Dansk

Skal bruge et par øjne før aflevering!?!HJÆLP!

09. marts 2018 af AnonymD - Niveau: A-niveau

Hej allesammen, jeg skal gøre følgende "Skriv en analyserende artikel om Fiskehandlerens kone. 
Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af Fiskehandlerens kone (tekst 5), hvor du bl.a. fokuserer på fortælleren og på realismebrud i teksten. 
Giv en perspektivering til fx samtidig litteratur eller genren" 

Har brugt meget tid på det jeg har skrevet indtil videre, og ville bare se og spørge om der var nogle søde sjæle der tilfældigvis kunne tage et hurtigt kig på det jeg har skrevet indtil videre og evt komme med deres mening og hvad der kunne være bedre?

Mange tusind tak på forhånd

PS. skal afleveres i morgen;) 

Vedhæftet fil: Fiskehandlerens kone.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Lige umiddelbart ved hurtigt at kigge på den:

- har du overvet at lave en fangende indledning? 

- komma

    bl.a. "I fiskebutikken, går det op for ham, at fiskehandlerens kone, er følger havets love, og bevæger sig, som om hun er under vand" <- er en lidt kringlet sætning med forkert kommatering. Du kunne i stedet skrive "Fiskehandleren indser i fiskebutikken, at hans kone [...]" 

Og evt. lade vær med at forklare, at fiskehandlerens kone ikke har noget navn i en indskudssætning, men forklar det i en sætning for sig. 

"Jeg-fortælleren vil gerne spørge" <- omformuler evt.

"Det han så var at" <- Han så, at [...]

"Han beslutter sig for at tage hans fiskekone" <-> Han beslutter sig for at tage SIN fiskekone

"Han er nu hver dag bange for at en af de andre fiskere ved havet skal fange og dræbe hans kone" <- du kunne omformulere og skrive, at "Fiskehandleren lever hver dag med en frygt om, at hans kone en dag vil blive  fanget af de andre fiskere" eller noget i den stil

- Måden du forklarer, at der er tale om et "realismebrud" virker en smule usikkert. Forklar det ellers tydeligt og klar i begyndelsen, og begrund først bagefter hvorfor. 

"Historien starter ikke i et medias res" <- skriv i stedet "Historien begynder ikke in medias res". 

I stedet for transformation så skriv "udvikling" (evt. fysiske udvikling eller måske er den også psykisk?)

"Denne novelle kan have adskillelige temaer" - det hedder adskillige

"Eksempler på nogle af temaerne kunne være" skriv i stedet "Her ses blandt andre kærlighed, venlighed eller udvikling, fordi [...]"

"Man kan lave en masse fortolkninger til denne novelle" skriv i stedet: "Novellen kan fortolkes på mange forskellige måder" eller "Det er muligt at fortolke novellen på mange forskellige måder".

Generelle kommentarer:

Du kan godt komme til at skrive i talesprog og med nogle rigtig lange sætninger! Prøv at skriv kort og præcist. 

Tjek også kommatering igennem, og husk som regel komma foran at, med mindre der er tale om at-form (at spise, at løbe, at drikke, at gå, at danse ...)


Svar #2
09. marts 2018 af AnonymD

Mange tusind Mardie tak for lige at kigge på den, håber du lige vil se en ekstra gang enden jeg sender den i morgen, vil gøre hvad jeg kan for at få et 12 tal.

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. marts 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Jeg vil gerne læse den igennem, nu du siger, at du har brugt så lang tid på opgaven selv - og at du er så målrettet! Så selvfølgelig vil jeg gerne hjælpe dig mod dit mål :) Du må gerne sende!


Skriv et svar til: Skal bruge et par øjne før aflevering!?!HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.