Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16861 til 16880 af 33009
-
Gennemgang af SRP
ForumindlægHej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:) -
Tidstypiske træk i Prinsessen på ærten
ForumindlægHej Jeg sidder med en stil, og jeg skal finde tidstypiske træk fra romantikken i følgende historier: Prinsessen på ærten Skyggen Klokken Hvis der er nogen der kan hjælpe med det ville det være super. På forhånd tak -
Jeg-fortæller
ForumindlægHej mennesker =) Jeg skal fremlægge om en jeg-fortæller imorgen, og komme med et bid af en historie hvor der er tale om en jeg-fortæller. Er der en der kan hjælpe med hvad jeg evt. kan fortælle? På forhånd tak! -
hermes med dionysosbarnet. HASTER
Forumindlægskulturen siges at være original og fundet i Heratemplet i Olympia. - man siger at det er pausanias som er kilden til dette? Kender du mere til denne historie? kom endelig med det. Skal fremlægge imorgen. Mvh Cecilie -
Nogen der skriver om Nukleare våben??
ForumindlægHey, Nogen der skriver om atombomber el. lign. og er friske på at bytte opgave for at få inspiration.... Lyder da som en genial idé ikke...!! (skriver i Historie og Fysik) -
emne
Forumindlægnogle der har nogle gode erfaringer med et emne, eller forslag til enten historie eller dansk? - hælder nok mest til dansk, medmindre der er nogle der har et super emne de vil anbefale.:) -
Opgave - kilder
ForumindlægJeg skal i gang med min dansk-historie opgave. Hvor jeg analyserer "Et Dukkehjem". Er det rigtigt, at man IKKE må analysere SELV? Altså skal man bruge hjælp udefra? Fra diverse kilder? -
Analysemodel
ForumindlægHej.. Sidder her og skal analysere en tekst i historie. Der er vel ingen der har en model der viser hvad man skal huske.. Altså en slags huske seddel når man analysere? På forhånd tak! hilsen Tanja -
Matematik i renæsssancen
ForumindlægEr der nogle der har forstand på matematik i renæssancen?? Hvad vil være muligt at skrive om i emnerne?? det gyldne snit, fibonacci tallene, eller måske perspektivering? Hvordan kan man koble Matematik og Historie med nogle af de emner? -
Gode idéer
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie. -
Ekstremsport gennem tiden HI & BI - Grænser
ForumindlægHej, jeg skal akut bruge en genial problemformulering til emnet Ekstremsport gennem tiden, hvori jeg kan inddrage Historie A og Biologi A På forhånd tak -
Synopsis
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Har virkelig brug for hjælp venner!
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Hmmmmm.
ForumindlægI historie har vi en stor opgave for ( noget med FN-pagten) og i denne optrådte sætningen: "Saalænge sikkerhedsrasse5t med hensyn til en tvist eller situation udøver de funktioner..." Hvad betyder et Tvist? -
1. Verdenskrig ubåde
ForumindlægHej. Jeg sidder med min historie opgave vedr. ubådsteknologi i 1. Verdenskrig. Har dog store problemer med at finde ordentlige kilder. Er der nogen der kan hjælpe? Mvh Artem. -
Do's and dont's til AT-eksamen
ForumindlægHej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie. -
Plz Hjælp Dansk mundtligt prøve
ForumindlægHej er der nogle som vil være sød og hjælpe mig med at perspektivere ringen til skibsdrengens fortælling af karen blixen. Jeg har prøvet men, har svært ved at finde ligheder mellem de 2 historier -
SRP - Jasminrevolutionen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal skrive SRP, om emnet Jasminrevolutionen i fagene samfundsfag og historie. Håber der er nogle derude som har beskæftigede sig med dette området, og kan hjælpe. På forhånd, tak :D -
Modulregnskab overskrevet
ForumindlægHvor mange procent må et fag overskride det givede modulantal? Fx har jeg i historie -25% i forhold til årsnormen. Men et gælder vel også den anden vej, hvis man har for mange moduler? -
Fra induktion til vekselstrøm?
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-)
