Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16741 til 16760 af 23785
-
Filmanalyse af "Lord of the flies" fra 1990
ForumindlægHej :) Jeg skal i mit AT-forløb lave en filmanalyse af filmen "Lord of the Flies". Jeg er kommet nogenlunde godt i gang med analysen og fortolkningen af personerne, miljøet og budskabet. Det jeg har problemer med er den filmtekniske del. Jeg har været inde og søge efter opgaver,... -
HASTER: filmanalyse af "Lord of the flies" 1990
ForumindlægHej :) Jeg skal i mit AT-forløb lave en filmanalyse af filmen "Lord of the Flies". Jeg er kommet nogenlunde godt i gang med analysen og fortolkningen af personerne, miljøet og budskabet. Det jeg har problemer med er den filmtekniske del. Jeg har været inde og søge efter opgaver, h... -
SRP i Engelsk og Psykologi Fight Club
ForumindlægHej jeg sidder og skriver min SPR opgave i Engelsk og Psykologi og med bogen Fight Club Er der nogen der eventuelt har lavet en analyse og forfolkning af bogen? gerne med særligt fokus på hovedpersonen og den rolle som Tyler spiller for hovedpersonens udvikling og derudover en analyse og fortol... -
Vurdering af promotion
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med at lave srp og i min vurdering skal jeg vurdere Heinekens fremtidige promotion indsats på det amerikanske marked, herunder også deres brug af product placement. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, og hvilke modeller osv. jeg skal gå ud fra. Jeg h... -
forbedredelse til skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen imorgen, i skriftlig Dansk på HF, derfor vil jeg lige høre om der er nogen, der har en god ide til, hvordan man bedst forbereder sig til det?? hvordan opstilles et analyserende oplæg til et hf-hold om...et given emne..., og hvor man i en del af besvarelsen skal analysere... -
Litterær artikel af 2 tekster
ForumindlægHej alle sammen, og godt nytår til jer alle! Jeg står lidt i et problem her da jeg skal afleverer en litterær artikel om 2 dage, og der er noget jeg er usikker på: Min opgave lyder på at lave en litterær artikel af et digt fra Tom Kristensen: "Som en Clown" og et uddrag fra romanen: &q... -
2.g historieopg. Russiske revolution
ForumindlægHej. Jeg skriver historieopgave om den russiske revolution, og jeg har følgende problemformulering:Ud fra en redegørelse af baggrunden for den russiske revolution og dennes forløb vil jeg analysere Lenins betydning for forløbet af den russiske revolution. Til sidst vil jeg diskutere indretningen ... -
iliadnes 1. sang..
Forumindlæghej :0)Sååå har jeg gennmgået hele 1. sang.. men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal analysere? Syntes at tingende står meget klart.. fx at agememnon er med dominerende osv.. men jeg er lidt rund forvirret.. kan nogle hjælpe mig med den analyse, bare nogle punkter??er Agememnon hovmodi... -
Iliaden
ForumindlægMene konkret analyse af 1. sang.. ?Syntes at tingende står meget klart.. fx at agememnon er med dominerende osv.. MEN jeg er lidt rund forvirret.. kan nogle hjælpe mig med den analyse, bare nogle punkter, forholdet mellem agememnon og Odyseus??er Agememnon hovmodig?? (altså hybris) ?? overfor gud... -
Da. skr. '06
ForumindlægNu er det godt nok et stykke tid siden, at dansk skriftlig eksamen er overstået... Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre, om der er andre herinde som også valgte at lave en digtanalyse af Ole Wivels 'Karneval'...? Har ikke rigtig hørt nogen som skrev den. Det lyder til at de fles... -
Perspektivere til billeder fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej allesammen! :) I dag trak jeg fordybelsesområde i dansk, hvilket blev "Det moderne gennembrud". Det er okay. Men problemet er bare, at jeg enten vil analysere en novelle af Herman Bang - Den sidste balkjole eller Pernille, eller i det hele taget et billede. Har I nogle forslag til ... -
er det rigtigt hvordan jeg har stillet min problemstilling op... ?
Forumindlæghej jeg har denne problem stilling, og ville spørge om den var rigtigt stillet ? I: Problemformulering Jeg vil i denne dansk/historie - opgave redegøre for hvordan slavernes situation var i romerriget, fra perioden 200f.kr til 100 e.kr, dernæst vil jeg analysere og vurdering slavernes betydn... -
Henrik Pontoppidan Nådsensbrød og hvilken anden novelle er god?
ForumindlægJeg skal lave en analyse af Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan - temaet er forholdet mellem miljø og det øverige samfund. Jeg vil vælge en af nedenstående noveller, men den må gerne have karakterer, der skiller sig ud fra nådsensbrød, således at jeg kan have to forskellige noveller at analyserer... -
Kildekritik, troværdighed
ForumindlægHej. Jeg har analyseret to kilder i forbindelse med mit AT-projekt. Jeg har analyseret "Reagan-talen - en ny holdning?" og "Gorbatjovs tale i FN’s generalforsamling d. 7. december 1988". Reagan talen er gennem tv og radio. Betyder det noget, at Gorbatjov holder sin tale ... -
Kommunikation
ForumindlægHejMin dansklærer er lige begyndt på et nyt emne: Kommunikation: En analysemetode!! jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod hendes oplæg, så hvis der er nogen der har hørt om noget lignende eller kan henvise til et sted hvor jeg kan læse om det, ville det være dejligt!Derudover skal vi prøve de... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
AT - musik
ForumindlægJeg har AT i musik og dansk. Dansk har jeg ikke de store problemer med, men derimod med musik har jeg min tvivl. Er der nogen herinde, som har et godt foreslag om hvordan man får faget musik med i fremlæggelsen? Vill det være smart at analysere et musik nummer? - Desuden, hvis man analysere et mu... -
Optagelsesprøve d. 29. Marts!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet har skrevet det før, men da ingen svarede, så vil jeg gerne prøve igen. Jeg skal til optagelses prøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engesk, mundligt. Jeg vil bare gerne vide, hvad er det helt præcis man skal? Altså i dansk har jeg fået at vide, at man... -
Regnskab for en bank
ForumindlægHej! Jeg skal til at lave en regnskabsanalyse for en bank. Jeg vil høre, om der nogen der kender et link eller ligger inden med noget viden omkring dette. Da det er en bank, analysere man regnskabet på en anderledes måde, end var det bare en virksomheden, da man ikke kan regne mange af nøgletall... -
Biologieksamen B-niveau - artikelanalyse
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet 'jordens mirkoorganismer', og opgaveformuleringen lyder således: Med udgangspunkt i vedlagte materiale skal du udarbejde en synopsis til brug ved din fremlæggelse. Du skal analysere og vurdere artiklens biologiske indhold. Dernæst sk...
