Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16721 til 16740 af 38620
-
Samfundsfag årsprøve mundlig
ForumindlægHej allesammem Jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i samfundsfag. Jeg ved ikke helt hvad det går ud på eller hvordan det forgår, så jeg tænkte at jeg nok ikke var den eneste. Så hvis der er nogen der ved det, og har været oppe kunne det være meget fedt hvis de kunne oplyse os andre ;) -
Ny alliance
ForumindlægHej. Skal skrive om Ny alliance. Altså "hvem er ny Alliance" . Men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte , nogle der kan hjælpe? -
standardkurve
Forumindlægen der kan fortælle mig hvordan jeg laver en standardkurve for grøn sodavand ud fra disse få oplysninger? Grøn sodavand: Bølgelængde Absorbans 635 nm (blåt farvestof) 0,109 430 nm (gult farvestof) 0,272 håber der er en der vil hjælpe, og på forhånd tak :) -
Log eller Ln..? (Haster!!)
ForumindlægJeg har fået stillet disse opgaver til en aflevering som jeg ikke lige kan finde ud af! løs ligningerne: 1) ln(12x+40)=2 2) e^2x+3=13 3) 0,5^2x+3=8 Håber der er en der kan hjælpe mig til at forstå måden man laver de her på! :) -
The Diamond Mine
Forumindlæger der nogen der ligger inde med noget fra en tekst der hedder the diamond mine ??? det haster .. lidt :) -
8. klasses engelsk
Forumindlæg- Jeg skal fremover hjælpe et par 8.klasser med noget engelsk. Fokus er at udvikle en sikkerhed, så det i højere grad bliver naturligt at snakke engelsk, jeg er selv 3.g'er og har engelsk på højniveau - så det faglige er intet problem, men vil gerne høre kreative/alternative:D forslag til ... -
Referat
ForumindlægHej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :) -
Hjælp - lyrik
ForumindlægHej Er der nogle, der har lavet " nælden af egen " af folkeklubben lyrik ? det vil være en stor hjælp tak!!! -
Studieretningsopgaven - Engelsk og dansk?
ForumindlægSom mange andre 3.gere efter den nye reform står jeg og skal vælge hvad jeg vil skrive om i dette nye "dejlige" studieretningsting. Mit problem er at jeg skal vælge noget man kan skrive 15 sider om og som samtidig kan være spændende for læseren. Har tænkt lidt på noget med et overem... -
synopseopgave
Forumindlægjeg vil gerne have et referat af Ringen fra Karen Blixen. Og oplysninger om teksten. -
Symboler i tekster.
ForumindlægHeej. Er der en side, eller en person som har et papir over symboler som fallos osv. man kan lede efter når man læser en tekst? Ville være lækkert hvis det var. Tak på forhånd x) -
Studieretningsprojekt Mat/Dansk
ForumindlægJeg mangler lidt inspiration til mit studieretningsprojekt. Hvordan kan man blande Mat som hovedfag - og Dansk?. Jeg går desuden på HTX. Alle i klassen har svært ved at finde relevante emner, man kan tage fat i. Nogen der kender nogle idéer?. Mvh, JJ -
Kommentarstil
ForumindlægHola. Jeg har faktisk aldrig skrevet en kommentarstil før, men skal nu til det, over en novelle. Hvilke punkter plejer man at komme ind på? Det er vel nærmest bare een lang vurdering? -
Et dukkehjem Personkarakterisk
ForumindlægHvilke konflikter er fra 1. akt tilspidses 2. akt; hvorledes sker det? -
Blokpolitik
ForumindlægJeg var ikke i Danmark under valgkampen, men fra hvad jeg har læst mig frem til er der tale om absurd blokpolitik til alle pengene. Dansk politik er generelt velanset da vi undgår visse svinerier som man ser i tredjeverdenslandene, men denne gang er jeg yderst skuffet over partiernes griskhed. De... -
Det Moderne Gennembrud - Georg Brandes
ForumindlægEr der nogen, der kender en god novelle, der belyser kvindefrigørelsen? Eller bare kvindernes forhold? Skal bruge den til min dansk opgave :) -
redgørelse
Forumindlæghvor lang skal en redegørelse fylde? Det er om en artikel som jeg skal redegør for og derefter skrive min mening om altså som en artikel til et blad.... -
Redegør?
ForumindlægHvad betyder redegør? -
Den beskrivende del
ForumindlægStår med det spørgsmål der hedder: Beskriv iværksætteren Claus Meyer med fokus på hans nye amerikanske restaurant Agern. Er lidt i tvil om hvad jeg skal komme ind på her, og hvor meget den beskrivende del normalt fylder i en SRP på en 15-20 sider :) tak på forhånd. -
Velfærdsstaten
ForumindlægHej! Jeg skal skriv en synopsis om Velfærdsstaten i danmark (i historie/samfundsfag). Kan I hjælp mi med problemstilling eller problemformulering? tak..!
