Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16881 til 16900 af 27855
  • Aktøre og militære alliancer under den kolde krig?????

    Forumindlæg
    Skal lave en historie rapport og er godt igang, men forstår simplthen ikke det her spørgsmål og har søgt efter det uden held. Nogen der kan hjælpe mig med hvem aktørerne og de militære alliancer er under krigen?
  • Grundloven

    Forumindlæg
    Jeg har om grundloven i historie og jeg skal svare på et spørgsmål om grundloven: Hvorfor fik man grundloven?? Har kigget rundt på de forskellige hjemmesider, men jeg synes bare ikke der står det helt rigtige..
  • resume?

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt svært ved at forstå denne lille historie. Kan nogle måske give et lille resume?? The false collar af H.C. Andersen
  • Kan ikke komme videre

    Forumindlæg
    Hej jeg kan ikke komme videre i historien , jeg vil gerne have at pigen ( jeg personen) opdage at det ikke kun er en fangelejr men også der hvor de gasser dem ved ikke hvad jeg skal skrive mer
  • HV-spørgsmål? Inkl. i selve opgaven?

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang en historie opgave om Rwanda. Der er lidt forvirirnger omkring det. Problemformulering? Det er mine HV-spørgsmål, ik? Jeg skal aflevere i morgen, men skal mine HV-spørgsmål, være med i opgaven, eller skal jeg slette dem?
  • Hjælp til analyse af debutroman.

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har læst " og sådan blev det " af Maren Uthaug? Jeg er igang med at skrive en opgave om bogen, og kunne godt bruge nogle frike synspunkter på historien.
  • perioden 1500-1800

    Forumindlæg
    hej, knokler med opgaver til historie B (udviklingen i Verden, Europa og danmark i perioden 1500-1800) - hvis er her nogen som kan hjælpe med opgaver .... skriv gerne email [email protected]
  • Virksomhedspræsentation

    Forumindlæg
    Hvad skal en virksomhedspræsentation indeholde? På amino.dk fandt jeg et indlæg hvor de skrev at den skulle indeholde: Lidt historie. Hvad virksomheden laver. Infrastruktur. Nøgle tal og markedsandele. Men er der ellers andet?
  • kronologisk eller fortælletid

    Forumindlæg
    hej. kan i svare mig, hvordan kan man vide og historien (i mit tilfælde Dødens terning) er en kronologisk fortælling eller fortælle tid?, for jeg synes det kan være begge :-(
  • Produkt omkring modstandsbævegelsen

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har i historie trukket modstandsbævegelsen eller det mit under emne. Nogen som hurtigt kan hjælpe mig med et produkt dertil. Eller bare hjælp til en video man kan lave. Tak på forhånd.
  • Dansk A Eksamen - forberedelse.

    Forumindlæg
    Hej Alle:) Jeg skal snart til eksamen i DANSK A på hf. Jeg sidder og er igang med at forberede mig, men syntes mine noter bliver noget rod. Er der nogen af jer der kan give et godt råd til at holde styr på dem? Jeg skal op i 2 kendte tekster + en ukendt. Hvis jeg nu læser alle min afleveringe...
  • Kvinders valgret 1915

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg er igang med at skrive DHO (Dansk-Historie opgave) og jeg skal have hjælp til; årsagerne til at kvinder får stemmeret 1915?? Tak på forhånd:)
  • Symboler i Agnete og Havmanden.

    Forumindlæg
    Mangler lige lidt hjælp til nogle symboler, så som hvad er symbolet for en harpe, hvad skal det betyde? Hvad gør en harpe i en historie? Der er flere symboler så som: Harpe af guld. Guldspændte sko. Guld Hår. Et rødt guldbånd.
  • Begrebspar - HASTER!!

    Forumindlæg
    Står og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie.
  • Spiselig Kemi

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal skrive en rapport om spiselig Kemi. Og skal til at skrive om historien. Hvordan kan jeg det? Hvor kan jeg evt læse om det? Rapporten er til i morgen. Tak på forhånd
  • BOG VIGTIGT

    Forumindlæg
    hej alle. Jeg sidder til 24 eksamen i historie. Er der nogen der ligger inde med bogen: Aztekerriget og den spanske erobring (1997) Der måske kunne sende mig billder af 2-3 sider.. VIL REDDER ALT.
  • Metode!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skriver AT i tysk / historie (begge A) Jeg har en film, das Boot, men kan ikke finde ud af hvilken metode den tilhører under (inden for faget tysk), HJÆLP!
  • DHO: mellemkrigstiden - emner?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en DHO om mellemkrigstiden, og jeg har valgt historie. Jeg vil høre, om nogle har et par gode foreslag til et emne, da jeg har lidt svært ved det. Håber I kan hjælpe!
  • Reformationen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en rapport i historie om reformationen.. Nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål som lyder således: hvad var de væsentligste faktorer til reformationen og hvor blev den gennemført? Tak på forhånd:)
  • NELSON MANDELA RAPPORT - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har fået en rapport for til historie, og nu er jeg godt igang. Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive konklusionen? Og hvordan jeg skal sætte den op ? HJÆLP PLS. DEN SKAL AFLEVERES HER FREDAG D. 19!