Almen studieforberedelse (AT)

AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)

01. april 2014 af laurakirstinelilieholm (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. 

Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretning gerne fra en missionær, som fortæller om sit møde med de indfødte i nogle af de britiske kolonier, og om kannibalisme. Kilden skal være på engelsk. Er der nogen som har ideer til hvor, man kan lede efter kilder, eller kender nogle brugbare kilder?

Håber meget I kan hjælpe, da jeg er liiidt i tidsnød

Hilsen Laura


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. april 2014 af AmandaGertrud (Slettet)

Jeg skriver også selv om kannibalisme i AT - dog i biologi og historie. Jeg ville råde dig til at finde en historie-bog, hvori der står det beskrevet. Jeg har fundet kilder i danske historie-bøger. 

Jeg ved deruover ikke, om du har fundet bogen(bladet): Kannibalisme, fra Naturhistorisk Museum i Århus - men de har lavet et blad, der både beskriver kannibalisme blandt dyr og mennesker, hvori der står nogle gode ting om, at bl.a. Colombus' opdagelsesrejse, hvor de europæiske kolonimagter overdrev omfanget af kannibalisme, for at bruge det som en retfærdiggørelse af koloniseringen. Da man mente det var mindre "barbariske" metoder som folkedrab og slaveri, der blev brugt - i forhold til "barbarernes" kanibalisme, som de mente var et større tabu. 

Jeg ved ikke, om det er muligt for dig, at finde noget om det på nettet :) Håber det var til en smule hjælp i hvert fald! 


Svar #2
02. april 2014 af laurakirstinelilieholm (Slettet)

Det hjalp lidt, vil helt klart kigge på den fra Naturhistosik museum. Mange tak fir hjælpen :)


Skriv et svar til: AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.