Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16941 til 16960 af 27496
  • Forhold mellem teoretisk beregnet og målte værdier?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i kemi: Forhold de målte værdier til de teoretisk beregnede. Men jeg har glemt formlen for den :( er der nogen der lige kan hjælpe mig hurtigt inden i aften?
  • b) beregn stofmængden af natriumchlorid ud fra reaktionsskemaet

    Forumindlæg
    Hej alle, nu har jeg fandme kigger min lorte kemi bog igennem og igennem. Er der nogen der vil hjælpe med med denne : CrO42- (aq) + 2Ag+ (aq) --> Ag2CrO4
  • Strukturformler, molekylformler og zig zag formler

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg skal definere hvad henholdsvis strukturformler, molekylformler og zig-zag formler er i kemi. Jeg kan godt se, hvad forskellen er, men jeg kan ikke lige formulere noget, som lyder specielt godt. Er der en der vil hjælpe?
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Heeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++
  • Eddikesyre indholdet i husholdnings eddike

    Forumindlæg
    Hej, jeg sider med en kemi aflevering, og er virkelig i tvivl med dette spørgsmål, så håber der er nogen der kan hjælpe mig? Spørgsmål: Hvilken indikator ville i have valgt hvis der skulle udføres en kolorimetrisk titrering? Hvorfor?
  • Syre/base

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion?
  • Amfoion

    Forumindlæg
    Jeg sidder med dette spørsmål i kemi, og kan ikke lige finde svaret. nogen der kan hjælpe?? Forklar hvorfor amfoionen er polær og dermed hvorfor de fleste aminosyrer er meget letopløselige i vand
  • Korrosion

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal gøre rede for korrosion og om hvorledes denne kan modvirkes. Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget om det i mine kemi bøger, er der nogen der kan hjælpe :/:/ ??
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    hey jeg har fået det spørgsmål i kemi og har virkelig brug for hjælp til at løse det spørgsmålet: vis og forklar hvordan man afstemmer reaktionsskema for forbrænding af bezin og enthol
  • Eksame i 1. år i STX

    Forumindlæg
    Jeg valgte studieretningen mat a, fysik og kemi b og det er mit 1. år i STX gymansium. Hvilke eksaminer kommer der til at være for mig?
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en sro opgave som jeg skal skrive men jeg har ikke fundet et emne endnu. Nogle gode forslag? Jeg har linjen mat a, fysik/kemi b
  • methanol

    Forumindlæg
    HVordan fremstilles methanol? Altså ethnanol kan fremstilles ved at addere vand til ethen, men hvad med methanol.. håber nogen kan svare skal op i fysik/kemi eksamen på tirsdag...
  • Forskel på carbonylgruppe og funktionelgruppe

    Forumindlæg
    Hej alle derude :) Jeg sidder og læser til kemi mundtlig på b-niveau... Jeg støder på ordet carbonylgruppe og bliver i tvivl om hvad det er? Nettet siger funktionel gruppe, men er det 100 % det samme som det? På forhånd mange tak! :-)
  • Elektroner, protoner og neutroner

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er er igang med at lave en opgave i fysik kemi om Atomer, ioner og molekyler. Jeg tænkte på om i ikke ville være søde og forklare lidt om et atoms opbygning? :-)
  • alkohol

    Forumindlæg
    hej jeg ska op til fysik/kemi eksamen imorgen og min lærer har skrevet et forsøg ved alkohol som han har kaldt "fuldstændig forbrænding".. Nogen der ved hvad det går ud på
  • Fysik Eksamen!

    Forumindlæg
    Hej SP :) Jeg skal til fysik eksamen i næste uge, og mangler en masse ting. Så jeg vil høre om i har nogle noter til bogen Ny Prisma - Fysik og Kemi 9? Tak på forhånd.
  • sæbe forsøg. Hjælp!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg går i 8. klasse og skal til fysik/kemi prøve nu til sommer og jeg kan ikke komme på nogen nemme og hurtige forsøg til over emnet sæbe. jeg har virkelig brug for hjælp!!!
  • nogle forsøge om kalk

    Forumindlæg
    Hej jeg har mundtlig exam i fysik og kemi den næste uge og jeg skal lave nogle forsøge om kalk , hvad for noget forsøge jeg kan lave ????? med forklarelse PLZ tak :;)
  • Hjæææææææææææælp !!!!! (meget vigtigt til exam)

    Forumindlæg
    Hej jeg har kemi exam og jeg skal fortælle om kloride ,men jeg har ingen ide om det , derfor jeg har meget brug for hjælp og jeg skal lave nogle forsøge , hvad for noget forsøge skal jeg lave ?????? tak
  • hjælp :)

    Forumindlæg
    hej på fredag har jeg fysik og kemi mundtlig exam , så jeg skal lave nogle forsøge om transformation- ensretning og vekselstrøm. hvad for noget forsøge kan jeg lave ??????