirken
ForumindlægHeeej Jeg sidder lige nu og arbejder med min AT fremlæggelse og har virkelig brug for en ekstra kilder til at analysere. Jeg skal i min opgave finde ud af hvordan kirken så på darwin og hvordan darwin så kirken??? Jeg har virkelig brug for hjælp.. På Forhånd Tak -
Starte med metoderne?
ForumindlægNår jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere? -
Prøve - spørgsmål til tekst
ForumindlægJeg fandt denne tekst meget svær at analysere, men er der nogle der evt. kunne komme med sit bud på hvad temaet var, og hvad man evt. kunne have skrevet ved "composition, style and point of view" ?? På forhånd tak -
Er Queer-theory en metode i Dansk?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT-eksamen mandag. Men kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har i forbindelse med analysen af en dansk tekst arbejdet med noget der hedder Queer-theory. Er der nogle der ved om dette er teori eller en litterær metode? :) På forhånd tak! :D -
Tove Ditlevsen - Blinkende lygter
ForumindlægJeg skal op i dansk mundtlig på onsdag og er faktisk lidt på spanden. Jeg skal analysere digtet Blinkende lygter af Tove Ditlevsen, men forstår faktisk ikke digtet. Er der nogen som kan hjælpe? MVH/ Bella -
Bunden eller ubunden form?
ForumindlægJeg skal analysere digtet døden af Morten Nielsen, jeg er dog i tvivl om digtet er bundet eller ubundet. Skal et bundet digt have præcist samme antal vers i hver strofe, og skal rimene også komme regelmæssigt? Eller er det bare sådan cirka. -Tak på forhånd -
En reklame til de ældre NØDSITUTION ASAP
ForumindlægHej allesammen, skal op her på onsdag i dansk mundtlig. Har analyseret min reklame, og gennemgået den grundigt. Dog er jeg på bar bund på en ting. Har en reklame der omhandler Clerasil. Kan desværre ikke finde noget årstal og hvor den er udgivet. Har vedhæftet reklamen
