Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16761 til 16780 af 47925
-
fremstilling af salt (metal og syre)!?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen 9 klassen, og er i tvivl om et forsøg... Jeg vil gerne fremstille et salt af magnesium og saltsyre... Når metalet er opløst skal man så inddampe væsken eller kan man se saltet som bundfald?? Please hjælp!!!! Tak på forhånd:) -
Astronomi
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål til min fysik eksamen, og jeg har problemer med at finde svar på nettet. Jeg skal forklare hvordan andre stjerner adskiller sig fra solen - nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Den kosmiske mikrobaggrundstråling (Universet)
ForumindlægHej, Jeg skal (meget snart) til eksamen i fysik C, og har simpelthen virkelig svært ved at forstå den kosmiske mikrobaggrundstråling under emnet universet, og hvordan den understøtter Big Bang. Er det mon nogen der kan hjælpe? Vil blive meget taknemlig for alt hjælp! På forhånd tak:) -
NV planche
ForumindlægHej, Jeg skal op til NV-eksamen snart. Vi skal op i naturgeografi og fysik, hvor vi arbejder med vand. Her skal vi lave en kreativ planche, hvor vi præsenterer 7 ting, vi har arbejdet med udfra vores portfolio. Er der nogen, som har en kreativ ide til en planche man kunne lave? -
Jeg er så nervøs!!!!!
ForumindlægJeg er en muslimsk pige med tørklæde på, som forhåbentlig skal starte HTX næste år. Jeg er bange for at komme i en klasse uden andre indvandrer hvor jeg vil blive udelukket og blive outsider. det skete da jeg gik i offentlig folkeskole for tre år siden, og jeg er virkelig nervøs for at det ske... -
hjælp!
ForumindlægOpgave 4, eksamen´dec 2005 Hej, hvordan løser jeg denne opgave, Linjen I med ligningen y = 5/9x deler punkmængden M i to punktmænger M1 og M2, hvor M1 er punktmængde, der begrænses af linjen I, grafen for f og koordinatsystemets andenakse. Beregn den eksakte værdi af arealet af M1, og gøre r... -
Lektiehjælp i matematik.
ForumindlægHej jeg hedder Timur Turan og jeg bor i Brøndby Strand. Jeg gå¨r på Greve Gymnasium og har matematik på A niveau. Efter sommerferien er jeg 3.g'er og jeg føler, at jeg har svært ved det, og vil gerne få hjælp til det så jeg kan forbedre mig til min eksamen næste sommer. Hvis det er muli... -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
3 spørgesmål (((bare hurtigt:)))
ForumindlægHej jeg har lige tre spørgesmål som altid er hængende på mit hovedet, og ikke for svar af, håber i kan hjælpe 1 Hvordan kan man få sit gennemsnit hurtigt op, jeg ved godt at man skal række fingeren op, og lave lektier men hv... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Gymnasielt studium, ideer
ForumindlægHejsa Først lidt historie der beskriver mit problem. Jeg gik fra 2003 til 2006 på HTX i Århus (HTX Viby). Jeg droppede ud, eller rettere blev smidt ud pga. en depression som gjorde jeg havde ca. 4-5 måneders fravær. Dette var på 3.år, med Matematik og Engelsk på A niveau. Pga. depressionen har... -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
maskingevære/rekyl
ForumindlægHej.. er der nogen her der kan fortælle mig noget om newtons 3 lov i maskingeværet? eller bare fysikken i maskingeværet/rekylet -
HJÆLP! fyisk disposition med?????
ForumindlægHej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-) -
National test.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til national test i fysik (: Fysik er et af mine yndlingsfag. Problemet er, at jeg har fundet ud af, at det vi har lært i de år som jeg har haft fysik, ikke kun det vi kan få af spørgsmål til testen. Så tænkte på, om I kunne nævne en masse vigtige emner indenfor fy... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHejsa Den 28 marts skal jeg til optagelsesprøve i dansk og engelsk og matematik og fysik. Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende før Tak -
Orbitaler
ForumindlægHej Ved nogen hvorfor den klassiske fysik ikke kunne bruges til at beregne en elektrons placering om et hydrogenatom. På forhånd tak -
Hvad er farve?
ForumindlægHejsa :-) Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med et spørgsmål; Det er fordi at jeg har AT(billedkunst og fysik) forløb. Spørgsmålet lyder som følgende; Hvad er farve? -
Engelsk tidligere eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig eksamen i engelsk her i næste uge og har i den forbindelse, uden held, ledt nettet tyndt for tidligere eksamenssæt som jeg kan bruge til forbedredelse. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i dem?:)
