Søgning på: biologi noter c. Resultater: 16541 til 16560 af 79158
  • Nyrerens rolle:

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg er lidt i vildrede over dette her spg og forstår virkelig intet af det. Skal op i biologi i morgen, så hjælp mig. :) Nyrens rolle i kroppens forsøg på at opretholde et konstant indre miljø( homeostasi)
  • Genotyper, fænotyper og udfaltningsforhold

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er ved at lave biologi og sidder fast i denne opgave... Håber der er en som vil hjælpe:) Hvis en genotypisk udspaltning er 1:2:1 - hvad er da den fænotypiske udspaltning?
  • pGLO rapport anyone?

    Forumindlæg
    Nogle som har lavet rapporten i biologi pGLO? Har nogle få spørgsmål > kan i sende en privat besked eller en kommentar. Appreciate it everyone
  • Medicinstudiet - hvilke veje?

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvis man gerne vil læse medicin, men ikke har karakteren til det, er det så muligt at læse et fag som biologi og derefter så skifte over til medicin og så læse de fag man ikke har haft der op? Jeg tænker på Århus Uni
  • Hjælp til x^2 test med fænotyper

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan hjælpe mig med en opgave i biologi? Spørgsmål: Beregn, hvor stor en procentdel af de angrebne mus, som blev angrebet på en baggrund, der ikke svarede til deres pelsfarve.
  • Help me! hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hejsa alle! Har nogle spørgsmål i biologi under DNA emnet. Hvad er en tripletkode? også kaldet Kodon? Forklar hvordan DNA koder for aminosyrer? Håber der er nogle der kan hjælpe mig!
  • Nikotin?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen Jeg skal fremlægge i biologi imorgen, men kan ikke finde svaret til dette spørgsmål: - Hvad er det der dannes mere af i nervecellen som gør rygerne afhængige.? Jeg håber i vil hjælpe mig - tak på forhånd ;D
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder og skriver biologi rapport, og er stødt ind på spørgsmål og naturtilstanden, og naturværdien? ved i/du hvad de betyder, og hvad forskellen er på de to? jeg skal nemlig diskutere dem :/ ? på forhånd tak
  • STRESS

    Forumindlæg
    Hej skal redegør for hvad stress er og hvordan stress opstår i biologi og psykologi til SRO hvilket emner inden for fagnee skal man komme ind på under redegørelsen for at besvære spørgsmålet?
  • Hjælp hurtigt. Nemt spørgsmål!

    Forumindlæg
    Jeg sidder med 2 andre drenge og skriver en nydelig biologi opgave til imorgen. Vi er dog i tvivl om hvad "regnlæ" betyder? Regnlæ? Hjælp os! TAK Mvh
  • Haster venner ! KLIK!

    Forumindlæg
    Hej lektie-folk .. Jeg sidder her med en biologi rapport, hvor jeg er helt blank . Jeg har nogle spørgsmål som skal besvares.. Er der nogle der er friske på at hjælpe? Overskrift: blodtypebestemmelse
  • Økosystemer

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en biologi rapport hvor jeg bl.a. skal svarer på hvordan økosystemer reagerer på forurening. overvejende økosystemer i vandmiljøer. Nogen der kan hjælpe? aner ikke hvad jeg skal svarer.
  • Nogen der gerne vil se på min rapport pleaasee ! :D

    Forumindlæg
    Har skrevet en rapport i biologi om dissektion af hjerte og lunger af et lam, håber en eller anden vil se lidt på den :D da jeg altid plejer at få 4 vil gerne højere op :P
  • Sex og sundhed

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 3. årsopgave i Biologi, og mit område er 'Sex og sundhed' Jeg vil blive meget glad, hvis i har nogle forslag om hvad jeg kan skrive om :)
  • aktiv transport, faciliteret diffusion

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et biologi spørgsmål ang. ionerne i plantens rødder. er det via aktiv transport eller faciliteret diffusion at ionerne bliver transporteret rundt i planten? Mvh D86
  • Redox + Kvælstofkredsløb

    Forumindlæg
    Heysa Håber på lidt hjælp... Sidder og skriver vandprojekt i Biologi, Kemi og Geografi. Og skal skrive om kvælstofkredsløbet... Hvordan pokker får man lige redoxreaktioner med indover det...?? Håber på et hurtigt svar :D
  • Nedarvningsmønstre (Spændende)

    Forumindlæg
    Hejsa :). Kunne det tænkes, at der er en sød sjæl derude, som vil forklare mig, hvad der menes med denne biologi-eksamens spørgsmål? - diskutere betydningen af at kende til nedarvningsmønstre Tak på forhånd! :)
  • Øko-system!! :)

    Forumindlæg
    Hej SP-vennere?! Med lidt hjælp fra en ekspert eller nybegynder i biologi vil det føre mig tættere på svaret. Her er spørgsmålet: Vi har et økosystemet, et vandhul. -Diskutere konsekvenserne for økosystemet, hvis der sker forurening med næringssalte. Merci beaucoup.
  • Projektemne!!!

    Forumindlæg
    Hej... Mangler et emne til vores projektuge overemnet er noget eller nogle der har gjort en forskel emnet må meget gerne indeholde noget matematik men helst ikke så meget biologi håber i kan hjælpe:)
  • Hjælp til fiskehejren

    Forumindlæg
    Hej allesammen Sidder med en figur til min biologi aflevering som jeg ikke helt kan forklare. Er der eventuelt nogen der kan hjælpe? PS: Figuuren er vedhæftet På forhånd tak' Sofie