Søgning på: biologi noter c. Resultater: 16581 til 16600 af 79158
-
Evolution
ForumindlægHej allesammen:-D Jeg sidder og skal skrive en biologi rapport om evolution. kan i hjælpe mig med at svare på følgene spørgsmål ? " Hvad skal der til for at evolution foregår ?" på forhånd tak! -
DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB
ForumindlægHej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe -
Randzonelovgivning
ForumindlægHej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide? -
Kokain - virkning
ForumindlægNår man får et spørgsmål i sin aflevering om at redegøre for kokains virkning, når man skriver i biologi med et psukoligsk syn også, hvilke punkter vil man så nerve? Skal det forståes som, hvordan kokain påvirker hjernen? -
Depression
ForumindlægHej jeg laver SRP i biologi a og psykologi b. Jeg skal redegøre for nogle psykologiske teorier om depression, er der nogle der kan hjælpe mig på vej? -
9. klasses naturvidenskablig opgave - radioaktivt affald
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe med ideer/inspiration til en synopsis vedrørende energi - radioaktivt affald? Jeg skal inkludere fagene biologi, fysisk og geografi På forhånd tak for jeres hjælp -
Eksamens
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe til biologi opgaver, en jeg kan diskutere lidt med frem for svarene? Ältså en der kan bekræfte at mine overvejelser er på sin plads. -
hjælp til AT
ForumindlægJeg er kommet igang med AT og har valgt oldtidskundskab og biologi af de fag vi kunne vælge imellem, men mangler lidt hjælp til at formulere mine underspørgsmål måske lidt kreativt feedback. Så jeg holder mig på det rette spor. Emne: Biologi og Oldtidskundskab Hvad skete der da Vesuv udbrød ov... -
Hvordan udvikles en knogle?
ForumindlægJeg skal skrive en biologi rapport, som skal indeholde noget om hvordan en knogle udvikles. Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget om det nogen steder, hvis i ved noget så skriv det endelig! -
Emner til AT 2014 - Mad og mennesker
ForumindlægEr der nogle der har nogle ideer til emner man kunne have om i AT 2014? I år er emnet Mad og mennesker. Fagene skal helst være Bioteknologi/biologi/kemi og engelsk. Hvis du har foreslag så skriv endelig. -
Agarplader - bakterier
ForumindlægHej Alle Nogen der ved hvorfor sættes agarplader uden aftryk i varmeskabet? Det er et forsøg i biologi vi er igang med. Vi undersøger bakterier i vores omgivelser? Tak for forhånd -
Yellowstone nationalpark
Forumindlæghej med jer :) ved i hvorfor Yellowstone nationalpark hedder "Yellowstone", jeg har om det i biologi, og jeg har ledt på google, men kan ikke finde noget. håber i vil hjælpe :) Hilsen Tina -
Underspørgsmål til synopsis
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med 3 super gode underspørgsmål omkring emnet "fedme" til min AT-synopsis ( et redegørende, analyserende og diskuterende). De skal dække fagene samfundsfag og biologi -
Forsøg/undersøgelse: overvægt
ForumindlægEr der nogen, der kender/har hørt om et forsøg/undersøgelse omhandlede overvægt, fedme, overspisning eller andet? Skal bruge det til AT hvor emnet netop omhandler dette i fagene biologi og psykologi :) -
Begrebspar - HASTER!!
ForumindlægStår og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie. -
Hvilke gener har en farveblind kvinde?
ForumindlægHej, har fået følgende spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan svare på... Hvilke gener har en farveblind kvinde? Hvilke gener har en kvinde som er bærer af farveblindhed? Nogle der kan hjælpe? -
Forklaring på energi
ForumindlægHej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd! -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak! -
Projekt uge - Racisme
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogle som kende en biologi lærer som ved meget om hjerne, race eller ved om er vores hjerne racistiske fordi så ville jeg meget gerne interview med. -
Forsøg med pepsin
ForumindlægVi har i biologi lavet et forsøg med pepsin. Et spørgsmål lyder således: “Hvilket miljø i fordøjelsessystemet skal tilsætningen af saltsyren efterligne?” Nogen der har nogle bud? Tak :)
