Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 16761 til 16780 af 24062
  • billedanalyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået til opgave at analysere dette billede, men jeg kan ikke finde så mange ting at skrive om. Jeg har skrevet lidt om rum, men farver og komposition synes jeg er lidt sværere, da der heller ikke er så mange farver på billedet. Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt! Vh Ch...
  • hjælp til statestik

    Forumindlæg
    hej derude. Jeg søger en garvet statestiker der kan sit kram af deskriptive analyser. jeg skal lave en opgave på uni og er ikke så stærk i tal da jeg læser humaniore. håber der er der kan hælpe, det er selvfølgelig lønnet mvh Camille
  • Analysér tysk sætning

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal analysere sætningen (x, o osv.): Bonn war früher die Hauptstadt von der BRD. Jeg er kommet i tvivl om hvilket tegn der skal under "von der BRD" og "früher" ? Nogen der kan hjælpe?
  • Fiskeri - dna

    Forumindlæg
    Jeg har forstået at man kan finde en fisks oprindelsesområde via dna analyse. Men jeg kan ikke helt forstå hvordan man ved hvilket havområde den stammer? Jeg kan ikke se nogen sammenhæng. Nogen der kan forklare?
  • SSO - identitetsdannelse via sociale medier

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal til at skrive SSO i dansk og samfundsfag, om identitetdannelse via sociale medier. Er der nogle der ude som lægger inde med et par ideer til et værk jeg skal analysere i min opgave? På forhånd tak :)
  • redegørelse længde??? overfladisk

    Forumindlæg
    Jeg skriver om overgangen fra senrepublikken til den tidlige kejsertid i min SRP (historie og engelsk) Jeg har et redegørende spørgsmål, som lyder: Der ønskes en redegørelse for senrepublikken, herunder Gajus Julius Cæsars liv samt den tidlige kejsertid Min redegørelse fylder omkring 7 sider, h...
  • "The american dream" - afroamerican

    Forumindlæg
    Hej. Hvad er den Amerikanske drøm, og i forhold til afro-amerikaner ;(( Nogle som har en retorisk og sproglig analyse af; Malcolm X . The ballot or the bullet, og President Obama’s commemoration of the 50thanniversary of the March on Washington :((
  • SSO om Nelson Mandela

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg skal snart til at igang med min sso om apartheid i sydafrika. er der nogen der ved hvordan man skal analyser et citat: har tænkt mig at bruge: I am prepared to die. - nogen der kan hjælpe mig?
  • SRP hjælp, please :-)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til et af spørgsmålene i min srp, spørgsmålet lyder som følgende; Foretag en analyse af virksomheden med fokus på værdikæden. Indtil videre har jeg kun lavet en regnskabsanalyse, men jeg er lidt på bar bund hvad jeg mere kan fylde på det spørgsmål? ...
  • Gensplejsning bakterier og dyr

    Forumindlæg
    Sidder her og laver min SRP om gensplejsning. Skal analysere hvad forskellen er på gensplejsning hos bakterier og dyr og er blevet i tvivl hvordan det er forskelligt? Er det bare, at det er mere kompliceret at gensplejse dyr fordi de mere udviklede organismer?
  • "Villy af Charlotte Weitze

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder her med en analyse af novellen Villy. Jeg skal kunne perpektivere "Villy" til "Den lille rødhætte" og jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme igang. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig ? På forhånd tak :)
  • LOS HIJOS DE MANUELA

    Forumindlæg
    HEJ FOLKENS ER DER NOGEON DER HAR ANALYSERET LOS HIJOS DE MANUELA .. er igang med mit studieretningsprojekt, hvor jeg skal se på de forskellige synspunkter. har lidt svært ved dette, da jeg ikke er særlig god til spansk. håber der er nogle der kan hjælpe. tak på forhånd :(
  • Diskursanalyse - Obama

    Forumindlæg
    Er der nogle som har lavet en diskurs analyse af Obama's tale i Kairo 2009? Jeg skal lave en diskursanalyse af talen, men den er virkelig lang, så ville spørge om der var nogle som ville hjælpe og hive de mest "centrale" punkter ud? På forhand tak :)
  • 11.Sep. - Øjenvidneberetninger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal analysere øjenvidneberetninger og taler til 11. september.. Er der nogle søde mennesker herinde, der har en øjenvidneberetning liggende et sted, eller kender en? :) Øjenvidneberetning der hændte i 11. september - World Trade Centeret..
  • variansanalyse?

    Forumindlæg
    Variansanalyse i statistik er analyse af μ altså gennemsnit mellem forskellige ting, så hvorfor kalder man det variansanalyse og kan man teste forskellen mellem to μ-værdier vha. ensidet variansanalyse?
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål lyder således: Redegør for opbygningen af Euklids Elementer og diskuter den betydning værket har haft. Analyser et udvalg af sætningerne i Euklids Elementer, heriblandt sætning 47 og sætning 48 fra bog I. Er der nogen der kan hjælpe?
  • Cubakrisen og IP

    Forumindlæg
    Hej - Jeg er igang med min SRP og i min analyse, skal jeg komme med en IP-teoretisk tolkning på Cubakrisen. Nogle der kan hjælpe mig med hvilken/hvilke teorier jeg kan bruge.. Tænkte på idealisme og realisme, er det relevant? På forhånd tak
  • Branding apple

    Forumindlæg
    Har fået til opgave at lave en analyse af et par apple reklamer, hvori jeg skal inddrage begreber storytelling og product branding. Nogen der kender nogle reklamer om apple hvori ovenstående begreber kan relateres?
  • Hjælp til Filmanalyse

    Forumindlæg
    Hej jeg arbejder med Alt om min mor-Todo sobre mi madre i SRP og skal lave en film analyse men har virkelig svært ved det, men mest berettermodellen er der nogen der kan hjælpe???
  • Kortfilm til mundlig eksamen(!!)

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal op til mundlig eksamen her om et par uger og jeg har trukket kortfilm. Jeg søger gode kortfilm med godt med fylde, og evt meget gerne analyser af de film, så jeg kan få noget inspiration. Mange tak!<3