Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16781 til 16800 af 23683
-
Materiale om Colombia
ForumindlægHej alle Jeg står og mangler materiale om Colombia til min SRP, hvor jeg skal analysere noget spansk materiale. Men jeg kan dog ikke finde noget som helst, der beretter om livet i Colombia - kun 1 tekst: "Mario de Colombia" - men den er brugt i undervisningen, og selv min spansklærer ... -
Noter til musik eksamen?
ForumindlægNogle der har nogle noter til sangene "Hard to handle" af Otis Redding "Respect" af Aretha Franklin "I got you (I feel good)" af James Brown. Som i vil lægge ind her? Jeg skal nemlig analysere 1 af de her 3 sange, og det er indenfor soul musikken. Nogle der kan fi... -
tryllevise - problemformulering
ForumindlægHejsa alle. Jeg skal til at skrive dans opgave. Jeg skal analysere en tekst osv det er self. heller ikke noget problem. Men jeg skal skrive en problemformulering inden, hvordan gør jeg det? Jeg har valgt to tekster som begge er trylleviser "harpens kraft" og "Jomfruen i fugleham&qu... -
AT2013 Det arabiske forår
ForumindlægI AT 2013, med emnet "Kampen om det gode liv", har jeg tænkt mig at skrive om det arabiske forår. Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og samfundsfag. Tænkte på om nogle af jer kender nogle gode artikler omkring emnet, så ville være gode at analysere i dansk, med hensyn til arg... -
dansk/HISTORIE opgave 2.g
ForumindlægHejsa allesammen..Jeg er i den ulykke at jeg skal skrive om dansk/historie opgaven her i 2.g... jeg har valgt pesten, den sorte død.. Historie er ikke lige mit stærke fag.. eller med andre ord, jeg er god til historie.. men det med at analysere kilder er jeg ikke særlig god til.. Er der nogen der... -
hjælp hjælp hjælp
Forumindlæghej alle sammen jeg har en dag til at lave min synopsis færdig.. hjælp mig.. jeg har trukket skæbnen !! og ved virkelig ikke hvad jeg skal have med i min synopsis fordi jeg skal analysere digtet skæbne af morten nirelsen.. men min lære siger jeg ikke bare skal analyser digtet jeg skal også komme ... -
Hjælp til udformning af spørgsmål
ForumindlægHey people:) Skal skrive AT-synopsis som var det til AT-eksamen. Har problemer med at finde på et analyserende spørgsmål:) eller i hvert fald et der for det hele til at hænge sammen:) Fag: Samfundsfag A og HistorieA Mit underemne Irakkrigen Problemformulering Kan USA's krig mod Irak siges at ... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
c-niveau eksamen? god karakter?
ForumindlægMusik eksamen! Hej, jeg har i dag trukket fag til eksamen, og jeg skal op i musik. Jeg vil rigtig gerne score en god karakter, så hvis noget kan fortælle mig hvad den musik analyse man skal lave skal indeholde hvis man skal gøre det godt, hvor detaljeret den skal være osv, vil jeg rigtig gerne vi... -
danskopgaven 2.g
ForumindlægJeg har til min danskopgave valgt at analysere 2-3 noveller af henrik pontoppidan, og på baggrund af analyse og fortolkning perspektivere til det moderne gennembrud og forfatteren selv, heunder vil jeg komme ind på de stillede spørgsmål i min problemformulering, som f.eks. hvordan var samfundsopf... -
Problemer med segmentering
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Segmentér markedet for tøj med henblik for at finde målgruppen for Jack & Jones. Analyser hvilken målgruppe Jack-Jones markedsfører sig til igennem e-sports begivenheder. Foretag herefter en reklameanalyse ud fra selvvalgte reklamer. Jeg har allerede ... -
VIGTIGT METODE I RELIGION!!!
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op mandag!! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herme... -
AT!! DARWIN
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion.. Skal op imorgen! Men jeg skal vurdere metoderne.. I naturvidenskab har jeg brugt den hypotetisk deduktive og empiriske induktive metode. Er ulemperne ved denne metode ikke at forsøgene kan give forkerte resultater osv. I humaniora har jeg brugt den herm... -
Arbejderne, det moderne gennembrud
ForumindlægJeg har en del bøvl med at finde en god, dansk tekst til min opgave. Det skal enten skildrer arbejderklassen vilkår og klasseforskellene ELLER arbejderbevægelsen. Derudover skal jeg bruge en tekst, den kan perspektiveres til. Jeg har læst et uddrag af Pelle Erobreren, som umiddelbart for mig vir... -
DIGTANALYSE: BELLEVUE SEPTEMBER
ForumindlægHEJ JEG ER VED AT ANALYSERE ET MÆRKELIG DIG, SOM JEG IKKE FORSTÅ MEGET AF. SÅ HVIS DER ER NOGEN DER HAVE ET TIP ELLER VIL HJÆLPE MIG MED AT ANALYSERE DIGTET, SÅ VILLE DET VÆRE DEJLIGT, BELLEVUE SEPTEMBER (1964) AF UFFE HARDER Sand Ståltråd enrække kabiner med bogstaver - hulle... -
problemformulering til historieopgaven.
ForumindlægHellig krig. Nogle som vil hjælpe med min problemformulering, angående råd, og noget bedre jeg kunne skrive? 1. Hvad var baggrunden for det 1. korstog og hvordan forløb den? 2. 3. På hvilken måde afspejler hellig krig sig i nutiden? Det analyserende spørgsmål, kan jeg ikke rigtig komme i tanke ... -
Et Dukkehjem - Hjæælp!
ForumindlægHej, Jeg sidder med min dansk/historie opgave, og jeg har valgt at skrive i dansk. Min problemformulering lyder således: Giv en analyse og fortolkning af Henrik Ibsens ”Et Dukkehjem”. Analysen skal indeholde en redegørelse for dramaets opbygning, en karakteristik af Nora og Helmer sam... -
Skal bruge et par øjne før aflevering!?!HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal gøre følgende "Skriv en analyserende artikel om Fiskehandlerens kone. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af Fiskehandlerens kone (tekst 5), hvor du bl.a. fokuserer på fortælleren og på realismebrud i teksten. Giv en perspektivering til fx samtidig li... -
Caspar Eric: jeg er helt absurd meget i stand
ForumindlægSøger analyse af digtet "jeg er helt absurd meget i stand" af Caspar Eric, eller blot kommentarer til teksten og vigtige hovedpointer, som er værd at få med i min analyserende artikel. Teksten kan findes her: https://intranet.detfri.dk/uvm/fag-stx/dansk/2017/11.august(net-adgang)/files... -
eng/samf 1984 - sekundærlitteratur
ForumindlægHej mennesker, Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene engelsk og samfundssag, hvor jeg har valgt engelsk som hovedfag. Emnet hedder 'overvågningssamfundet' og har, originalt nok, valgt bogen '1984' af George Orwell som jeg vil tage udgangspunkt i og analysere. Jeg skal dog bruge no...
