Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17021 til 17040 af 28854
  • dumpet

    Forumindlæg
    Hvis man kommer til at stå i den uheldige situation af dumpe samtidshistorie B på hhx, hvad er mulighederne for oplæsning over sommeren eller næste år? Hvis bare historie et var et adgangskrav til alle videregående uddannelser..
  • His eksamen - Familiehistoire i DK

    Forumindlæg
    har trukket Familiehistorie i danmark til Historie eksmamen. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe det an.. Skal jeg bare fortælle om de udvaldte tekster eller?
  • Rudd-koncessionen

    Forumindlæg
    Jeg har netop trukket til min historie-eksamen. Mit emne er: De store revolutioner og imperialismens tidsalder. Er der nogen af jer der har nogle noter eller lignene til Rudd-koncessionen? Ville være en kæmpe hjælp!
  • Teknologihistorie

    Forumindlæg
    Teknologihistorie er nu obligatorisk på HTX uddannelsen, så jeg synes det er på tide at der under fanebladet opgaver kommer et fag der hedder teknologi historie. Så ville lige høre om folk bakker op omkring det
  • Kryptering

    Forumindlæg
    Hey derude. :) Nogen der i en privat besked eller over mail, kan sende mig en redegørelse af konventionelle og Public-Key krypteringssystemer ? Mange Tak :) Hvis i har noget om krypterings historien liggende kan i også sende dette :)
  • kennans x-artikel

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op i til historie eksamen på torsdag. Er der nogen der ´har nogle notater til Kennans x-artikel eller som bare kan forælle om den? Jeg håber, at I kan hjælpe..
  • Perikles om afthens forfatning og Den gamle oligark

    Forumindlæg
    Nogen der har lavt en diskursanalyse og kildekritik på: "Perikles om afthens forfatning" og "Den gamle oligark" Fra bogen: Grundbog til historie - Fra oldtiden til enevælde samfund
  • Lette sætningger

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med disse to sætninger? - Nordirsk historie (Northern Irish history??? ) - Nordirsk regering (Northern Irish government???? ) På Forhånd tak for hjælpen :)
  • forståelse????

    Forumindlæg
    Hvad mener man med denne her tekst.. Er den rigtigt stavet? - Umidelbart siger det mig ikke noget, men når jeg kender historien symboliserer alt det som 2.verdenskrig betyder Danmark og danskerne? På forhånd tak :)
  • Perspektiviring fra nazismen

    Forumindlæg
    Hej Skal op til historie og er ved at være færdig. Nu er jeg bare i tvivl om perspektiviring af: Nazismen Middelalderen og Mellemøsten- Palæstina-problemet Hvordan kan man perspektivere disse emner til andre historiske perioder?
  • tekst om gudernes skabelse?

    Forumindlæg
    Hvad kaldes en tekst, der handler om en guds historie: hvordan han er kommet til og hvad han gør? Jeg har en tekst, der hedder "om Perseus" af Apollodoros, men ved ikke, hvad sådan en tekst kaldes.
  • 7 little boys

    Forumindlæg
    nogen der kan fortælle mig hvad historien "a love song for 7 little boys called sam" handler om .. forstår ikk teksten .. TAK .
  • Middelalder???

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen. Sidder og læser op til min sidste eksamen, som uheldigvis er historie. Historie er det fag som jeg igennem mine 3 år på gymnasiet aldrig har læst lektie til, men er nu igang med at læse om de forskellige emner som vi har opgivet. Emnerne er følgende: 1)Middelalder(1000-1300)+...
  • Syndefaldsmyten sammenligning?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give ideer om, hvordan man kan sammenligne en historie, med en dreng der hader jagt og mord, og som af sin strikte far, bliver oplært til at gå på jagt, med søndefaldsmyten?
  • Danskhistorie Opgave 2.g - Fingerplanen

    Forumindlæg
    Udløste et 10-tal i dansk, og 7 i historie. Der krævedes mere 'formelt' indhold, sagde min historielærer. Dette er ikke et spørgsmål, men et forsøg på at ligge en opgave ud.
  • Åndelig mobilisering?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og prøver at få styr på noget historie og er nu stødt ind i begrebet "åndelig mobilisering" (af tyskerne) i forbindelse med nazisme. Men hvad betyder begrebet?
  • Sovjetunionens opløsning???

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave et historie projekt om Sovjetunionens opløsning. Nogen er kan give nogle gode kilder, skrevet i et sprog som er nemt at forstå? På Forhånd tak Mvh Jens
  • Tidstypiske træk i Prinsessen på ærten

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en stil, og jeg skal finde tidstypiske træk fra romantikken i følgende historier: Prinsessen på ærten Skyggen Klokken Hvis der er nogen der kan hjælpe med det ville det være super. På forhånd tak
  • Den kolde krig

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen herinde som er god til engelsk? Da jeg har brug for hjælp til min historie opgave, som er på engelsk. Jeg vil meget gerne sende opgaven til vedkommendes indbakke her på studieportalen.
  • Matematik i renæsssancen

    Forumindlæg
    Er der nogle der har forstand på matematik i renæssancen?? Hvad vil være muligt at skrive om i emnerne?? det gyldne snit, fibonacci tallene, eller måske perspektivering? Hvordan kan man koble Matematik og Historie med nogle af de emner?