Søgning på: SRP historie. Resultater: 16541 til 16560 af 22627
-
haster !
Forumindlæghej. jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave, og jeg er i tvivl om en ting. jeg har om HC Andersens "skyggen" og skal perspektivere til "klokken" er der nogen der ved om perspektiveringen til klokken skal komme med ind under selve analysen af skyggen, eller skal de... -
Historieopgave - dannelsen af usa
ForumindlægHej :) Er der nogen som har lavet en historie opgave vedr. dannelsen af usa eller nogen som ved noget om det? Det handler om The boston tea party, uafhængighedserklæringen, syvårskrigen og revolutionen. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg er gået helt i stå.. Har lidt svært med at o... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
En bog om Korstogene
ForumindlægHej! Jeg skal skrive Eksamensprojekt i Historie B og religion C, og har valgt emnet 'Kostogene'. Jeg har fundet en bog som hedder '' The Concise History of the Crusades'' Third Edition, af Thomas F. Madden. er der nogen der ved om bogen er pålidelig? eller om i kender en... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide... -
Problemstillinger
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er renæssancen. Vi har fangene historie, engelsk og matematik/fysik. Vi har i engleks tænkt os at skrive nogle problemstillinger omkring Shakespeare, men vi ved ikke helt, hvad vi skal skrive om i mat/fys. Nogle forslag? Vi skal formulere to spørgsmål til hvert ... -
Uddanelse i 1800 tallet
ForumindlægHej .. Jeg er igang med at lave en problemformulering til mit dansk-historie projekt. Jeg har meget svært ved at få den færdig da jeg mangler at finde en kilde som er skrevet i 1800 tallet og uddannelse eller skolesystemet, også mangler jeg os noget baggrunds litteratur. Nogle det kender nogle te... -
Metode!!
ForumindlægJeg skal skrive AT opgave i engelsk-historie, som skal handle om en fiktiv fremstilling af en historisk begivenhed, jeg har her valgt at arbejde med Pearl Harbor. Men metode-afsnittet, som er meget vigtig her i 3g, er jeg ret meget i tvivl om. Nogle der kan sende links til uddybning af metoder (o... -
Hvad har imperialismen haft af betydning for det koloniserede Afrika?
ForumindlægHej, jeg jeg har formuleret en problemformulering "Hvad har imperialismen haft af betydning for det koloniserede Afrika?" hvor jeg skal bruge fagene naturgeografi og historie... jeg kunne godt tænkle mig at høre om: 1. er problemformuleringen "rimelig" 2. forslag til... -
H.C. Andersen
ForumindlægHej folkens, Har i nogle ideer til, hvor jeg kan finde nogle læselige kilder omkring H.c.a. historier? Opgaven går ud på, at jeg skal redegøre om vigtige temaer HC andersens eventyr. Nogle som kan sige om hvilke temaer hans eventyr indebærer osv? Tak på forhånd. -
Identitetsdannelse i traditionelle, moderne og senmoderne samfund
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive eksamensprojekt i historie og psykologi. Emnet er Identitetsdannelse i traditionelle, moderne og senmoderne samfund Jeg har ikke rigtig kunne finde nogle bøger som fletter emnerne sammen, kun den historiske del for sig og det sociologiske aspekt for sig.. Håber nogle kan... -
nogle gode ideer?
ForumindlægGod morgen Alle sammen Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om, Min studieretning er: Kemi A, biologi A, Mat B og selvf. Historie A, Dansk A Er der nogen der har nogle gode ideer? -
DHO hjælp
ForumindlægJeg skal skrive en DHO i dansk/historie. Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Yuppier og punkerne intressere mig ikke så meget. Men tænker måske lidt mere at skrive om hvordan danskerne havde det med atomkrigen. Men ved ikke og det er mere 70'erne. Jeg skal nemlig vælge et emne ... -
Emne til SR-Opagave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min 3'års studieretningsopgave her om en halvanden måned. Mine fagkombinationer er Samfundsfag - Historie. Jeg ved dog ikke, helt hvilket emne jeg vil have om, så tænkte på om i evt. havde nogle forslag? (Samfundsfag er hovedfaget, hvis nogen skulle være i tvivl). -
projekt om indianerne i usa
ForumindlægHej. jeg er ved at lave et projekt i engelsk om indianerne i USA, men jeg mangler nogle tekster jeg kan perspektivere til, eller opgive som kilde. så jeg tænkte om der ikke er nogen der kender til enten nogle sange eller historier, der på en eller anden måde fortæller noget om indianerne forhold... -
'Native indians' indianerne i USA
ForumindlægHej. jeg er ved at lave et projekt i engelsk om indianerne i USA, men jeg mangler nogle tekster jeg kan perspektivere til, eller opgive som kilde. så jeg tænkte om der ikke er nogen der kender til enten nogle sange eller historier, der på en eller anden måde fortæller noget om indianerne forhold... -
Har i nogle råd?
ForumindlægHej folkens, håber der er nogen af jer som kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Jeg har ganske selv lavet nogle overvejelser men har svært med at besvare spørgsmålet - når det lyder således? Hvorfor Renæssancen og Reformationen er vigtige begivenheder i europæisk historie: Hvilke nyskabend... -
Frederik III''s håndfæstning
ForumindlægJeg er ved at skrive og finde materiale til min dansk-historie opgave i 2.g. Jeg skriver om enevælden, og skal gerne have frederik III's håndfæstning som kildemateriale. Kan ikke finde den på nettet. Har dog en bog hvor den sidste side er i, men ville gerne have lidt mere af den. Nogen der ve... -
Forståelse på fagkombination og AT
ForumindlægJeg har efter meget lang tid, fundet på et emne, som måske vil fungere.. til AT opgaven fra 2009 gerne skrive om Industraliseringen, hvor jeg vil kombinere His A og Fys A, Historie delen er vel delen hvordan industraliseringen var, med at maskinerne overtog meneskelligt form for arbejde, og fysi...
