Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16601 til 16620 af 23785
-
digt
ForumindlægHej er der en konkonret facit for, hvad en digt handler om? Fordi jeg har analyseret digt alt efter hvordan jeg har fortolket, men når søgtede lidt på nettet kun jeg se, at jeg har forstået den helt omvendt forhold til de andre, gør det noget? -
Teorier og modeller
ForumindlægHvilke modeller/teorier kan bruges til, at analysere om et nyt projekt er værd at sætte i værk? Jeg har selv haft cost benefit modellen i tankerne, men hvis det ikke skal handle om det økonomiske, er der så noget andet? -
phykoanalytisk metode den grimme ælling hjælp
ForumindlægHej, jeg har lavet 2 analyser på den grimme ælling. biografisk og strukturalistisk, nu mangler jeg phykoanalytisk. Men det kan jeg ikke helt finde ud af så jeg tænkte om nogen af jer kan hjælpe mig? hvad er det'et, jeg'et og overjeg'et i den grimme ælling? -
Matematik Lineær funktion
ForumindlægHej Alle, Jeg er nu igang med at skrive SRP. Som fag har jeg Dansk og Matematik. I matematik skal der være en redegørelse og analyse af regressionsanalyse (Lineær funktion). Mit spørgsmål er: Hvilke punkter skal man have, inden for Lineær funktion? Håber der nogen der gerne vil hjælpe. Hilsen... -
hjælp til indledning
ForumindlægJeg skriver om Vietnamkrigen i forhold til protest sange, taler etc. , men er lidt på bar bund vdr. en indledning. Hvad skal den indeholde?? Skal jeg gøre den spændende med faretruende fakta. selvom det ikk er det der er min opgaves udgangspunkt overhovedet? Min opgaveformulering ser således u... -
hvordan finder jeg a i denne ligning
ForumindlægHvordan finder jeg henholdsvis a,b og c i denne ligning?: f(x)=(x^3-8)*ln(x) Ved at man skal bruge denne formel: d=-b-4*a*c men synes den her formel er svær at analysere, nogle der vil hjælpe? -
Lineær regression
ForumindlægHej alle, Jeg skal redeøgr og analyser lineær regression. Jeg har følgende punkter, hvor jeg har svært ved, hvad jeg skal skrive Kvadratsummer Mindste kvadraters metode Regression gennem (0,0) regressionslinjen gennem (0,0) Forklaringsgrad Vil meget gerne have hjælp. -
Die Kriegerin
ForumindlægJeg skal i min SRP lave en analyse af hovedpersonen, Svenja, i den tyske spillefilm "Die Kriegerin". Jeg vil i den forbindelse høre, om der var nogle som havde nogle gode ideer til teorier man kan bruge? Vh .-) -
Regressionsmetode
ForumindlægHej Når man taler om regressionsmetode/analyse har det så en betydning for om det er lineær eller andengradspolynomium? - Altså, hvis jeg skriver om andengrads og skal forkalre om regressionsmetode, har det så en betydning for om jeg læser om lineær regressionsanalyse/metode? Og kan i anbefale... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej derude. Er igang med at skrive en Analyse og Fortolkning af en novelle.... Hvad menes der med, at man mangler at havde det her med i sin novelle: Er der en indledning, der præsenterer novellens tema eller problemstilling ... -
Miljø i Den kroniske uskyld
ForumindlægHej allesammen Jeg er netop igang med en analyse til den kroniske uskyld, og jeg har det altid svært når det kommer til punktet ''miljø'', hvis nogen kunne hjælpe mig hurtigt, ville jeg blive glad. Tak på forhånd -
levn eller beretning
ForumindlægHej skønne mennesker :) Jeg sidder her og er tvivl om hvad en levn og beretning er? Jeg har et uddrag fra kopernikus' bog, som han selv har skrevet, hvor jeg har analyseret det, men er i tvivl om det er et levn eller en beretning? Det skal lige siges at den er blevet oversat. håber der er ... -
komm/it og design
ForumindlægHej derude Jeg har valgt at skrive i fagene Komm/it og design. Vil gerne spørge jeg om i har nogle områder som i mener er interessente . Jeg tænker på at skrive omkring en reklame, analyser den osv. -
qPCR, mRNA og IHC
ForumindlægJeg søger en god beskrivelse af qPCR (gerne på mRNA, ikke DNA). Helt specifikt har jeg lavet en immunhistokemisk analyse af et proteinudtryk i nogle vævsprøver, og til eksamen er jeg blevet bedt om at sammenligne med, hvad jeg ville have opnået, hvis jeg havde lavet qPCR. -
Løgstrup - de suveræne livsytringer
ForumindlægJeg skal lave en skriftlig aflevering om teksten "de suveræne livsytringer" af Løgstrup. Opgaven skal indeholde et referat, en analyse og en fortolkning af teksten, og i løbet af opgaven skal der henvises til "Den etiske Fordring". Er der nogen hjælp at hente her? -
Svagheder ved større virksomheder
ForumindlægJeg er i gang med at lave en analyse af virksomheder, og ville høre hvilke svagheder større virksomheder har. Specielt med henblik på hvilke svagheder større virksomheder har i forhold til forholdvis små og nystartet virksomheder -
Serbisk memorandum
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til at analysere en kilde som omhandler den serbiske memorandum. Men jeg har egentlig lidt svært ved at forstå den da den er kompliceret. Er det nogen af jer der kunne komme med nogle ideer hvad jeg kunne nævne, eller bare forklare mig hvad memorandumen egentlig i korte træk... -
Er der nogle konnotationer og dennotationer i denne korte tekst
ForumindlægJeg vil gerne vide, om der er nogle konnotationer og dennotationer, så jeg kan skrive det i min analyse. Jeg ved godt at dennotationen, f.eks. kan være hund og konnotationen køter, men forstår ikke, hvor jeg skulle finde det henne i teksten -
Senmoderne Noveller - Hedebølge, Helle Helle
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal analysere Hedebølge af Helle Helle. Jeg fokuserer på genren Senmoderne noveller. Hvilke kendetegn er der ved senmoderne novelle? hvad ville være vigtigt at nævne? Også ifht. Hedebølge hvis der er nogen der har læst den? -
Essay
ForumindlægHejsa gutter og gutinder. Jeg står i den situation at jeg skal op i et essay til min mundtlige eksamen. Jeg ville bare høre om der er nogen der kan anbefale et essay jeg kan vælge. Eller har en analyse model der er god. På forhånd tak!
