Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16521 til 16540 af 29671
-
Jeg ved ikke hvordan man skriver en samfundsfagsopgave?!
ForumindlægJeg skal skrive en opgave på ca. 5 sider i samfundsfag på B-niveau. Jeg har aldrig før skrevet en rigtig samfundsfagsopgave, så jeg aner ikke hvordan man gør! Kravene er blot at den skal have forbindelse til noget med medier. Nogen, som har nogle idéer til hvordan en problemformulering kan lyde? -
Fattigdom
ForumindlægHej, vi har i samfundsfag et emne der hedder '' Fattigdom'' vi har så fået nogen spørgsmål vi skal svare på. Men jeg har ét spørgsmål jeg ikke kan svare på, spørgsmålet lyder på '' du skal give eksempler på hvad der kan være med til at øge fattigdom, og hvad der kan være m... -
Tabellæsning
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål til tabellæsning i samfundsfag. fx tabel 8.1 i Samfundsstatistik 2005, hvordan skal jeg gå frem? Jeg har hørt lidt om at jeg første skal fortælle fakta om tabellen altså total-tal, udkommelses år m.m. Men er der noget specielt jeg skal have med?Mvh EST -
Kan Elever kræve prøve
ForumindlægJeg oplevede i samfundsfag at vores lærer tog hele klassen op i en prøve pga. en elev havde bedt om det, derfor ville jeg gerne høre om det er en ret elever har, at sige de gerne vil op til prøve i et fag for at demonstrere deres viden inden for faget ? -
Hjælp, det haster!!
ForumindlægHej.. Skal aflevere en synopsis omkring EU, Globaliseringen og miljø på tirsdag. Er desværre virkelig ikke særlig god til samfundsfag. I synopsen skal jeg omkring protektionismen, frihandel, lobbyisme og hvordan disse faktorer har en indflydelse på den bæredygtige og globale udvikling. Håber der ... -
Problemformulering om Afghanistan
ForumindlægJeg er lidt bagud med AT, idet jeg er helt blank med hensyn til problemformulering og problemstillinger. Jeg har valgt at se krigen i Afghanistan som en konsekvens af angrebet på WTC. Jeg skal arbejde med international politik og kigge på taler fra fx Anders Fogh. Jeg arbejder i fagene Samfunds... -
problemer ved sikring af fortsat økonomisk vækst
Forumindlæghej alle kloge samfundsfaglige personerjeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal diskutere, hvilke problemer, der er forbundet - ad politisk vej - at sikre fortsat økonomisk vækst.mit problem er nu, at jeg er kørt utrolig tør i denne opgave og mangler en skub i den rigtige retning.er der en ven... -
Hjælp. Politiske holdninger
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for jeres hjælp til min årsopgave i samfundsfag. Jeg har valgt at skrive om vores velfærdssamfund, derunder om vores sygehusvæsen. Jeg mangler oplysninger om de forskellige partiers holdninger til vores sygehusvæsen. Om de vil have besparelser, flere ressourcer osv? Håber i ka... -
AT 2012 Problemstillinger om jordskælvet i Japan 2011
ForumindlægJeg sidder og prøver at få formuleret en problemstilling om jordskælvet i Japan 2012. Det overordnede emne er Katastrofen - årsager og konsekvenser, hvor jeg har valgt at arbejde inde for naturgeografi og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om de politiske konsekvenser, men jeg ka... -
HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle.. Jeg er idag syg og skal imorgen aflevere 2011 August - Samfundsfag - STX A opgave... Problematikken ligger i at jeg ikke har fået udleveret opgaven, da jeg har været syg i en uge nu, er det muligt at der er nogle af jer, der har opgaveformuleringen eller ved hvor den kunne være ti... -
La otra orilla de el dorado
ForumindlægEr der nogen har læst denne her bog? Og skrevet en opgave om den? Jeg skal kunne sætte den i noget integrationsfomer. Fordi jeg skrive en synopsis inden for spansk pg samfundsfag.. Sådan hvorfor hun rejser til Spanien, og hvordan hun trives der. Jeg er total lost. Så ville være dejligt hvis der ... -
Bud?
ForumindlægHaj alle! Jeg har en lille samfundsfag/historie opgave til imorgen. Jeg skal svarer på hvilke samfundsgrupper der gjorde op med enevælde i 1849? Er der nogen der kan fortælle mig det. Mit bud er borgerne gjord op..? men jeg skal skrive en halv side om det. det ville være meget rart med nogle fors... -
konflikter pga. fordomme.
ForumindlægHej allesammen:) Jeg er igang med en projektopgave i samfundsfag om fordomme, og jeg tænkte på om der var nogen der kendte til nogle konflikter eller ligefrem krige, der er opstået (eller også er opstået) på grund af fordomme. Det skal helst være en specifik konflikt og ikke sådan "i det hel... -
Søger ideer..
ForumindlægHej med jer Jeg har lige afleveret eksamenprojektet på HF. Jeg har valgt emnet atomvåben med fokus på Hiroshima og Nakasaki i fagene samfundsfag og historie. Jeg skal komme med en lille "overraskelse" til min fremlæggelse.. Jeg ved bare ikke lige, hvad "overraskelsen" skal vær... -
Mdt. eksamen
ForumindlægHej alle,Så blev det en realitet - jeg skal op i mdt. samfundsfag til eksamen! Jeg har det på A-niveau, og er meget nervøs for, hvordan det kommer til at gå. Er der nogen, der er forstand på, hvordan sådan en eksamen foregår? Det jeg er mest nervøs for er økonomi, men chancen er vist desværre ret... -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
Direkte og indirekte demokrati
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til eksamen i samfundsfag og søger hjælp.. jeg har læst en del omkring direkte og inddirekte demokrati men har ik sån rigtigt fået fat i det ,er der en der vil være sød og kort forklare hvad det er + solidaritet ( affektiv solidaritet, konventionel solidaritet og refleksi... -
Notat til Anders Fogh Rasmussen
ForumindlægHvordan vil i håndtere dette spørgsmål, og hvilke samfundsfagelig termer vil i bruge? Har svært ved at se hvordan jeg skal gribe den an. Du er sikkerhedspolitiske rådgiver for Nato’s generalsekretær Anders Fogh Rasmussen. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan... -
forberedelse til eksamen?
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at læse op i det samfundsfag, og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Skal man kunne det teorierne, det politiske stystem, det økonomiske kreds løb etc. uden ad??Jeg føler ikke, at jeg kan overskue at kunne lære alle de ting uden ad. Men hvordan forbedrer i jer? -
Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og arbejder på min eksamens opgave i samfundsfag, og er kommet til et spørgsmål som jeg virkelig ikke lige aner hvordan jeg skal svare på, så derfor håber jeg at der er en som muligvis kan hjælpe mig med dette :) Spørgsmålet lyder så ledes: - Nogle går ind for at vi skal ...
