Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16561 til 16580 af 29671
-
Samfundsfalig begrænsninger?
ForumindlægJeg læste lige et andet indlæg som bl.a. handlede om begrænsninger inden for metoderne. Og der stog om det humanistiske med engelsk som eksempel. Men er der nogen som ved noget om begrænsningerne ved samfundsfaglig metode? jeg har brugt kvalitativ metode ved at lave et interview og derudover har ... -
Hvordan startede finanskrisen?
ForumindlægJeg skal lave en synopsis i samfundsfag om finanskrisen, og har i min problemformulering fået stillet spørgsmålet Hvad fik finanskrisen til at opstå? Hvad forårsagede finanskrisen? Der er rigtig mange forskellige artikler på nettet men synes ikke de forklarer det så man forstår det. Håber ... -
Spørgsmål vedr. skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Hurtigt spørgsmål :) Jeg har været til skriftlig samfundsfag både som terminsprøve og årsprøve flere gange, men alligevel kan jeg ikke huske, om det er tilladt at bruge alle hjælpemidler til både fællesdelen og delopgaverne?... Her tænker jeg både noter, bog, lommeregner m.m. Håber at nogl... -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu, og er ved at forberede mig til eksamen i samfundsfag. jeg vil lige høre, -------------------------------------------------------Spørgsmålet------------------------------------------------------- Hvilken effekt det vil få, hvis forbrugerne i Danmark nedsætter deres generel... -
Hvad ville der ske med de andre sektorer?
ForumindlægSidder her med nogle spørgsmål til samfundsfag. Blandt andet hvad der ville ske med de forskellige andre sektorer(den offentlige sektor, national banken, banker/pengeinstitutter, udland, husholdninger og virksomheder) Hvad ville der ske hvis: natinalbanken valgte at sætte renten ned? Den... -
Behov for selviscenesættelse på reality tv
ForumindlægHej derude, Jeg står og skal til Årsprøve i AT - At være på (Samfundsfag og Dansk) og mangler en artikel, som jeg kan lave argumentationsanalyse på. Det lyder umiddelbart nemt at finde en artikel, hvor en person er i mod reality og mener at man iscenesætter sig selv for at få opmærksomhed, m... -
SAMF EKSAMENSSÆT 2015
ForumindlægNogen der ligger inde eksamenssættet fra 2015 i Samfundsfag A niveau stx, eller blot et billede af figur 1b, som var en del af fællesdelen? Ønsker ikke en besvarelse, blot selve opgavesættet. Håber nogle kan hjælpe, da jeg gerne vil have et så nyt sæt som muligt at øve mig på, op til terminsprøve... -
god måde at fremlægge sit stof på
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til en fremlæggelse i samfundsfag om fattige og rige i USA. Jeg ville bare lige høre om nogen havde en god og tiltrækkende måde til hvordan man kunne præsentere sit stof? Jeg kan ikke så godt lige at stille spørgersmålet også svare på det, føler ikke at det... -
god måde at fremlægge sit stof på
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til en fremlæggelse i samfundsfag om fattige og rige i USA. Jeg ville bare lige høre om nogen havde en god og tiltrækkende måde til hvordan man kunne præsentere sit stof? Jeg kan ikke så godt lige at stille spørgersmålet også svare på det, føler ikke at det... -
Fremlæggelse om fattige og rige i et land
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til en fremlæggelse i samfundsfag om fattige og rige i USA. Jeg ville bare lige høre om nogen havde en god og tiltrækkende måde til hvordan man kunne præsentere sit stof? Jeg kan ikke så godt lige at stille spørgersmålet også svare på det, føler ikke at det... -
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
Matematiske modeller
ForumindlægHej! Jeg er igang med en Matematik-Samfundsfags opgave. Jeg skal opstille matematiske modeller for Kinas olieforbrug og olieproduktion for tidsrummet 1985-2005. I 1985 var forbruget 1825 millioner tønder, og dette er i 2005 steget til 6988 millioner tønder. Jeg ville derfor høre om der er nogl... -
Brave New World...
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Skal op i AT imorgen og har ikke helt styr på det hele endnu. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal sige hvis lærer/censor spørger om hvad jeg ville have undersøgt eller lavet forsøg om hvis vi havde haft mere tid?? Har koblet dansk & samfundsfag sammen, og bruger human... -
Dansk Udenrigspolitik og EU
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lige trukket Dansk Udenrigspolitik og EU til min 24-timers forberedelse til Samfundsfag A. Jeg lider virkelig af eksamensnervøsitet og vil nok slappe lidt mere af, hvis jeg får lidt hjælp udefra. Hvilke teorier ville i inddrage, hvis i bare trak ovenstående emne og havde ... -
USA, eksamen! hjælp.
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige igang med min 24-timers samfundsfag eksamen og har trukket emnet USA's politiske system - i sammenligning med det danske. De tilhørende bilag handler om valg i både usa og danmark, lidt om valgdeltagelse og om bush har ekspanderet sin magt. Jeg mangler lidt hjælp ... -
expert søges?
Forumindlæger ved at færdiggøre min samfundsfags aflevering vedr opgaven " værdier i virkeligheden". Hvis du har kendskab eller lavet opgaven tidligere,vil jeg gerne bede dig om at læse min for mangler,og måske sende din opgave(hvis du har) for at opnå lidt inspiration. -
Begreber til "det danske arbejdsmarked"
ForumindlægGod Aften, Ja jeg trak det danske arbejdsmarked her idag til mundtlig samfundsfag som jeg så skal op og fremlægge imorgen, Ville bare høre om der var nogen med nogen begreber som jeg måske har glemt at komme lidt ind på.. Fremlæggelsen handler for det meste om flexicurity, fagforeninger, dagpeng... -
mdt. 24 eksamen! HJÆLP! Sociologi og identitet
ForumindlægHej allesammen. Har lige været oppe og hente bilagsmaterialet til min samfundsfags eksamen imorgen. Jeg har i den forbindelse trukket: sociologi og identetsdannelse. Bilagsmaterialet fokusere på unges ændre vilkår i forhold til udannelsesvalg. hvilke vigtige sociologer bør jeg fremhæve i for... -
Induktivt og deduktivt arbejde
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT i samfundsfag og naturgeografi. Har fået at vide at jeg skal kunne fortælle hvad fordelene og ulemperne ved henholdsvis induktivt og deduktivt arbejde er. Jeg synes det er ret svært at finde noget om det, da jeg mest bare finder redegørelser for hvad metoderne egentlig... -
Mundtlig samf A (metode/synopsis)
ForumindlægJeg skal til samfundsfag eksamen på A-niveau i næste uge, og jeg er lidt i tvivl mht den synopsis, der skal laves. Hvor meget betyder metode i en synopsis som denne? Det bliver vel ikke vægtet lige så højt som i AT eller hvad? Og hvilke metoder er der i grunden udover kvalitativ og kvantitativ me...
