Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16701 til 16720 af 24088
-
Tendens (valgbrev/partiprogram)
ForumindlægHej, Jeg skal lave kildekritisk analyse af "Paris' Valgbrev, 1789" i forbindelse med Den franske revolution. Jeg kom til at tænke på, om et partiprogram kan have tendens? I så fald, hvordan/hvordan det kommer til udtryk? -
Kanslergadeforliet
ForumindlægHej jeg skal finde en kilde og besvare spørgsmålet ved at analysere kilden, og sådan besvare den. Jeg kan virkelig ikke finde ud af det nogle der please kan hjælpe. Hvilken betydning får Kanslergadeforliget for Velfærdstaten? -
valg af novelle - Sorg
ForumindlægHej, jeg skal lave et oplæg om en selvvagt novelle, men jeg har svært ved at finde en der er interesant og fin nok at analysere. De eneste 2 krav der er at den skal være mellem 5-10 ns, og omhandle sorg. nongle forslag? :)) -
HJÆLP TIL METODER I AT
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med metoder til min AT opgave. Jeg arbejder med samfundsfag og dansk, og mit udgangspunkt ligger i selviscenesættelse i paradise hotel Jeg har brugt 2 teoretikkere: Giddens og Ziehe - og kigget i bøger via. dem --> hvilken metode er det? Jeg har brugt tv3's hjemm... -
Sro, vejledning.
ForumindlægHej. Skal bruge lidt hjælp til min SRO opgave, skal lave en tematisk analyse af Oliver Stones, "Born on The 4th of July.. Nogle der kan hjælpe mig med det? Og nogle der kan fortælle mig hvad AV-analytiske virkemidler er? -
Tekstilindustriens forurening
ForumindlægJeg står i den situation at jeg skal skrive en analyse omkring tekstilindustriens forurening, jeg skriver derfor for at høre om nogle af jer herinde ligger inde med en opgave som jeg kan få noget inspiration fra -
Cases?
ForumindlægHej Jeg er i gang med min SRO og jeg har brug for 2 cases, som jeg skal analysere. Jeg skriver i Psykologi og Samfundsfag og emnet er: Familie og kønsroller i perioden efter krigstiden til i dag. Håber nogen kan hjælpe mig ! hilsen Mathias -
My Girl formanalyse?
ForumindlægHej! Jeg har musik på c-niveau i gymnasiet og jeg skal analysere My Girl af The Temptations. Jeg skal "beskrive de vigtigste formled"? Og også nummerets groove og ostinater. Er der nogen der kan hjælpe??? -
Socialrealisme?
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og er ved at analysere ''det forsømte foraar'' af Hans Scherfig. Den er skrevet i perioden socialrealismen. Men hvordan kan det ses at den er skrevet i socialrealismen? På forhånd tak -
Poul Henningsen Nå
ForumindlægHej Jeg skal analyser og lave en fortolkning af Poul Henningsens "nå" fra 1937. Hvor jeg også skal persepktiver til kulturelle tendenser i 30'erne Er der nogle der har nogle ideer omkring det? http://cases.ah.dk/dansk/typeopgave32007/pdf/tekst8.pdf -
Poul Henningsen Nå
ForumindlægHej Jeg skal analyser og lave en fortolkning af Poul Henningsens "nå" fra 1937. Hvor jeg også skal persepktiver til kulturelle tendenser i 30'erne Er der nogle der har nogle ideer omkring det? http://cases.ah.dk/dansk/typeopgave32007/pdf/tekst8.pdf -
HASTER Mangler resultater i en øvelse (havvand)
ForumindlægHej jeg håber noget kan hjælp mig. Jeg gør klar til eksamen i kemi, men jeg mangler en øvelse om havsalt. Håber der er noget som har den med reslutater. Øvelsen er vedhæftet Inddampning af havvand - kvantitativ analyse mange tak -
Trump speech analysis
ForumindlægHey folkens, jeg har brug for hjælp til at skrive en konklusion på min engelsk analyse opgave der handler om Trumps tale. I må meget gerne rette den og tjekke om den opfylder opgavens krav, kan nemlig ikke selv se mine fejl. Tak på forhånd. -
Naadsensbrød
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave en analyse af Naadensbrød, hvor jeg skal forklare motiv og tema, og for at nå frem til temaet skal jeg stille relevante spørgsmål. Hvad menes der helt konkret med det. håber i kan hjælpe. Tak på forhånd :-) -
Ispigen og andre fortællinger. bent haller
ForumindlægHej venner har en analyse for til imorgen om 'Det er slet ikke en rigtig historie' og er næsten færdig mangler bare lige referatet og hvis i lige er søde at hjælpe mig kan i så ikke skrive det i kommentaren hvis i også har lavet det for det er virkelig vigtigt. :] - Helst godt og præcist.... -
Can the traditional knowledge of Australia’s indigenous communities keep pace with climate change?
ForumindlægHej alle sammen jeg sidder med denne opgave i engelsk, om klima og de indfødte i australien.. men kna slet ikke komme videre, er kørt helt ned. opgaven er vedhæftet, hvis en venelig sjæl, har lavet en lignene opgave eller en analyse af denne naturvidenskblig artikel, så ville det være en stor hj... -
engelsk tekst, meget kort
Forumindlæghej derude... Er der en venlig pige/dreng der gider hjælpe mig med en kort engelsk artikel? den er under en side. Jeg skal bare besvare nogle analyse ting og er ikke sikker på at jeg helt forstår det. Hvis der er nogen sender jeg teksten straks, please hjælp -
forklaring på at finde domæne ?
ForumindlægHej Jeg vil gerne have hjælp til at forklare hvordan man finder domænet i en funktions analyse, jeg vil konkret gerne vide hvordan man finder ud af om x går imod - uendelig eller x går imod uendelig. -
Eksamens emne "Normalitet"
ForumindlægHej! Jeg har i dansk trukket fordybelsesemnet "Normalitet" og har lidt svært ved at finde en god tekst. Jeg søger efter en der omhandler begrebet at være normal/uden for normalen, og som måske ikke er så åbenlys at analysere. Håber i kan hjælpe mig! :-) -
Jern(III)nitrat) + salicylsyre=lilla?
ForumindlægHej er igang med en kemi raport om acetylsalicylsyre hvor jeg har lavet en colormetrisk analyse og kan ikke lige huske hvorfor Jern(III)nitrat) og salisylsyre danner et kompleks? og gir en lilla farve.hvorfor bliver farven lilla? :)
