Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16901 til 16920 af 48240
-
Projektopgave - Doping
ForumindlægHej brugere. Jeg tænkte, om der eventuelt var nogle, som havde ideer til et produkt til projektopgaven i 9. klasse. Overemnet er "Forandring og konsekvens" og derfor har min gruppe umiddelbart valgt "Doping" som delemne. Vi kunne god tænke os noget inspiration til produktet, h... -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
Formel for ukrurdsmiddel?
ForumindlægHej :-) Jeg har fundet på en lille idé men er der evt. nogle af jer der kender formlen til ukrudsmiddel, eller andre flydende stoffer eller lignede som kan udrydde ukrudt? :-) Venlig Hilsen EbbiN -
opløseligheden
ForumindlægOpløselighedsproduktet for kobber(I)bromid er K?sp(CuBr) = 1,0·10?-9. a) Beregn opløseligheden (i mg/L) af CuBr i rent vand. nogen der kan hjælpe? :) -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
Annihilationsproces
ForumindlægHvad sker der i den såkaldte annihilationsproces? Hvad har denne proces med en stjerne at gøre? -
Fedtstof
ForumindlægHej. Jeg har søgt efter fedtstoffers kogepunkt, men kan ikke finde noget om det. Er der mon en som kender fedtstoffers kogepunkt, eller et sted hvor jeg kan finde ud af det. -
hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel
Forumindlæghej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges. -
Hvad er mikrobiel respiration?
ForumindlægSom titlen nok siger, så er mit spørgsmål hvad mikrobiel respiration er? Begrebet træder fx i kraft i denne sætning: Den kraftige mikrobielle respiration vil hurtigt dræne spildevandet for ilt. -
bølgelængder.
ForumindlægHej. Nogle som kan fortælle hvad bølgelængder er? jeg forstår det ikke helt. -
stregformel
ForumindlægUd fra hydrogencarbonats stregformel, hvad kan jeg fortælle om? hvordan kan jeg fortælle om kovelente bindinger, ladning osv ud fra stregformlen? -
Elektronprikmodel (-formel) - Hvilket pc-program?
ForumindlægHej alle Jeg håber, I kan hjælpe mig hurtigst muligt. Jeg har søgt og søgt, og kan simpelthen ikke få svar på, hvordan jeg tegner en elektronprikmodel på min computer.. Findes der et program, jeg bør downloade, eller kan det gøres i Paint, Word e.lign.? På forhånd STORT tak for hjælpen! Mvh. Julie -
Hjælp til opgavebesvarelse - haster!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved følgende spørgsmål, er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare dem? Hvad er forskellen på inter - og intramolekylære bindinger? Hvorfor er ionforbindelser vansopløselige? Skitser et eksempel. Hvilke krav må man stille til tre væsker for at en blanding som indehol... -
Bakterier i vand
ForumindlægHej. Jeg skal undersøge bakterie indholdet i noget vand fra den lokale sø. Nogle forslag til hvordan man gør dette ? -
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
Illegalt Heroin
ForumindlægHey folkens :-) forstår ikke helt hvordan jeg skal lave denne her opgave, any help? "Du gider ikke være ansat på mejeri mere. Nu vil du til at score de store penge, så du vil til at fremstille heroin illegalt. Du starter med morfin og eddikesyre og lader de to OH-grupper i morfinmoleky... -
AT emne - biologi
ForumindlægHej folkens. Jeg ville lige høre om der er nogen der har en super god ide til et AT emne, under overemnet kommunikation. Jeg vil gerne skrive inden for biologi, og har egentligt tænkt på at skrive om nervesydomme, men jeg kan ikke se hvilket fag jeg ellers skulle have med ud over biologi. -
Elektromotor
ForumindlægJeg skal bygge en generator via en en eletromotor. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man skal gøre det når der skal tandhjul indover og jeg kan ikke finde nogle forsøgs vejledninger. Please hjælp -
Jeg har tilsat 10mL 0.1 M Fe(NO3)3 og derefter 10 mL 0.1M KSCN
ForumindlægJeg skal opskrive ligevægtsloven og fortælle hvilken vej den forskydes og begrundelse på hvorfor -
Spørgsmål
ForumindlægHvilken linje på stx synes i var den bedste for jer?:)
