Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 16821 til 16840 af 24062
-
Hjemmesider
ForumindlægDet er sådan at jeg har trukket Hjemmesider som mit fordybelsesområde i dansk, men jeg har lidt problemer med at finde en hjemmeside der er god at analysere. Nogle forslag? Den skal meget gerne fokusere på æstetik og funktionalitet. -
Perspektivering Pølsesnak mangler lidt hjælp
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder her og analysere teksten pølsesnak men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle tekster som har samme budskab og emne. Så jeg ville hører jer ad om i kender nogle tekster som minder om Pølsesnak af Dan Turell -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING !!
ForumindlægHej. Jeg er igang med et AT forløb hvor samfundsfag b og dansk a indgår. Jeg skal analysere et afsnit fra "ekstrem fed" men jeg har ingen idé til min problemformulering. Er der nogen der kan hjælpe? -
Fortæller og synsvinkel - Den grimme ælling?
ForumindlægHvilken fortæller bruges i Den grimme ælling? Er det 3. person altvidende fortæller? Og med ydre og indre synsvinkel. Har nemlig selv analyseret mig frem til, at det må være begge dele, men er lidt i tvivl om, hvor vidt at der kan være 2 synsvinkler i et eventyr.. -
Fortolkning/budskab af "En stol for lidt" - Helle Helle
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere "En stol for lidt", og er nu kommet til fortolkningen og budskabet. Her er jeg dog gået i stå, og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg tror budskabet er. Er der nogen der har nogle bud? Det ville være en stor hjælp! Mvh -
Reallyd el. effektlyd?
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med en tv-reklame analyse. Reklamen: https://www.youtube.com/watch?v=kuwZelxM52o Jeg er i tvivl om 0:14 og 0:23 er effektlyde eller reallyde? På forhånd tak! :) -
Eksamen
ForumindlægHej Da jeg skal op i mundtlig dansk og har trukket kortfilm, har jeg derfor valgt at arbejde med en kortfilm, som hedder Mohammad-mit system" og jeg vil bare lige spørge om der er nogen som kan hjælpe med at analysere den eller har arbejdet med den før?? På forhånd tak -
Hurtigt svar !
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om man som 9- eller 10.klasses elev kan tage papir, som vedrører det valgte prøveoplæg til dansk eksamination ? Her tænker jeg på billeder, som man selv har lavt, da de har en relevans for min analyse. Jeg vil gerne have svar på det! tak -
Danmark skulle i sharias vold
ForumindlægEr der nogen, som har analyseret artiklen ''Danmark skulle i sharias vold''????? har valgt denne tekst i dansk eksamen, og jeg vil gerne have hjælp til min teori, beggrundelse osv. så PLEASE hjælp mig!!!!! Tak på forhånd!!!!!!!! -
Hurtigt !!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om man som 9- eller 10.klasses elev kan tage papir, som vedrører det valgte prøveoplæg til dansk eksamination ? Her tænker jeg på billeder, som man selv har lavt, da de har en relevans for min analyse. -
Examination Day
ForumindlægSkal til eksamen snart og har trukket teksten "Examination Day", Henry Slaser. Emne: Intelligence. Søger analyse af teksten "Examination Day", Henry Slaser. Summary, message, themes mv. På forhånd tak. -
hjælp mig hurigt en af jer ! please meget hurtigt
Forumindlægjeg skal aflevere min dansk analyse imorgen, jeg har trukket denne her artikel, som du kan i linket herunder http://130.225.180.61/cfje/vidbase.nsf/Links/Manden+der+var+et+billede jeg har læst den mange gange og forstår ikke helt hvad den handler om. meget forvirrende. hjælp mig en af jer, ska... -
Dansk Mundligt Kærlighed
Forumindlæghej jeg har virkeligt brug for hjælp jeg skal til Dansk mundlig eksamen den 16 juni. og synopsen skal afleveres den 27. maj jeg har trukket Kærlighed og kan ikke finde nogle gode billeder jeg kan analysere. er der nogle af jer der har nogle bud på nogle? -
hjælp til synopse.
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp, jeg har om reklamer, som jeg skal analysere i mundtlig dansk... har været indlagt på sygehuset, så er meget bagud, har aldrig før lavet synopse før, så er virkelig på røven... håber der en sød sjæl som er villige til at hjælpe., på forhånd tak -
Haster!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal bruge en tekst der handler om fattigdom. Jeg har analyseret billedet "Forladt, dog ej af venner i nøden" og jeg skal bruge et oplæsningsstykke der kan passe til mit billede, så teksten kan også være noget, der har noget at gøre med forladt. På forhånd tak -
redegørelse?
ForumindlægNår man skal skrive en redegørelse vil det så sige, at man skal skrive et kort referat af det emne man har? Skal man også besvare nogle spørgsmål og skrive det i sin redegørelse? Ved i hvordan man ellers også skriver en analyse/undersøgelse? Kan i komme med nogle forslag. Jeg er igang med at s... -
Kilde til senrepublikken
ForumindlægKære fæller på Studieportalen. Jeg sidder og arbejder med en historieopgave, og jeg mangler en kildetekst, som jeg kan bruge til at analyse mig frem til årsagerne i udviklingen fra senrepublik til kejserdømme. Alt modtages med kyshånd! -
DHO HJÆLP??
ForumindlægJeg er igang med min DHO, og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg mangler en novelle, eller tekst, jeg kan analysere. Den skal være under det moderne gennembrud, og om de fattiges vilkår. Jeg må ikke bruge naadsensbrød.. men det må meget gerne være en der minder om, eller skrevet af Henrik Pont... -
Perspektivering:D HJÆÆÆLP
ForumindlægJeg har valgt teksten den ufuldendte isfugl til eksamen, men jeg er stødt på et problem under analysen, jeg har ingen ide om hvad jeg kan perspektivere til jeg linker teksten nederst, jeg håber rigtig meget på nogeet hjælp . på forhånd tak -
Kilder til Københavns bombardement
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO (1. G) og har valgt at skrive om hvad der fik Danmark i den strid, som de havde med England, og som endte ud i bombardementet. Dog mangler jeg kilder, som jeg kan analysere. Tak på forhånd :-)
