Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16961 til 16980 af 27496
-
Alkoholprocent
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op på min kommende mundtlige fysi/kemi eksamen, da jeg bliver i tvivl om hvordan man beregner alkoholprocenten i f.eks. vin. Ville blive meget glad for noget hjælp?????????? -
FYSIK SPØRGSMÅL! HJÆLP..
ForumindlægPå Tirsdag skal jeg op i Fysik/kemi(fsa) og jeg har fået dette spørgsmål på mit repetions ark, er der nogen der ved dette, vil jeg meget gerne have jeres hjælp??! Hvad er sammenhængen mellem radioaktivstråling og ioniseretstråling?? -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
AT-synopsis
ForumindlægHej allesammen jeg skriver om kampen for det gode liv herunder depression i faget kemi A og psykologi C har i nogle gode ideer til underspørgsmål (delkonklusion) til min synopses? -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
afstemt reaktionsskema af MnO4 - + 2-methyl-propan-2-ol
ForumindlægHeej Jeg sidder med en kemi-rapport og kan simpelthen ikke afstemme et reaktionsskema ved MnO4 -(permananat) + 2-methyl-propan-2-ol, så hvis nogen ved hvad det er, ville det være en stor hjælp på forhånd tak -
salte
ForumindlægHej Mennesker Ken i hjælpe mig med lidt kemi Forklar følgende begreber: Ioner, salte, fældningsreaktion, letopløselig, tungtopløselig. Og du skal definére grænsen mellem letopløselig, tungtopløselig. På forhånd tak -
kan nogen hjælpe
Forumindlægjeg skal finde et sted på nettet hvor jeg kan finde navne og formler på nettet i kemi så jeg kan skrive dem ned. h2s04 hvad det hedder ? ETHAN hvad formlen er ? -
Karakter
ForumindlægHej Vi havde en prøve i kemi, jeg fik 28/30 point/ 2 fejl men hvordan kunne det være jeg fik 10? Er der nogen som kender karakter fordellingen? Eller måske har en forklaring til det? -
Bestemmelse af ligevægtskonstant
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en kemi-rapport, men kan ikke rigtigt finde ud af den "matematiske" del i den. Er der nogle der vil kigge den igennem og forklare hvad jeg mangler? Det vil være en stor hjælp, tak! -
Reaktionshastigheder - overordnet forklaring?
ForumindlægHej! Er i gang med emnet "reaktionshastigheder" i kemi. Nogle der lige hurtigt kan fortælle mig hvorfor det er, at nogle reaktioner reagerer hurtigere end andre? på forhånd tak :D -
Heterogen ligevægt
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi opgave om heterogen ligevægt, og er lidt i tvivl om disse to spørgsmål: 1.Hvorledes indgår et fast stof i ligevægtskonstanten? 2.Hvorledes indgår en ren væske i ligevægtskonstanten? -
Maleinsyre/fumarsyre
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med et spørgsmål i kemi. spørgsmålet er: Argumentér for ud fra syrestyrkekonstanterne, hvorfor maleinsyre er mere opløselig end fumarsyre. håber der er nogen som kan hjælpe mig. ;9 -
upolære kovalente, polære kovalente eller ionbindinger
ForumindlægHej alle! Jeg har en kemi aflevering for til på mandag og jeg har virkelig svært ved de opgaver jeg har fået for. Jeg har vedhæftet opgaverne og sat billederne ind i dokumentet. Mange tak for hjælpen på forhånd! :-))) -
Carbonhydrid
ForumindlægHej alle sammen! :-) Jeg har noget kemi for om carbonhydrid, som jeg har rigtig svært ved. Det er meget få opgaver. Håber I kan hjælpe :) På forhånd tak! :-) (Jeg har vedhæftet opgaven) -
STX eksamen 2013
Forumindlægnogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013 -
Butanon og ethanol i surt miljø
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål i kemi: Hvilken reaktion sker mellem butanon og ethanol i surt miljø, og i hvilken retning er ligevægten forskudt i denne reaktion? -
Fedtsyrer radikaler
ForumindlægHej Jeg sidder med en kemi rapport om umættede fedtsyrer, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan placere en dobbeltbinding på eksempelvis omega-9, hvis der ikke er dobbeltbindinger på omega-3 eller 6? På forhånd tak -
Fremstilling Af Magnesiumoxid:
ForumindlægHej til Alle. Er der nogen derude, der har skrevet rapporten i Kemi c-niveau "Fremstilling af Magnesiumoxid"?. Hvis nogen har lyst til at hjæpe mig, please send din rapport til mig. Det vil være meget rart. -
HJÆLP! Navngivning af stoffer.
ForumindlægHej .. Skal til eksamen i Kemi onsdag (: Nogle der kan hjælpe hvad disse stoffer hedder: 1: Na2O? 2: 2CO2 3:NaOH 4:NA2CO3 HJÆLLLLP !!
