Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16981 til 17000 af 176853
-
HASTER: Fysik eksamen - Spørgsmål om opdrift.
ForumindlægHej studerende. Jeg er stødt ind i et problem i forbindelse med opdriften af en luftballon. Opdriftskraften er givet ved: densiteten af luften i ballonen * volumen * tyngdeaccelerationen. I følge formlen for densitet der lyder: M/R * p/T .. Hvor p = tryk. Så bliver densiteten lavere jo højere t... -
Ideer til valg af emne til eksamen
ForumindlægEr der nogen der har ideer til emner inden for overemnet tyskland? I klassen har vi mest af alt læst tekster som omhandler tiden efter muren, og det er fs10 prøven jeg skal op i :-) I min egen korte brainstorm har jeg fået skrevet dette: Noget med Tyskland nu, eller perioden efter anden ver... -
Eksamen - genregulering og operonmodellen!
ForumindlægEr i gang med mine 24timers forberedelse i biologi og har trukket emnet "gener og genregulering" og har brug for lidt hjælp... I et af mine bilag er der omtalt metylgrupper der hindrer afkodning af genet - er de igangsat af operatorgenet eller har de noget som helst andet at gøre med op... -
Intelligens - psykologi eksamen
ForumindlægHvordan får jeg koblet Piagets kognitive udviklings teori sammen med intelligens? (Gerne med Gardner?) - dette stadige omkring intelligens skal være diskuterende/vuderende.. Jeg har trukket emnet Kognition og intelligens og skal op imorgen så please hjælp :( -
Desperat hjælp til mundtligt spg. eksame
ForumindlægHej venner har fået dette spørgsmål (se billede), og er lidt forvirret over det nogle der kan hjælpe, tænker om der er andet man kan vise udover det de siger for skal gerne op og runde de 15 minutter :) -
Bio c eksamen
Forumindlæggår det ud på koble tingende sammen da jeg tænker at hvis man f.eks. trak celler så kunne fortælle om eurkayoy og proka, derefter gå til arvemasse---> protein syntese---> mRNA ----> HIV ... eller skal man holde til sit ermne -
Solsystemet - Fysik eksamen imorgen!!
ForumindlægHej. Jeg har det problem, at jeg i morgen skal op til fysikeksamen på c-niveau, og jeg har trukket enmet solsystemet. Herunder skal jeg blandt andet gøre rede for et forsøg vi tidligere på året har lavet med et asteroidenedslag i en sandkasse. Mit problem er, at jeg overhovedet ikke forstår forsø... -
Hjælp det haster skal til eksam om par timer
ForumindlægHvad er interval tallet? Hvad er hyppighed? Hvad er perivervinkel? -
Tysk mundtlig eksame 9.klasse
ForumindlægHej Jeg har om Das deutsche und dänishe schulsystem, men jeg har problemer med at finde nogle super gode kilder til min disposition! nogle forslag? -
plx hjælp! -eksamen på fredag!
Forumindlæghej alle, er der nogle der kan hjælpe med dette: "Diskuter hvordan planter og dyr optager, fordeler, bruger og afgiver vand."? -
Økologi. Biologi eksamen hjælp.
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål omkring økologi jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvad er sammenhængen mellem Bruttoproduktionen, Nettoproduktionen og Respiration? Gennem Hvilke processer skaffer en plante sig energi? -
Digte fra romantikken( EKSAMEN - HASTER!)
ForumindlægHej alle! Jeg trak digte fra romantikken i dansk mundtlig prøve og jeg har brug for nogle ideer til nogle gode digte. Jeg synes godt at digte fra romantikken kan være lidt gammeldags og svær at tyde/ analysere, så hvis i kendte nogle der var gode og ikke for gammeldags i sproget og nogle hvor ma... -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN
ForumindlægHej allesammen! :) Jeg har trukket fordybelsesområde "Identitet lyrik" og jeg er virkelig forvirret for jeg ved ikke hvad jeg skal vælge og snakke om.. Ville virkelige sætte pris på det hvis nogen kom med forslag Tusind tak på forhånd !! -
HJÆLP KS EKSAMEN HF
ForumindlægHJÆLP!!!! Jeg skal aflevere KS synopsis på fredag. Men jeg har problemer med at få stablet nogle spørgsmål på benene. Jeg har trukket ''Fra kold krig til krig mod terror''. Spørgsmålene skal omhandle fagene historie, religion samt samfundsfag. Nogle som kan hjælpe mig med at... -
Musik, fransk mundtlig eksamen
ForumindlægNogle der har nogle underemner til fransk musik? -
Produkt til eksamen i samfundsfag
ForumindlægHvad kunne være et godt og kreativt produkt til emnet Politisk magt og styreformer? -
HJÆLP! Engelsk mundtlig eksamens emne
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig engelsk og jeg ved stadig ikke hvad min emne skal være. Jeg skal vælge et underemne til en af disse overemner: - South Africa - New York - Youth/Growing up - Australia Jeg har ingen ide om hvilket overemne og underemne jeg skal vælge. Det jeg hælder aller... -
Identitet - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for lidt hjælp her. Jeg har trukket det brede emne "identitet" og jeg skal så finde en tekst til det som jeg vil arbejde med men jeg kan simpelthen ikke finde en.. Jeg vil gerne at det er en tekst der omhandler dansk identitet som fx. en tidligere landsholdssa... -
eksamens opg. 4.050 (asymptoter)
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 4.050 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt..En funktion f er bestemt vedf(x)=(2x^2+x+1)/(x^2-2x+1) Bestem en ligning for hver af de to asymptoter til grafen for f Håber der nogen ... -
Eksamen i musik mellemniveau
ForumindlægHvis man kommer op i musik mellemniveau så skal man så vidt jeg ved fremføre 2 musikstykker og en mundtlig eksamen.Men hvordan mht til solo vs gruppe når man spiller musik. Ved i hvertfald at på højniveau skal det være en af hver, men hvad med når det kun er mellem? Kunne man forestille sig at ma...
