Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16881 til 16900 af 33009
-
Mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :) -
Hosekræmmeren.- St.St.Blicher
ForumindlægHar lige læst den. Og jeg har analyseret, fortolket osv. Dog kender jeg ingen tekster/historier, jeg kan sammenligne den med. Nogle der har nogle bud? -
Historiebegreber
ForumindlægHej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde. -
Hjælp til novelle
ForumindlægHej!!! Skal skrive en dansk novelle. Den skal have overskriften: Jeg elsker dig.....jeg elsker ikke dig. Men jeg kan slet ikke finde på en god historie....Hjælp mig plz og giv mig masser af idéer til hvad jeg skal skrive....og tusind tak! -
Valg af emne
ForumindlægHej - Jeg skal vælge emne til SRP til mandag... Jeg har engelsk A og historie A... Er der nogle som har nogle fede emner jeg kan skrive om? Kom med alle mulige ideer tak:) -
HJÆLP til oversættelse, tak.
ForumindlægVi skal præsentere virksomheden Codorniu. Codorniu er grundlagt i 1551. Codorniu er verdens største producent af mousserende vin. Nu vil jeg fortælle lidt om historien bag Codorniu. -
Kina i 1945
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde noget om kinas økonomiske og politiske historie fra 1945 til i dag. synes nemlig ikke jeg kan finde andet end fra 1949. -
An American in New York
ForumindlægHejsa, nogen der har læst "An American in New York" af LeAnne Howe, som kan hjælpe mig med at få fat i hele handlingen i historien. :) På forhånd tak -
Kalmarunionens forfald
ForumindlægHej Studieportalen, en ven sidder med sin historie opgave, og skulle lige spørge for ham. Hvad var var grunden til Kalmarunionens opløsning? Hvem havde ellers magten i Unionen. -
Herman Bang - "Tine"
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave omkring Herman Bang, vi skal lave komposition omkring historien, er der nogle der ligger inde med dette, så jeg kan få lidt inspiration:p ? -
Emne i AT
ForumindlægHej HVad skal jeg skrive om i AT10? Det skal være i dansk og samfundsfag, eller muligvis historie og samfundsfag. Dog helst dansk. Håber i kan komme med nogle gode idéer. Tak -
Krig, medier og teknologi
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer? -
Konsekvenser af jødeforfølgelsen?? (HASTER)
ForumindlægHej Jeg har et emne i historie omkring jødeforfølgelsen, hvor jeg skal beskrive hvilke konsekvenser jødeforfølgelsen havde for tyskerne og resten af verden.. Nogle der har nogle idéer..? -
SOS - Hvorfor er den Amerikanske revolution relevant i dag?
ForumindlægHar en historie synopsis om den amerikanske revolution for, til i morgen, og mangler stadig at svare på et spørgsmål. Hvorfor er den amerikanske revolution relevant at skrive/lære om i dag? Tak på forhånd ;) -
problemformulering BI/HI
ForumindlægHey Jeg har valgt overemnet Darwin. Fagene er biologi A og historie. Nogle forslag til det overordnede hovedspørgsmål og evt. nogle underspørgsmål mvh. -
HASTER - Historiesk kilde om pesten
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som er rigtig gode til Historie og kan hjælpe mig med at analysere en kilde fra 1600-tallet om pesten? Det er nemlig til mit SRP, så det haster. Betaler gerne! -
Hjælp til Edison i forbindelse med AT
ForumindlægHej har et spørgsmål omkring historie som omhandler Edison: Undersøg gennembruddets størrelse ved, at se på de efterfølgende ændringer i det daværende samfund. Hvis der er nogen som har nogle gode idéer ville dette virkelig være en stor hjælp: -
Nogen der har været oppe?
ForumindlægHey alle. Ville lige høre om nogen har været oppe i historie? Og hvordan det er gået.. Er vildt spændt pga. den nye reform med 24-timers forberedelse :-S eller rettere nervøs... -
deduktiv og induktiv
ForumindlægHvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV??? -
disposition til eksamen
ForumindlægHej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ??
