Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16581 til 16600 af 24890
-
Danskhistorie opgave- redegørelse
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen :) Jeg skal igang med min redegørelse, hvor mit overordnede tema er kærlighed indenfor industrialiseringen og på dansk kaldes det "det moderne gennembrud.. Jeg Anvender dermed min danske kilde, ved at redegøre for den historiske periode og derefter at diskutere ... -
At- Jødernes rejse til Kz-lejre
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt at skrive om jødernes "rejse" til kz lejrene. Dette er til en AT-årsprøve. Jeg skal skrive i fagene Historie og Religion. Jeg har ikke helt lagt fast hvad problemformuleringen skal være, og er lidt i tvivl om fakulteternes brug. Tror jeg har sporet mig i... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Hughes
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skr... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Hvordan laver man et problemfelt?
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har desperat brug for noget viden omkring, hvordan man skriver et problemfelt til min teknologi-historie eksamensopgave. Jeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke forstå det, jeg har prøvet at spørge min lærer, men han kan heller ikke forklare mig det ordenligt. ... -
Holinshed notater? Hjælp (engelsk)
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har notater til historien Holinshed? Den handler om en konge der hedder Leir, som fordi han er ved at blive gammel, vil finde en der skal afløse ham. Derfor går han til sine tre døtre og spørger hvorfor han skal gifte dem væk. Jeg skal bruge notater, fordi jeg ikke rigt... -
plantens livcyklus?
Forumindlæghey.. Prøv at forestille dig en plante. Det kan eksempelvis være korn dyrket på en mark, et bøgetræ der spirer og vokser til en skov. Fortæl historien om en plante fra den "fødes" til den er fuldstændigt "forsvundet" fra jordens overflade. Derefter følger du kulstoffet igennem... -
Leonardo Da Vince, Diskuterende og analyserende spørgsmål?
ForumindlægGoddag, Jeg er igang med min Dansk/historie opgave i 2.g, hvor jeg har valgt Historie som min opgaves retning. Jeg står desværre med en smule tvivl og uvidenhed, da jeg er begyndt ret sent på min problemformulering/problemstilling, derfor håbede jeg på, at nogen personer kunne stå mig til bidrag... -
Links/hjælp
ForumindlægHej jeg sidder her og sveder over dansk historie opgaven(har valgt Historie), mit emne er grundloven og nu skal jeg finde ud af hvorfor den var fredeligere end i andre dele af europa og samtidig hvorfor den ikke var særlig demokratisk. Jeg skal skrive det som et vurderende/diskuterende spørgsmål... -
SSO valg af emne
ForumindlægHej, Er der nogen som kan give mig nogle gode emner i historie. Jeg vil gerne skrive SSO i historie, men kan simpelthen ikke komme i tanke med nogle gode emner. Jeg overvejede reformation, koreakrigen, men de interesserer mig slet ikke da jeg læste nogle bøger om de to emner. Jeg håber, at nog... -
un amor impossible - antonio muñoz Molina
Forumindlæghej! jeg er i gang med en analyse af historien "un amor impossible" fra bogen "nada de otro mundo" af Antonio Muñoz Molina. er der nogen der har lavet en analýse af denne.? jeg har forstået at vi har at gøre med en mand som en forelsket i en kvinde som man... -
Metoder til religions projekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive et religions projekt om den mystiske sekt i Islam, hvor jeg analysere en kort historie om en mystisk dannelsesrejse og et ritual, hvor man opnår trance og ekstase. Jeg har allerede styr på mine teorier, men hvad med metoder? Hvilken metode skal jeg bruge til at analysere e... -
Rettelse af spansk stil - iøjefaldende fejl
ForumindlægJeg ville være meget taknemmelig, hvis nogle gad kaste et blik på min stil. Jeg går i 2.g. Det er en stil der skal fylde omkring 200 ord, og opgaven gik ud på at skrive slutningen på en historie vi har gennemgået. Grunden til at mange af sætningerne er skrevet på meget ligetil og let spansk, er f... -
Afgangsprøve
ForumindlægJeg sidder her med en afgangsprøve-test, da jeg næste år skal op i eksamenerne. Jeg skal skrive en historie, som jeg kan huske. En historie som jeg SELV har oplevet, og det skal jeg så forklare. Det skal skrive lidt som et ''essay'' må gerne angive egne meninger og holdninger. 1... -
Begrænsninger af metode
ForumindlægJeg er i gang med at lave min femlæggelse til min sidste AT jeg skriver inden for dansk og historie, til hver metode man har brugt skulle der gerne være en begrænsning, og jeg har fundet ud af hvad jeg kan sige inden for historie metoden, men jeg mangler nu at finde noget inden for dansk meto... -
Country Lovers
ForumindlægHej alle derude, Jeg sidder og skal aflevere en setting omkring Country lovers. Det er spørgsmålene; Hvornår fandt historien sted? Hvor fandt den sted? Hvor forgår historien henne? altså i byen, i skolen osv. Hans/hendes baggrund - Hvem er han/hun? Hvad er hans familieforhold? er det et trygt hj... -
Roller i en novelle/roman
ForumindlægHvordan forklarer jeg forskellem mellem disse 4? Jeg skal skrive dem op som dette, med en forklaring på hver af dem: Hovedperson: Bihovedperson: Biperson: Parallelperson: Kontrastperson: Jeg har tænkt sådan: Hovedperson: Personen som historien primært handler om. Bihovedperson: Personen som ... -
Samfundsfag og...
ForumindlægHej Men hensyn til opgaven i AT-2011 har jeg tænkt på at skrive i Historie og samfundsfag MEN ved ikke om der er materiale til det eller en sag... Tænkt på emner som: Moderne politikeres iscenesættelse med brug af moderne teknologi (samf)og så nogle paralleller til hvordan man gjorde før i tid... -
11. september AT
ForumindlægHej, Som i ved er der udleveret en overskrift i år i "faget" AT: At være på - muligheder og problemer Jeg har valgt at skrive i historie A og religion C og vil koncentrere mig om terror, herunder 11.september. Er der nogle, der har forslag til hvilke ting jeg kan komme ind på i religion...
