Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17061 til 17080 af 48964
-
Huntington og 'Civilisationernes sammenstød'
ForumindlægNogen der skal op i Huntingtons tese om civilisationernes sammenstød? Hvis ja.. hvad har I tænkt på at komme ind på omkring metoder?? -
dokudrama/dramadok
ForumindlægJeg ved hvad de begge er, men er der ikke nogle forskelle som ISÆR karakteriserer dem? -
Brugen af symboler i Vernissage
ForumindlægHej er der nogen der har læst "vernissage" af Claire _anderston WHeeler, som kan forklare mig nogen af symbolerne i teksten? jeg forstår ik hvor symbolerne er"" -
Drilleri i skolen
ForumindlægHejsa jeg er kommet i en situation der gør mig utroligt vred, jeg har fået at vide af min lillesøster at der er nogen, og i særdeleshed en pige i hendes klasse, som er efter hende og driller hende, og en gang har spyttet på hende, jeg får lyst til at finde vedkommende og kværke hende, men efterso... -
Hitlerjugend
ForumindlægHvis der er nogen her der har en god hjemmeside, bog eller opgave omkring Hitlerjugend, må de hjertens gerne redde mit liv og sende link/hint til mig! -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Hjælp ! mangler inspiration !!
ForumindlægJeg har fået en stil for, hvor jeg skal skrive en novelle, og jeg har ingen anelse om hvad den skal handle om! Så er der ikke nogle der vil hjælpe mig med lidt inspiration? Det som skal være med i novellen er (Kriterierne for novellen) : en musiker ved navn Martha (skal være med og have en betydn... -
Hjælp til folkeeventyr!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til et folkeeventyr. Bare en start eller en slutning eller en god idé! Det skal bare indeholde de helt standard ting som prinser og prinsesser, men det skal også indeholde symboler og have et fortolkningsplan. Hilsen Anna -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn... -
Hindenburg
ForumindlægJeg kan simpelhent ikke finde nogen steder hvor der står hvordan man byggede Hindenburg. Hvilekn arbejdesmideler man brugte?? Nogen der kan hjælpe? :) -
Hej
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig hvordan en spansk eksamen foregår?? På forhånd tak :) -
Billedkunst! hurtig spørgssmål.
ForumindlægMå gerne til eksamen vise et billed fra en bog. ? eller skal man have det i papir ? -
jura familie- arveret
Forumindlæghej jeg søger hjælp til familie- arveret eksamen Vh Melanie -
Talepapir
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl der vil kigger på min talepapir til spansk eksamen? :) -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger
ForumindlægHej I år er emnet i AT videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, hvis I ikke allerede ved det :p Jeg har tænkt på at skrive om "Koleraepidemien i København 1853" og fagene skal være biologi og historie. Eller biologi og dansk. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg kan ... -
En københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Tæller årskarakten for et fag på b-niveau?
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er om årskarakteren tæller med i 3.g beviset eller om det kun er eksamenskarakteren der vil tælle med? Hvis jeg dumper matematik b til enten den mundtlige eller skriftlige eksamen og får karakteren 4 eller 7 som årskarakter. Har jeg så ikke bestået det fag? -
Matematik skriftlig - computer eller "i hånden"?
ForumindlægHej! Jeg skal til skiftlig eksamen i matematik B på tirsdag, og jeg er nysgerrig for at vide, hvad andre gør i delprøven med hjælpemidler. Bruger i fx WordMat, eller laver I det bare "i hånden"? Jeg har selv en Mac, og det virker WordMat ikke til, så jeg er meget i tvivl om, hvad jeg s... -
Hvad skal der til for at bestå et fag?
ForumindlægHej Jeg er bare i tvivl om, hvad der skal til, for at bestå et fag. Det er noget med en årskarakterer, og hvor meget faget vægter osv. Men lad os sige, at man har matematik B. I årskarakterer får man: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 Eksamen: Skritlig: 00 Består man ? -
Synopse? hjælp
ForumindlægHar fået afvide at man ikke skal sige præcis det samme til eksamen, som der står i synopsen, men at man skal komme med noget nyt. Mit spørgsmål er derfor: Skal besvarelsen til hvert spørgsmål i synopsen være: A) kortfattet og præcis, og så uddybet med mere info og teori til eksamen (mundtligt...
