Søgning på: SRP historie. Resultater: 16681 til 16700 af 22627
-
eksamen i on the beach af Brent Easton Ellis
ForumindlægJeg ville spørge om hvad synes i kunne være det vigtigste at nævne om denne tekst, der er så mange ting at jeg ikke er selv sikker på hvordan jeg skal fremlægge den til min eksamen. Teksten er en kort historie. -
Hjælp til internet kilder
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder og er i gang med at skrive min dansk/historie og jeg kan bare ikke finde nogle kilder, som beskriver hvordan befolknings levevilkår osv. var før og efter afskaffelsen af enevælden ?? Jeg har været på biblo, men bøgerne er udlånte og de er stadig ikke blevet levere... -
Analyse og diskussion
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til historie. Jeg skal lave en eller flere faglige problemstillinger om revolution.. Mine kilder er 1. Cahiers de doléances (1789) 2. Menneskerettighedserklæring (1789) 3. Enhedslistens revolution http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/07/15/064355.h... -
Lette tyske bøger
ForumindlægHej! I 9. klasse læste jeg sådan nogle okay lette bøger på tysk som jeg havde lånt på skolebiblioteket. Det var sådan nogle A3-størrelse bøger hvor man undervejs i bogen kunne vælge om man ville fx gå til side 4 eller 6 og så bestemte man selv historiens udfald. Nogle der ved hvad de hedder? :) -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
AT eksamen, Internet overvågning.
ForumindlægHej folkens. Til AT eksamen tænker jeg at skrive om internet overvågning, jeg overvejer at tage samf og dansk, men ved bare ikke hvor godt det kan dække. Evt tænker jeg at tage samf og historie men er i tvivl. Hvis der er nogle der har ideer eller andet så hører jeg gerne :) SB -
Mutation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en kort historie der hedder Overfald i Bredeby. Her skal jeg finde hvem gerningsmanden er. Jeg har 4 kromosomkort. Er der nogen der kan hjælpe mig videre? Jeg har udelukket kromosomkort 1 da det er en kvinde. Hvordan gør jeg med de andre 3, da de alle samme... -
Imperialisme 1870-1914, europæer erobre verden
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i en historie opgave om imperialisme og der to spørgsmål jeg har svært ved at svare, jeg håber i kan hjælpe. 1. Giv eksempler på imperialismens følger for Europa- og for lande, der blev kolonier. 2. Har imperialismens tidsalder stadig konsekvenser i dag? Håber jeg kan får h... -
Spionsatellitter
ForumindlægHey! Jeg har valgt at have om overvågningssatellitter under den kolde krig i fysik og historie. Jeg leder lige nu efter nogle historiske kilder omkring spionsatelitter og den form for overvågning på det tidspunkt. Jeg har fundet noget om Corona og Zenit, men jeg vil gerne have det sat ind i et me... -
Engelsk - Forslag til budskab
ForumindlægGodaften, jeg skal en moderne detektiv historie om vor egen tid, med et evt. budskab... Er lidt på bar bund lige nu, så hvis jeg kunne få noget input ville det være rigtig lækkert!! Altså, forslag til et budskab der kunne være relevant for vor egen tid (skriver noget med politiet, et mord osv.) -
Eric Fischel analyse
ForumindlægHvad kan motivet og temaet bag Eric Fischel maleri (Sprøjtet, 1982) mon være? Motivet: Det billedet forestiller Tema: Det, billedet drejer sig om Har arbejdet med teksten hele dagen, men kan ikke finde ud af de sidste opgaver ^ Maleriet og Ødipus historien har noget m... -
AT 7 - Det gode liv.
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive min næst sidste AT opgave. Vores overemne er "kampen for det gode liv", og jeg har fagene oldtidskundskab og historie. Da jeg kun har haft 3 moduler med oldtidskundskab er jeg virkelig på bar bund, med hensyn til hvad jeg skal skrive. Er der nogen der ... -
EPR ideer
Forumindlæghej jeg skal til at lave en EPR og jeg har valgt fagende Historie(B) og Religion (C). emnet jeg har valgt er om Palæstina og Israel konflikten. men jeg ved at det er et stort emne og jeg har indtil videre ikke nogen ideer til hvilken problemer jeg skal ind på. håber der er nogen der kan komme m... -
Oversæt til tysk?
ForumindlægHej har problemer med tysk går i 9 klasse og kan ikke så meget kan I hjælpe? Jeg skal oversætte sætninge, men har prøvet ved hjælp af ordbog, men det giver bare ikke menning: Historien siger, at bagerne i Lübeck skulle lave brød af sukker og mandler, men det blev derimod til marcipanbrødet, som v... -
Metode hjææælp
ForumindlægHej Jeg har om nazismen og Hitler selviscenesættelse, i dansk og historie. Jeg har dermed analyseret propagandafilmen "Triumph des Willens" af Leni Riefenstahl, men hvilken metode i dansk bruger jeg her? Her ønsker jeg at bruge filmen til at vise nazismen og Hitlers selviscenesættelse... -
Online lektiehjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg er en lærerstuderende som tilbyder gratis online lektiehjælp i faget historie. Hardu evt brug for at vide hvad der karaktiserer Ertebølle-kulturen? Jeg kan hjælpe på folkeskole niveau. Eventuelt også lidt på A-niveau, men det kommer an på hvilket emne. Min e-mail er: sam... -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
Eventyr
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk (9.klasse eksamen) og skal derfor finde et eventyr, det skal ikke være for langt. Jeg har læst og prøvet på at finde nogle gode historier, men synes ikke jeg fandt noget.. Er der derfor nogle som kender et godt eventyr, (også gerne tingseventyr) og som er god at analy... -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f...
