Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16941 til 16960 af 156338
-
plante
Forumindlæghej jeg har nogle problemer med denne opgave. se link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx det er opgave 4 1. Forklar, hvorfor vækstmediet skal indeholde vand, glucose og næringss... -
Søger brugte bøger!!
ForumindlægHej alle. Jeg søger følgende bøger til studiet på Biologi på SDU: 1. N.A Campbell & J.B Reece: Biology, Pearson/Cummings, 9th edition, 2011. ... -
siRNA
ForumindlægHej Jeg skal lave hele opgave 2 i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Og jeg synes det er nu vigtigt at lave dem helt rigtigt, da jeg snart er færdig med gymnas... -
AT-eksamen
ForumindlægHej SP Jeg står og skal til eksamen i AT i denne mdr. og jeg er slet ikke sikker på min synopsis. Jeg har skrevet i fakulteterne psykologi (c) og biologi (a) ... Jeg tænkte derfor på, om der er nogen af jer, der har styr på det med AT-eksamen mdt. (og de fag jeg har skrevet i) og om I evt. vil... -
VIRUS
ForumindlægHej, jeg sidder og skal besvare nogle opgaver, men jeg er stødt på et spørgsmål, hvorsom jeg ikke kan refere til min biologi bog. Spørgsmål: Hvorfor er celler i fx luftvejene og tarmkanalen mere udsat for virusangreb? A)Luftfugtigheden er ekstrem høj b)Her er ingen bakterier c)Der er nem adgan... -
hjææææælp eksamen i morgen!
ForumindlægHej alle sammen, jeg har virkelig brug for jeres hjælp omkring cytisk fibrose. skal op til eksamen imorgen, pg skal ha svaret på dette spørgsmål omkring mutation. se link. http://elevweb.ucholstebro.dk/tf/2007c-bioB/biologi%20eksamensopgaver/eksamen%2008.pdf skal ha svaret på spørgsmål A: Fork... -
Naturvidenskabelig uddannelse til skoletræt
ForumindlægMin veninde er lost om hvad hun vil uddanne sig til. De fag der intresserer hende mest er hendes kemi A og Biologi B. Derudover går hun op i sundhed, pleje, ernæring osv. Hun ville gerne have været farmaceut, men efter her 2g mener hun ikke at hun er helt boglig nok, da hun bla. har fået nogle m... -
siRNA figur?
Forumindlægjeg har netop fået opgave 2 i denne opgavebeskrivelse for: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Hvor jeg skal beskrive forløbet, som er vist i figur 1. Jeg er bare i tvivl om hvord... -
Forebyggelse af Diabetes Type 2
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Diabtes Type 2 under fagene Biologi A og Kemi B. Til min kemidel vil jeg skrive om forebyggelse af Diabetes type 2, men mangler et specifikt lægemiddel som jeg kan skrive som kan forebygge Diabetes Type 2. Jeg vil bruge Stevia(naturlig plante) til et eksperimentie... -
Pelsfarve hos katte
ForumindlægJeg sidder med denne biologi opgave og kan ikke se den røde tråd i opgaven. Er der en som kan hjælpe? Peter er meget glad for katte og han har mange. Han har iagttaget følgende: Når en sort hunkat får killinger med en orange hankat bliver hankillingerne sorte, mens hunkillingerne bliver p... -
SRP spørgsmål.
ForumindlægHej, Jeg har besluttet mig for at skrive i Biologi Aog Dansk A i min SRP, og mit emne er designerbørn, altså komme ind på noget om fosterdiagnostik, etik mm. Men problemet er lidt at jeg ikke ved hvordan jeg skal få dansk ind i min opgave! Så ville høre om der er nogle der kender til n... -
Søger en kontaktperson til smertestillende medicin
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal derfor her til december skrive en SRP opgave, som fylder mellem 15-20 sider. Fordi jeg er på den naturvidenskabelige linje, skriver jeg i Biologi A og kemi B om smertestillende medicin. Jeg vil primært skrive om midlet Paracetamol. Jeg håber selvfølgelig på bedst mu... -
matematik SRO opgave Gærceller
ForumindlægHej alle sammen. jeg er igang med en SRO opgave i biologiA og matematikA og skal aflevere imorgen senest kl. 14. ville høre om nogen havde lyst til at hjælpe mig med nedstående opgaver? a) vis at populationen af gærceller er voksende for alle t>0 b) forklar hvad begreberne acceleration og de... -
Kilder til H5H1 SRP
ForumindlægHej :) Nu er SRP perioden jo lige startet, og fik udleveret en problemformulering jeg ikke havde regnet med. Derfor mangler jeg kilder. Jeg skal skrive i biologi B og matematik A, om epidemier og epidemimodellen SIR. Helt specifikt skal jeg fokusere på fugleinfluenza H5N1, hvordan den inficere kr... -
Kilder til SRP: H5N1(fugleinfluenza) og hvordan en sygdom kan mutere sig
ForumindlægHej :) Nu er SRP perioden jo lige startet, og jeg fik udleveret en problemformulering jeg ikke havde regnet med. Derfor mangler jeg kilder. Jeg skal skrive i biologi B og matematik A, om epidemier og epidemimodellen SIR. Helt specifikt skal jeg fokusere på fugleinfluenza H5N1, hvordan den inficer... -
Min NF Evalueringsopgave
Forumindlæghej jeg håber at nogle kan hjælpe mig med min disposition/problemformulering til min A-opgave, som jeg skal aflevere på fredag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvad jeg skal snakke om man skal inkluderer alle tre fage: Bi... -
KRYDSNINGSSKEMA hjælp!!!
ForumindlægHej studerende, Jeg har en aflevering i biologi for, men kan simpelthen ikke huske hvordan man opstillede et krydsningsskema og lave det. Nogen der kanhjælpe? Spørgsmål: 1.AaBb krydses med aabb. Hvad er sansynligheden for at få aabb? 2. En mor har blodtype A rhesus positiv. Hendes barn har ... -
Rhesusfaktor
ForumindlægHejsa! Når jeg skriver følgende i min biologi aflevering, er det så rigtigt? "Som billedet viser har jeg ifølge forsøget blodtypen A positiv og altså antigenet Rh+. Det at jeg har rhesus positiv betyder, at jeg har rhesus faktor på de røde blodlegemer. Hvis mit blod f.eks laver transfusion m... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
Styrker og svagheder ved metode ?
ForumindlægHej Til SRP-forsvar skal man jo i sin fremlæggelse inddrage styker og svagheder ved de metoder man har brugt ift. hvordan de besvarer ens opgaveformulering. Dette har jeg lidt svært ved. Jeg har skrevet i biologi A, hvor jeg har brugt teoretiske metoder, og kemi B, hvor jeg har brugt både teore...
