Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16861 til 16880 af 28854
-
Billedanalyse
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min dansk/historie opgave. Hvor jeg har valgt historie. Jeg er nået til at analysere et billede, men jeg har ikke nogen "model", "fremgangsmåde" eller hvad man siger . Nogle der kender en model, har en liggende eller bare vil fortælle hvad jeg skal ... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g, og har lige fundet mine årskarakterer. Til min store skuffelse, har jeg fået 00 i historie. Det er her, at min forvirring melder sig. Hvad kommer det til at betyde, når jeg ikke skal afslutte historie i år? Så mit spørgsmål er: Har dette 00 nogen betydning nu eller i fremtide... -
AT10 om Andelsbevægelsen - hvordan bruger jeg samf?
ForumindlægHej Jeg skal skrive AT10 om andelsbevægelsen i historie og samfundsfag, hvor jeg skal bruge historie humanistisk. Det jeg er i tvivl om er, hvilke konkrete samfundsfaglige teorier jeg kan bruge i forbindelse med emnet andelsbevægelsen i Danmark i forbindelse med industrialiseringen. Er der nogen,... -
Titanic vs religion
ForumindlægSkal vælge et eksamensprojekt hvor jeg skal blande historie og religion sammen, jeg finder historien om titanic rigtig spændende så det var min første indskydelse, men eftersom jeg ikke kan finde ud af religion ind kan det være jeg bliver nødtil at vælge noget andet. Er der derfor nogle der ved... -
Ang Irland?
ForumindlægHejsa, jeg skal op i historie her imorgen og har idag forberedelsestid på 24 timer. Dog er der et af bilagene jeg ikke helt forstår, det er et billede, hvor der står det er "en udsættelse". Hvor nogle landsbybeboere skal beskytte dem selv imod at få hældt kogende vand udover dem??? Nog... -
Historisk kilde om telefonens opfindelse
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere AT synopsis imorgen . Jeg skriver om telefonens opfindelse i fagene historie og fysik, men jeg mangler en kilde til historie delen, Jeg har ledt og ledt, men jeg kan bare ikke finde noget nogen steder. Er der nogen som har en, eller kan hjælpe mig med at finde en ? -
Firenze - Il Doumo
ForumindlægHej, Jeg skal holde foredrag om domkirken i Firenze og har virkelig svært ved at finde noget om dens historie. Det eneste jeg har fundet på dansk er en lille bitte smule på wikipedia og alt andet er uoverskueligt engelsk. Nogen der kender/kan finde en hjemmeside der fortæller om historien for dom... -
Eventyr (Den standhaftige Tinsoldat)
ForumindlægHeeY Alle sammen ;-) Jeg har denne her stil for, jg skal analysere eventyret om Den standhaftige Tinsoldat af H.C.Andersen. Men jeg kan ikke rigtigt se hvad TROLDEN er med i historien, og denne her rejse som Tinsoldaten med et uheld påbegynder, hvad han får ud af den... Altså med andre ord, hva... -
AT eksame
Forumindlæghey er der nogen som kan komme med nogle eksempler for skal til at skrive en emne om i at og det handler om den 3.gèrne havde sidste år om hvad der sker ude i fremtiden.. har tænkt mig om religion og har valgt inden for dansk og historie ( skal indeholde noget om samfund og ik historie) m... -
Problemformulering til Inkariget?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har valgt kun at skrive i det ene fag - historie. Jeg har valgt emnet Inkariget, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal lægge mit fokus. Jeg håber i kan give lidt inspiration og har nogle gode ideer. :) På forhånd mange tak for hjælpen. Mvh.... -
DHO - 1. Verdenskrig
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med min DHO og skal op og forsvare den på torsdag. Det er en opgave i historie og dansk om 1. verdenskrig. Har brug for hjælp til disse to spørgsmål, så håber der er en rigtig venlig sjæl eller to der har lyst til at hjælpe. 1. Hvordan fremgår det af den vedhæftede fil, ... -
AT
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil... -
Eiffeltårnet
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om Eiffeltårnet i historie og fysik. I historie kommer jeg ind på industrialiseringen og verdensudstillingerne, hvor jeg i fysik vil komme ind på de fysiske kræfter der påvirker tårnet og også noget om konstruktionen. Men jeg mangler noget materiale i fysik, så hå... -
Problemformulering
ForumindlægHey! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave her til maj, og jeg har valgt at skrive i historie. Mit emne er enevældens afskaffelse/det unge demokrati, men jeg mangler bare en problemformulering... Uanset hvad jeg gør, bliver den altid for bred, så er der nogen af jer, der har forslag eller idé... -
Overblik over krige i verden/danmark - kun ganske korte beskrivelser.
ForumindlægJeg kunne godt bruge en beskrivelse af krige i verdens og Danmarks historien, der skal helst kun være et par linjer til hver beskrivelse. Hvis du har en er du meget velkommen til at skrive til mig :) - Har fået lidt stress på, for jeg skal op i historie eksamen på tirsdag d. 15 og havde ikke regn... -
Hvis der var krig i Norden?
ForumindlægJa, jeg har fået en opgave for, til mandag, at jeg skal lade som om jeg er hovedpersonen i historien. Og så skal jeg sende et brev til en af dem derhjemme, du kan self. kun hjælpe hvis du har læst historien: Hvis der var krig i norden. Men mit problem er at jeg ikke ved hvad der skal stå i dette ... -
problemformulering hjælp!
ForumindlægJeg skal til at skrive dansk/historie opgave, hvor jeg har valgt historie som det jeg vil komme mere ind på. Jeg har valgt romerriget som mit emne, og gladiatorer som under emne. Jeg skal til at skrive min problemformulering, men har svært ved at komme igang, er der nogle som kan hjælpe, evt. ide... -
AT-emne? Rejser '09
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i AT-emnet fra 2009: Rejser; forandringer, opdagelser og ny viden. Jeg er begrænset i mit fagvalg pga. lærerfordeling, så jeg kan vælge mellem: Dansk, musik, matematik, historie og samfundsfag (som jeg dog nødigt vil) Har I nogle gode forslag til emner? Skal være tvæ... -
Behøver virkelig hjælp.....
ForumindlægHejsa gutter og gutinder.... håber i kan hjælpe mig for står i opgaver til halsen og har virkelig brug for hjælp til en af dem.. virkelig!! Det omhandler novellen Good girl skrevet af Marita mackenna. skal skrive et referat og er i tvivl om hva der vigtigt i den historie... har nogle af jer eve... -
AT
ForumindlægHej. Jeg jeg skal skrive i historie og psykologi, hvor jeg skal komme ind på moderne teknologi. Først tænkte jeg på danske kendiser, der har fået foretaget kosmetikse operationer og selviscene sig selv, men der står ikke så meget om det på nettet. Er der nogen, som evt. har nogen idéer. indenfor ...
